Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 01.04.2010 15:03
od sir_lukash
koukal jsem do chytré knížky "jak na to", ale tam nic popsáno není. a tady na foru jsem se nedočetl, jakým způsobem posunout uložení ramene. mam E36 sedan a vzadu mám jedno kolo špatně nakloněné. kolo na straně řidiče je správně do písmene A, takže / tenhle sklon, ale kolo u spolujezdce má taky tenhle sklon / .podle mě by měl byt \ . a když sem dal vodováhu na pneu tak ukazuje blíž k prahu než u kola u řidiče. je taky škrábnutej hlinikáč, takže asi někdo jel bokem a narval to do obrubáku. když sem koukal zespodu, nic není ohnuté, jenom uchycení podélného ramene, které je přidělané před kolem ke kastli je oproti druhé straně posunuté do strany. jde to v tomhle dílu nějak posunout zpátky? je tam někde možnost seřízení toho kola??
Napsal: čtv 01.04.2010 15:26
od mequi
Jo jde to. Povolíš ty šrouby co drží celé rameno myslím, že jsou 3/ a dáš ho do správné polohy.
Napsal: čtv 01.04.2010 15:46
od Brody
Zajeď na geometrii. Pokud kolo bude nakloněné tím tak by neměl být problém s opravou. Pokud to tím nesrovnají tak nevim. nejspíš rameno.
Napsal: čtv 01.04.2010 16:23
od xSAFA
Problém špatného odklonu bývá pokud kolo dostalo jebanec z boku např při driftu a bývá někdy i vyhnuté spodní příčné rameno (i velmi nepatrně). okud je rameno zaručeně OK tak sjeť na geometrii. Sbíhavost se ladí na tom uložení silentbloku v prahu a odklon má excentr skrze spodní příčné rameno. Doma nic neštěluj...

Napsal: čtv 01.04.2010 22:34
od sir_lukash
řeším problém, že když je plný auto lidí, tak mě v zatáčkách škrtá lem blatníku o gumu. na autě mám 205/60 a 15 palcový hliníky. to mě neprijde jako závratná velikost. a škrtá jen jedno kolo (vzadu na spolujezdcově straně a v levotočivých zatáčkách).
kolo na téhle straně mělo jinej sklon jak horizontálně tak vertikálně. aby tvořilo písmeno A sem docílil tím posunutím toho tamene přidělaného před kolem na kastli. trošku se srovnalo i ten vertikální sklon, ale stejně je to kolo podle měření víc vysunuté z blatníku. asi o 1 cm je vylezlé víc než to druhé.
občas na silnici, když je nerovnost, tak cítím, že se trošku zadek posune k ty straně, kde je špatný silenblok, a když jsou vyjetý koleje na asfaltu, cítím, že mě to cuká s volantem a auto si jede "svoji" stopu podle toho, kam ho ty koleje tahnou. mohlo by to být tím jedním silenblokem nebo to držení stopy je dáno těma 205 širokejma gumama? nebo špatnou simetrií toho zadního kola?
problém je v tom, že to kolo u spolujezdce je podle několikanásobného měření prostě víc vystouplé než to druhé. nechápu čím by to mohlo být a jeslti by na to ten jeden silenblok měl takový vliv. PROSIM poradte!
Napsal: pát 02.04.2010 09:04
od xSAFA
To, že máš jedno kolo jinak už víme, ale byl si s tím na geometrii??? Pokud ne tak nechápu co řešíš...
A že v kolejích nedrží stopu bude pravděpodobně problém celkově unavených podvozkových dílů. Nedá se jednoznačně říct co to může dělat. Záleží taky jak hluboký koleje máš na mysli... To co je na některých našich cestách tak v tom nedrží stopu nic...
Napsal: pát 02.04.2010 09:09
od Brody
Hoď to na geometrii! Doma s tim nic nevykoumáš! Jinak tam by ti měli i říct jestli máš případně i v háji nějaké ty siláče nebo ohnuté rameno... Geometrií začni

Napsal: pát 02.04.2010 10:17
od Danny
sir_lukash píše:řeším problém, že když je plný auto lidí, tak mě v zatáčkách škrtá lem blatníku o gumu. na autě mám 205/60 a 15 palcový hliníky. to mě neprijde jako závratná velikost.
to máš kola z pětky, origo 15ky Ti neškrknou i kdyby jsi tam měl tunu nákladu
Napsal: pát 02.04.2010 10:22
od xSAFA
Nejde o kola...
Napsal: pát 02.04.2010 11:05
od sir_lukash
mel sem E30 před pár měsíci a tam sem měl 185 gumy. a kdyz jedu s tímhle na 205kách po stejných silnicích, tak cítím, že je to jinačí. nevím, jestli 2 cm je takovej rozdíl. zatím sem jezdil spíš na uzčích gumách.
a u toho kola, spíš by mě zajímalo, které díly na podvozku (pokud jsou už špatný) docílí toho, aby se kolo posunulo ven z podběhu?? to mě pořád nejde do hlavy, proč je jedno kolo víc vylezlé. když vyloučím možnost, že je to rameno ohnuté (což není ale videt)
Napsal: pát 02.04.2010 11:25
od Brody
Vždyť ti to tu říkáme. Zajeď na geometrii. Tam ti řeknou co a jak. A i by měli zjistit co je tam případně špatně! Od stolu ti nikdo neporadí. Rameno může být ohlé aniž by to bylo okem vidět. Ohlé může být i to příčné rameno. Může být v háji ten siláč co drží rameno v karoserii...
Napsal: pát 02.04.2010 11:42
od xSAFA
Ty jo já ti nevím ale asi mluvíme do zdi...
Naposledy říkám, zajeť na geometrii a až pokud nepůjde dostat do mezních hodnot řeš co je špatně... Na spodním ramenu je excentr kterej řeší odklon, ale to už sem psal...
Většinou bývá v háji právě to spodní rameno... Ale můžeš mít i něco jiného to asi těžko přes internet zjistíme.
viz. foto z mojeho auta
Měl jsem to kolo pak jak Tatra 148 prostě do V = tvůj problém.
Napsal: pát 02.04.2010 11:44
od Brody
xSAFA: asi tak

Napsal: sob 17.04.2010 14:47
od sir_lukash
kontaktoval jsem se s minulým majitelem a dozvěděl jsem se, že mu na autě prasklo zadní rameno a tak bylo měněno za jiné z nějakýho vraku. bohužel majitel věděl akorát, jak se do auta nasedá, tak mi nebyl schopen říct, jaký díl z těch 3 byl měnen. zajímalo by mě, jelsit je rozdíl v rozměrech LEVA x PRAVA strana těch jednotlivých 3 dílu ramen na zadní nápravě. Napadlo mě, že diferenciál není uplne uprostřed, jestli nepoužili jeden díl z jiný strany a tím by to kolo bylo vystrčený více z kastle a tím by i škrtalo o lem blatníku. nebo je rozdíl rozměrově i třeba starší x mladsí E36 nebo karoserie nebo obsah motoru? díky za pomoc!!