Stránka 1 z 1

Napsal: úte 02.02.2010 13:23
od MadMaxII
Zdravim panove, mam dotaz k E46ce 1.9 benzinu rv.11/2000, chtel ijsme se znamym vypustit a vymenit chladici kapalinu pac je spatne naredena, dole u chladice z opacne strany nez je integrovana expanzka jsme vyndali tu tlustou hadici pres sponu(pac nevime kde je vypustak nebo jestli vubec je), neco vyteklo ale rozhodne ne vsechno a pak nalili co slo silnejsi smesi.

Problem ale ovsem byl ze nebyl otevrenej termostat a pak jsme prisli na jednu zajimavou vec, kdyz jsme nechali nastartovane auto aby se ohralo a termostat otevrel tak kapalina uz varila, teplota motoru byla jak ma bejt(kolmo vzhuru rucika proste uprostred stupnice) a chladic byl stale na omak studeny resp. velmi ale velmi mirne zvlaznel i pri vyplych veskerych ventilatorech, takze nam vzniklo podezreni ze termostat je nejakej nacatej, pro info je v aute namontovano LPG ale po dobu zahrivani bylo vyple a jelo se na benzin
, venku bylo okolo 0°C...

Myslite si ze to je normalni nebo bude neco s termostatem?
Popripade jak je tezke vymenit termostat a kolik by stal?

Napsal: úte 02.02.2010 14:58
od Jarouch
Bude to chtít odvzdušnit.... :wink:

Napsal: úte 02.02.2010 15:14
od MadMaxII
Odvzdusneny to je samozrejme x krat, ono tim varenim nebylo mysleno ze signalizovala cervena a rucicka sla za roh, ale to ze kapalina skutecne mela vysokou teplotu(ta kapalina co sla odvzdusnovakem ven ihned po dopadu na okolni plasty se odparovala) a presto slo naproste minimum(sotva vlazny) do naporoveho chladice tak se ptam kdo s tim ma zkusenosti a kde teda spravne vypustit kapalinu a dolit ji pokud si dotycny mysli ze je termostat OK(pac bmw maji jinak zobrazovani teploty tak to neznamena ze kdyz je rucicka kolmo nahoru ze pracuje spravne termostat, protoze rucicka je kolmo nahoru i pri 105 ci 110°C u BMW)....

Napsal: čtv 04.02.2010 11:58
od MadMaxII
Muzete mi prosim napsat aspon jak spravne vymenit kapalinu, tj. kde vypustit vetsinu chladici kapaliny a pro predstavu zjistit co by pripadne stal novy termostat?

Napsal: čtv 04.02.2010 14:29
od Killca
kapalinu normalne vypustit odpojenim spodni hadice z chladice, jeste by bylo dobry motor naklonit na stranu, aby vytekla fakt vsechna kapalina

patri tam 6 litru chladici kapaliny

origo termostat stoji 2000kc
druhovyroba v elitu stoji 3000kc bez slevy na kartu bmwklubu
druhovyroba v autokelly stoji 1205kc (starline), 1643kc (GRAF), 1876kc (FEBI) a 2338kc (SKF)

doporucuju bud FEBI, SKF nebo origo BMW

na dily v ELIT a v AUTOKELLY plati sleva od 5-30% po predlozeni karty BMWKLUBU

Napsal: úte 09.02.2010 12:15
od MadMaxII
Takze jsme to odpojili spravne? To je sice dobra zprava ale spatne je ze vyteklo jen cca 2,5l chladici kapaliny(tolik jsme dolejvali do plna po X odvzdusnenich) proto to podezreni na termostat, nic jineho by nemelo tolik cestu ucpavat, leda jeste vodni cerpadlo ale to pochybuju ze by melo takovy vliv ne?

PS: Jinak diky moc za ty ceny, urco pujdu do origo.