Stránka 1 z 1

Napsal: pon 01.02.2010 18:54
od Jirka-328
Zdravim,
stalo se mi že motor z ničeho nic zakal hulit jak studená Avie. Pomalinku jsem dojel asi 1 km do garáže a za ten 1km to sežralo asi 2.5litru oleje. Olej dokonce teče i z koncovky výfuku. Tzn že komplet výfuk je zalitý olejem.
Sundal jsem cívky a vyšrouboval svíčky - 5 ze 6 zalitý olejem ( jak když je vytáhnu z panáka oleje ).
Hádal jsem to na tu hrušku pod sáním (odlučovač oleje z klikovky). Sundal jsem tu hadici co je zapojená nahoře do hlavy (tam u Vanosu) no a nevypadá to že by jí proteklo 2,5l oleje. Byla teda trochu od oleje, ale usazenej bordel co v ní byl by asi proud oleje "strhnul".

Má někdo nějakej tip co by mohlo být, popř. jestli to není něco pro tenhle motor (M52 28) typickýho?

Díky za každou rady, Jirka

Napsal: pon 01.02.2010 19:18
od ironpipi
Chladící kapalina je OK? Co těsnění pod hlavou? Nedával jsi tomu, když to bylo studený?

Napsal: pon 01.02.2010 19:37
od Brody
TAké bych typnul těsnění pod hlavou. To by asi bylo v tuto chvíli to nejlepší.
Teď bych se spíše hodně modlil aby nebyli zapeklé pístní kroužky....

Napsal: pon 01.02.2010 19:57
od Jirka-328
ironpipi píše:Chladící kapalina je OK? Co těsnění pod hlavou? Nedával jsi tomu, když to bylo studený?


Kapalina se mi zdá v pohodě,
studenýmu motoru nikdy nedávám nad 3000/min, ale je fakt že se to stalo po cca 1km jízdě při studeným motoru...

Kdyby bylo fouklý těsnění pod hlavou tak by ale snad nebylo 5 svíček utopených v oleji ne?

Napsal: pon 01.02.2010 20:13
od Brody
Tak svíčky pod olejem je normální jev. Jelikož těsnění pod víkem kolem svíček bývá hodně ztvrdlý a olej tudy protýká. Také sem měl svíčku pod olejem.
A navíc olej by se ti kolem té svíce do spalovacího prostoru ani neměl šanci dostat :wink: Určitě ne 2 litry

Napsal: pon 01.02.2010 20:37
od Jirka-328
Brody píše:Tak svíčky pod olejem je normální jev. Jelikož těsnění pod víkem kolem svíček bývá hodně ztvrdlý a olej tudy protýká. Také sem měl svíčku pod olejem.
A navíc olej by se ti kolem té svíce do spalovacího prostoru ani neměl šanci dostat :wink: Určitě ne 2 litry


to si nerozumíme, když jsem se kouknul baterkou na zašroubovanou svíčku, olej tam vidět nebyl. Po vyšroubování byla svíčka od oleje na závitu a jiskřišti ( jako právě vytažená z oleje). Tzn že oleje je hodně min. v 5ti válcích....
No a to si myslím že neudělá těsnění pod hlavou. Je to jako by tam šel olej sáním do válců - a to hodně...

Napsal: pon 01.02.2010 20:55
od Brody
Jo aha. Já myslel v tom kanálku.
No každopádně by mě zajímalo čím to nakonec bude

Napsal: pon 01.02.2010 22:25
od Killca
tesneni pod hlavou pousti olej do spalovani, bohuzel

me zase pousti tesneni pod hlavou vodu no

neni to typicky, jak se ptas, ale stane se, osobne bych si zmeril tlaky, jen pro svou informovanost, jestli treba nejsou v haji i ventily, nebo tesnitka kolem ventilu, pripadne krouzky na pistu

Napsal: pon 01.02.2010 23:17
od sa-tan666
ty mozna se ptam blbe ato ti stalo venku na mrazu ty jsi sedl nastartoval a jelpodle me ti zamrzlo odvetrani kliky a ten olej se dostal tlakem kterej byl v motoru uz jsem to parkrat videl na jinych autech tak je to mozna i tvuj pripad skus dat auti do tepla a pak to vyskousej a uvidis 8)

Napsal: pon 01.02.2010 23:39
od Jirka-328
sa-tan666 píše:ty mozna se ptam blbe ato ti stalo venku na mrazu ty jsi sedl nastartoval a jelpodle me ti zamrzlo odvetrani kliky a ten olej se dostal tlakem kterej byl v motoru uz jsem to parkrat videl na jinych autech tak je to mozna i tvuj pripad skus dat auti do tepla a pak to vyskousej a uvidis 8)


jj auto stálo venku na mrazu, bylo zrovna -15 a bylo to všechno promrzlý, hulit to začalo po cca 1km (max2km), motor ještě studenej, samý rozjezdy a zastavování na malým městě. Tak jsem pomaličku (otáčky do 1500/min) dojel domů do garáže kde jsem to nechal stát, dolil jsem 2.5l oleje abych byl mezi ryskama. Když to natočím tak to hulí jako sviňa, olej je prostě v celým výfuku že dokonce kape vzadu z tlumiče...
I kdyby to teď sálo jenom vzduch tak než se to všechno vyhulí tak to bude trvat dlouho.

Napsal: sob 20.03.2010 17:44
od Centr
Ahojky, mohl bych se zeptat jak jsi nakonec dopadl? Mám stejný problém na 330ci e46 Honza

Napsal: sob 20.03.2010 18:20
od Fx
Bych spíš řekl, že to tam lítalo přes odvětrání klikovky do sání...

Napsal: sob 20.03.2010 21:14
od libovka
Je to tak týden co jsem to řešil.Předpokládám že jezdíš krátké trasy?
To ti v tom separátoru zamrzla vysrážená voda.Dej to do teplé garáže aby to rozmrzlo.Může se ti stát že si to cucne tolik oleje že zohýbáš ojnice a je vymalováno

Napsal: sob 20.03.2010 22:03
od Zave
me by zajimalo jak ten motor jel ten kilak jak jsi s tim jel opatrne domu :-) to jsi musel skakat jak na trampoline ne?

Napsal: ned 21.03.2010 22:41
od milius
tak jak si dopadl? neco podobneho sem mi taky stalo sice ne u BMW, ale propalil se mi pist a lital olej ale brutalne min 1litr na minutu volnobehu, tak me zajima co to bude, ale kdyby byl zamrzlej nebo ucpane to odvetrani klikove skrine (hruska) tak to taky bude zrat olej ale ze by az takhle :?:

Napsal: pon 22.03.2010 15:10
od libovka
milius píše:tak jak si dopadl? neco podobneho sem mi taky stalo sice ne u BMW, ale propalil se mi pist a lital olej ale brutalne min 1litr na minutu volnobehu, tak me zajima co to bude, ale kdyby byl zamrzlej nebo ucpane to odvetrani klikove skrine (hruska) tak to taky bude zrat olej ale ze by az takhle :?:


Bohužel je to tak.Už to mám zasebou na dvou zákaznických autech.