Já měl teď něco podobnýho. Koupil jsem auto, pak jsem při tankování zjistil, že je ruplý těsnění u nádrže, dal jsem to do jednoho supr nonstop servisu v Brně a pak to následovalo:
Zapůjčení náhradního auta, oprava těsnění za 300,- dohromady vyšla na do druhého dne na 5800,- , auto jsem šťastně převzal a hurá na cestu, po ujetí asi 10km auto zdechlo, nešlo nastartovat - jako by nešla nafta do motoru.
Odtah zpět do servisu a ejhle - slabý tlak na čerpadle u nádrže - to by ani nevadilo - dle servisu, spíš je problém v tom, že vstřikovací čerpadlo naftu nepustí dál do motoru - prý asi závada v ovládání nebo je v haji čerpadlo.
A prý je v tom taky špatná spojka. (auto stálo od léta přes celou zimu venku - proto je "slepená spojka" takže 100-200 km a bude v cajku)
Řekl jsem, že čerpadlo rozhodně nové kupovat nebudu a že si auto odtáhnu a dám do hromady sám. Domluvil jsem se s prodejci, že si pro auto přijedou, zjistí závady a opravý.
Druhý den vyndali čerpadla vyzkoušeli a ejhle - obě čerpadla naprosto v pořádku a funkční - malý tlak byl v tom podávacím čerpadle proto, že servis neodborně sundal nádrž a špatně ji nasadil - dobré že? že za 6000 neumějí ani sundat nádrž aby ji nepoškodili.
Takže výměna čerpadla by byla naprosto zbytečná a auto by na 100% znovu nenaskočilo - vyhozených 60-70 000 plus prácde:-D
Při dalším testování a hledání závady prodejci zjistili že motor je skočený o zub na rozvodech a proto nemůže nastartovat - všechny doby a veškeré časování je rozhozené a následně s zjistilo že se naštěstí jen v jednim válci píst potkal několikrát s ventily - 4 kusy
Takže výměna ventilů, pístu, pístniho čepu, přebroušení hlavy a nové těsnění.
Jak se dá způsobit takové přeskočení a potkání motoru?
Jednoduše: Když se mění tesněsnění na nádrží, zavzdušní se palivový systém a pak se do systému musí nafta znovu dostat do palivového systému jsou asi takové dva způsoby správný a horší.
Správný - musí se zdlouhavě docucávat nafta injekční stříkačkou a je to na dlouho, musí se připojit ka nabíječce a dlouze starotvat a udělat spoustu cipovin, nebo horší způsob - uvázat auto na jiné a jít ho roztáhnout - pokud se to bude dělat hodně necitlivě tak může dojít k tomu že vlivem náporu dojde k přeskočení převodu o zub a pak to blbě pojede a může dojít k potkání pístu s ventily a pak to chcípne:-D
Tak končí příběh jak jsem potkal suprový servis a pak ještě napíšu jak jsem dostal peníze zpátky v rámci reklamace.
