Stránka 1 z 1
Napsal: ned 17.01.2010 00:14
od HanzE3
Hledal jsem, ale našel jsem jen v "FAQ ze servisní sekce", viz zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68205 , ale bohužel mi přebívá zapojit pár káblíků, ETM jsem něco zjistil, ale nejsem si jistý nebo kam zapojit.
káblíci:
Hnědá - kostra (zapojeno do svorkovnice za kastlíkem)
fialovo-žlutý - +12V přes spínačku, ten byl 2x (oba do svorkovnice A sloupek u řidiče)
modro-červený - spínač spojka a brzda (do svorkovnice A sloupek u řidiče)
černo-bílý - budíky (do svorkovnice A sloupek u řidiče)
žluto-hnědá - (automat. - nezapojeno)
hnědo-černá - (automat. - nezapojeno)
bílo-fialová - diagnostic ink (nezapojeno)
hnědo-oranžový - ???
Měl jsem vše k tempomatu komplet, sám jsem to i vyndaval a já vůl si to nepoznačil...
Napsal: ned 17.01.2010 00:29
od Dan td
Máš starší nebo novější verzi tempomatu ? Tzn. před nebo po 9/1994 ? V kterých místech v autě končí ten hnědo-oranžový - v motoru, pod přístrojovkou,... ? Resp. kde končí všechny ty nezapojené kabely ?
Napsal: ned 17.01.2010 11:31
od HanzE3
je to vyndaný z auta ´95, dávám do ´92.
To kdybych věděl, všechno jsoum natáhl do auta pod přístrojovku. Ještě mi došlo, že pokud by ten "Hnědo-oranžový"resp.jakýkoliv, byl do řídící jednotky motoru, tak by vedl do konektoru (motorovýho svazku).
Napsal: ned 17.01.2010 19:52
od Dan td
Takže:
bílo-fialový nezapojuj, pokud máš auto starší 1994 jak píšeš. Ono v podstatě nemusíš ani do novějšího.
hnědo-oranžový - na spínač spojky a ten druhým koncem na kostru. Na vyzkoušení můžeš ten kabel ukostřit rovnou, ale nebude ti vypínat tempomat při sešlápnutí spojky - já s tím tak chvíli jezdil, než mi ho v BMW objednali. Musíš prostě vypínat páčkou nebo brzdou.
Napsal: sob 13.02.2010 19:47
od HanzE3
Konečně mi přisel spínač spojky, tak jsem se tomu mohl zas věnovat.
Tak jen pro upřesnění jsem se koukam do Bentleye na schema, podle schéma je to ta novější verze,
Tak teď už jen pro jistotu, pro lamu jako já

:
fialovo-žlutý - 2x - oba do svorkovnice
modro-červený - do svorkovnice
hnědo-oranžový - do spínače spojky, a ze spínače na kostru

Napsal: sob 13.02.2010 22:19
od Dan td
Co si pamatuju z hlavy, tak to máš dobře. Pokud se nepletu, tak modro-červený je od spínače brzdy, čili ho můžeš připojit přímo u brzdového spínače. Je tam kabel stejné barvy. Pokud to chceš na jistotu, počkej, až budu u normálního internetu, to bude nejdřív zítra večer

Napsal: ned 14.02.2010 00:54
od HanzE3
Od spínače brzdy je určitě, a drát ze spínače brzdy vede do svorkovnice, tak jsem to napojil do ní. Ale konktétně u toho mám trochu bordel, ve schématech se toto zapojení liší, starší a novější verze, a nerad bych něco pos.al.

Dík
Napsal: ned 14.02.2010 16:21
od Dan td
HanzE3 píše:fialovo-žlutý - 2x - oba do svorkovnice
modro-červený - do svorkovnice
hnědo-oranžový - do spínače spojky, a ze spínače na kostru

Podle mě to máš dobře. Obecně platí, že když máš origo kabeláž a dáváž ji do auta, do kterého patřila, tak musí sedět barvy drátů.
Pro kontrolu - na tom fialovo - žlutém by mělo být +12V po nastartování.
Napsal: ned 14.02.2010 23:14
od HanzE3
Dane zatim dík, snad to teda bude fungovat, odskoušim to stejně až sleze sníh...

Napsal: ned 14.02.2010 23:30
od Dan td
Zvedni zadek auta, dej tam pětku a můžeš testovat

Pak dej vědět, jak to dopadlo

Napsal: ned 21.02.2010 00:00
od HanzE3
tak odzkoušeno. funguje, jen ubrání a přidání plynu nereaguje.
Ale mám tam teďka bordel s el., tak uvidíme...
Napsal: ned 28.02.2010 09:46
od toman112
klucí mám dotaz k tempomatu chtěl bych ho tam šoupnout taky mám e36 coupe 323i rv95 nový motor ale před face teď jsem koupil páčku a motorek s lankem a narazil na první problém podle katalogu bych měl mít pro M52 motor tenhle motorek 65 71 8 360 043 jenže já mám tenhle 65 71 1 378 315
takže se chci zeptat v čem je mezi nimy rozdíl a jestly to bude chodit i se satrým typem pro motor M50 další věc scháním řídící jednotku k tomu tempomatu nevíte o něčem?
Napsal: ned 28.02.2010 10:25
od jarda
Tady máš odpověď na oboje..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68205
Existuje starší a novější tempomat, můžeš si tam dát kterýkoliv z nich, ale všechny díly musí být stejné, nemůžeš dát motorek ze staršího a jednotku z novějšího, ani naopak.
Napsal: ned 28.02.2010 11:03
od toman112
ok dík v tom případě teda potřebuju sehnat řj ke staré verzi nevíš o něčem?