Stránka 1 z 1
Napsal: ned 29.11.2009 13:19
od Ajwori
měnil jste ji někdo? jakej je nejsnažší postup a co je dobrý oddělat pro snažší přístup? včera se mi rozsvítilo dobíjení, teplota šla nahoru přestalo to topit a přestalo jít servo, kouknu řemen dole a po řemenicích a kladkách chcala voda. V návodu od Bentleye je kvůli tomu rozebranej celej předek a na to se můžu, je nutný oddělat domeček termostatu? nebo se pod nim k pumpě dostanu? Co vrtule? to bude asi největší mazec ne?
Napsal: ned 29.11.2009 14:55
od Francis
Demontuješ vrtuli i s viscospojkou z hřídele čerpadla, klíč 32, pozor je tam LEVÝ závit.
Demontuješ řemenici z hřídele čerpadla.
Demontuješ domeček termostatu.
Demontuješ čtyři šrouby držící čerpadlo chlad. kapaliny a pak do tělesa čerpadla střídavě utahuješ dva šrouby s dlouhým závitem a tyto dva šrouby ti vytáhnou čerpadlo z bloku.
Napsal: ned 29.11.2009 18:54
od Ajwori
tak to nebude taak hrozný díky za radu
Napsal: ned 06.12.2009 17:45
od PavelJandak
lidi taky se chystám vyměnit vodní pumpu na Z3 1.8 a chci se zeptat,jak nejlépe povolit tu vrtuli.Co jsem tady četl, tak je tam levý závit,takže povolovat budu doprava, akorát jsem koukal,že koulem tý vrtule je takový plastový rámeček,který je přichycen na chladič a nevím, zda ho mám taky demontovat.Jak mám podržet tu vrtuly proti otáčení abych ji mohl povolit?Až povolim šrouby držící pumpu a tak do 2 děr strčim delší šrouby a pumpu vytlačim ale chci se zeptat,jestli se může stát, že by pumpa nešla vytlačit nebo jestli by mohli nastat nějaké jiné komplikace.Díky moc
Napsal: ned 06.12.2009 21:25
od Francis
Vrtule se dá podržet za řemenici povolovákem na olejový filtr (nebo si něco podobného zbastli ze starého řemenu a kusu dřeva/trubky). Pokud použiješ řetězový povolovák, nech kolem řemenice omotaný řemen a řetěz dej až přes něj, abys nepoškodil řemenici. Kryt kolem vrtule vytáhneš současně až s povolenou vrtulí z hřídele čerpadla.
Někdy je čerpadlo "zarostlé" a vytáhnout pomocí šroubů jde velmi těžko. Je třeba hlídat, abys nestrhnul závit nebo nezlomil vytahovací šroub a je třeba včas čerpadlo uvolnit přiměřeným poklepem přiměřeným kladívkem (nebo palicí

).
Napsal: stř 09.12.2009 11:30
od xSAFA
Kluci pokud měníte vodní pumpu a nejde vám ani za nic povolit viska, vykašlete se na to a nemordujte se s tím v motorovém prostoru. Nejspíše teda bude potřeba vyhodit i chladič vody kvůli prostoru ale to je otázka 5ti minut a hned se lépe pracuje. Postup tedy doporučuju následující.
- Plastový kryt kolem vrtule oddělat na plast nýtech a posunout dozadu na vrtuli.
- Vypustit dole chladič a odpojit 3 hadice a chladič vytáhnout (u BMW parádně vymyšlené je to jak vyndat kazetu z videa

)
- vypustit vodu z motoru šroubem na bloku
- Oddělat posunutý kryt vrtule a povolit 4x šroubek vrtule a oddělat.
- Povolit 4x šroubek řemenice a posunout jí dozadu
- Našroubovat 2x šroub jak psal Francis a střídavě utahovat
- Vypadne vám celá pumpa a pokud ste nevypustili i vodu z bloku tak máte v garáži potopu

- Z plastové vrtule bude nejspíš už jen zbytek, ten umlaťte kladivem až zůstane jen holá hřídel a do ní za pomoci brusky nebo flexky udělejte po stranách zářezy. Upněte do svěráku a povolte visku a máte ji dole + taky řemenici.
Je na zvážení jaký způsob zvolit ale pokud se mění pumpa tak mi toto přijde jako nejrychlejší pokud je visca fakt moc zatahnutá a zarezlá.
Dělal jsem u R6 M52 nevím jak u 4válů.
