Stránka 1 z 2
Napsal: stř 24.02.2010 12:06
od Chick
Dobrý den.. Vím že to tu asi už někdy padlo, ale nenašel jsem to. Mám E36 sedan r.v. 93. Chtěl bych se zeptat jak je to s vyvařováním prahů jestli s tím nemáte někdo zkušenosti. Snažil jsem se přijít na to jaký je to materiál a nějak jsem na to nepřišel.. někdo říka že je to kovový a někdo že je to laminát..takže řezat nebo to jen nějak odtrhnout?. nevím jestli to mám dát do servisu ať t udělaj a nebo jestli bude lepší si koupit nové prahy za 2500 a udělat si to sám.

za odpověd díky
Napsal: stř 24.02.2010 12:10
od MattyX
prahy si nechej vyvarit u nejakyho sikovnyho karosare , sam se o nic nepokousej pokud nemas vareni jako zivnost

Napsal: stř 24.02.2010 12:18
od Chick
To nemám

ale strýc je automechanik.. tak jestli by to zvládnul.. a nevíte kolik by tak za to karosář asi mohl chtít? Poslední dobou jsem docela dost investoval takže mi až tak moc peněz nezbylo..

Napsal: stř 24.02.2010 12:35
od Fanny
Prahy sou kov, laminatovy jsou prahovy nastavce. Ted de o to jak moc sou zhnily, bud odriznout a vymenit nebo vyvarit. Prumerny stryc-mechanik by to zvladnou mel, kamos u karosare zaval za vymenu prahu 2,5tis.
Napsal: stř 24.02.2010 13:43
od Chick
No díy jsou tam moc pěkný do těch 3000 je to docela slušný. přiložím nějaké fotky.. byl jsem to nafotit ať můžete posoudit.
Napsal: stř 24.02.2010 13:49
od Chick
Tak teď to snad půjde.
Napsal: stř 24.02.2010 14:28
od xSAFA
Ty prahy už byly opravovaný, nejspíš to na ten práh bylo bouraný, vypadá to tam jako docela prasácky vařený, navíc je to aji nechutně kitovaný. Tohle nemá cenu opravovat, vymeň to za nové prahy.
Napsal: stř 24.02.2010 14:35
od jarda
xSAFA píše:Tohle nemá cenu opravovat, vymeň to za nové prahy.
"Vyvařit" imho znamená přesně to.... (?)
Napsal: stř 24.02.2010 14:55
od xSAFA
Jarda: nechápu na co narážíš? Jakože vyvaření je podle tebe výměna prahu za nový?
Napsal: stř 24.02.2010 15:16
od jarda
Vyvařit podle mě znamená něco uříznout a tuto část navařit novou. Prahy jsou pokud vím součástí karoserie, takže jejich výměna znamená přesně tohle.
http://static.bmwfans.info/images/epc/NTQwNF9w.png
Napsal: stř 24.02.2010 15:43
od xSAFA
To už je jen slovíčkaření, co jsem napsal je snad jasné.
Práh se dá zrovna tak vyříznout jen v poškozeném místě, většinou vzadu a nahradit zdravým plechem. Toto považuji za vyvaření PRAHU a tohle právě v tomto případě nemá smysl...

Napsal: stř 24.02.2010 22:55
od Chick
Dobře.. to by asi bylo nejlelpší vyměnit to celé a na kolik by to tak asi vyšlo?. myslím že tohle rozřezávat nemá cenu.. auto je jinak v dobrém stavu, ale ty prahy jsou na prd..

Napsal: čtv 25.02.2010 00:17
od Chick
Napsal: čtv 25.02.2010 00:23
od gear
Chick píše:http://www.e-cat.cz/p-94713/bmw/3-e36-09-90-02-98/318-i-1796ccm-83kw-113hp-12-90-10-93/dily-karoserie/plechove-a-plastove-karosarske-dily/prahy/l-prah-kompletni-4dv.html?cPath=55_23167_196988_355838_355571_355580
Je to ono?.. mě to totiž moc kovový nepřijde..

Jj je to ono.....Vyváření nemá cenu za pár let to vyleze znovu..udělej rovnou oba dva a pak vystříkej dutiny a budeš mít klid a jistotu že ti to už nevyleze....já bych to udělal takhle

Napsal: čtv 25.02.2010 00:42
od Chick
Mě to takle přijde i jednoduší.. a stojí to 3000 ani ne. jen se bojim aby to nebyla rez o pod tim.. a to se ten stavajici dil urizne a tohle se tam navari?.. Vystrikam to urcite.. tim sprejem na podvozek od motipu to snad bude stacit. a nebo je lepsi asfalt?.
Napsal: čtv 25.02.2010 01:31
od Slavisimo
jojo odriznou se ty stary

hlavne to dej nejakymu klempirovi

at to trochu vypada

Napsal: čtv 25.02.2010 02:12
od Chick
Jo asi jo..

i kdyz jako strojar bych to ciste teoreticky mozna mel zvladnout.. a ze spoda je to taky privareny a nebo nejak prilepeny?. takze by to spodek asi chtelo ocistit, zbrousit, vzit flexu nebo COcko uriznout to a svarit to nebo prilepit?.. Mozna by to slo i prinytovat ne? a pak nejak zasrackovat silikonem nebo tim asfaltem..

bych to nejak vykoumal ale spis se bojim rezat abych to uriznul ve stejny casti jako je ten novej prah protoze uriznout to vic.. byl bych asi slusne v pr.... co?

Napsal: čtv 25.02.2010 07:59
od capri
přinejtovat ? hele fakt to dej radši tomu klempíři...přesně tak jak ted přemejšlíš ty s tim nejtovanim a sračkovanim silikonem přemejšlel i ten co to opravoval před tebou a koukni jak to dopadlo

zespodu je to myslim přibodovany ke kastli

Napsal: čtv 25.02.2010 10:04
od xSAFA
Chick píše:jako strojar bych to ciste teoreticky mozna mel zvladnout... Mozna by to slo i prinytovat ne? a pak nejak zasrackovat silikonem nebo tim asfaltem..

Nevím co strojařskýho děláš, ale jestli jseš nějakej obráběč, tak se prosím tě nefušuj do karosařiny, nevymýšlej kraviny a dej to člověku co to umí a má s tím zkušenosti. A když už se tu oháníš tím strojařem (což je mimochodem hodně širokej pojem) tak bys taky mohl poznat alespoň laminát od kovu, nebo si někdy viděl laminát kterej rezne a je přivařenej ke kovovému nosníku?
A čistě teoreticky, jestli k tomu autu přistupuješ tak jak tu přemýšlíš, přeji aby se ti brzo rozpadlo a nemohl ho už nikdo po tobě koupit. Jistě by měl totiž pak radost...

Napsal: čtv 25.02.2010 10:19
od Fx
Do vaření na autě bych se teda taky nepouštěl, pokud o tom nic moc nevíš a leda jsi o tom slyšel ve škole... Není to až taková sranda, navíc pokud nemáš slušnou dílnu a vybavení, přípravky a tak, tak tomu moc nepomůžeš. Nýtování je opravdu geniální nápad... Asi jako záplatovat džíny žvejkačkou...