Stránka 1 z 1

Napsal: úte 10.11.2009 19:52
od dell
Ať hledám jak hledám nemohu nikde najít jak vyměnit olej v servu. Mám E36 318tds a volant jde docela ztuha a výměna by určitě pomohla. Pomůže někdo?.

Napsal: úte 10.11.2009 20:49
od MattyX
pouziva se tam ATF II stejne jako do automatickejch prevodovek...ale kup teho vic litru,pac kdyz tam nalejes novou hnedka je z teho cernisko jako prase,zase vypustit,nalejt,zase vypustit(mezitim parkrat otocit volantem aby se to prohnalo pres servo pumpu) a pak tam nalejt nakonec do plna jak ma bejt...padne tam teho cca neco lehce pres litr,na omv se kupoval litr za 200 nekde v mototechne by se dalo urcite levneji ;)

Napsal: úte 10.11.2009 22:54
od dell
To jsem celkem věděl ale můj problém je kde vypustit.

Napsal: úte 10.11.2009 23:42
od MattyX
na hrebenu by nekde mel byt vypustni sroub ;) prinejhorsim odpojis hadici a vypustis pres hadicu ;)

Napsal: stř 11.11.2009 01:37
od OndraZ
Tak tak, ja vypoustel rozpojenim nejspodnejsi hadice. Ted uz teda presne nevim ktera to byla :wink: ale mrkni na auto a najdes to snadno. Timhle zpusobem se nevypusti vsechno, ale pac jsem kapalinu menil na 2x jak pise MattyX, neresil jsem to.

Napsal: pát 05.11.2010 09:03
od _peper
Měnil jsem olej v servu a teď mi občas nejde, uplně tuhne volant a je to jak ve stodváce bez posilovače. Pumpa rachot nedělá takže předpokládám že je ok.
Takže se ptám jak nejlépe servo odvzdušnit? Otevřít baňku u nastartovaného auta a točit volantem do krajních pozic nebo to dělat při vypnutém motoru?

Napsal: pát 05.11.2010 09:34
od martas11
_peper píše:Měnil jsem olej v servu a teď mi občas nejde, uplně tuhne volant a je to jak ve stodváce bez posilovače. Pumpa rachot nedělá takže předpokládám že je ok.
Takže se ptám jak nejlépe servo odvzdušnit? Otevřít baňku u nastartovaného auta a točit volantem do krajních pozic nebo to dělat při vypnutém motoru?
Samozřejmě při nastartovaném motoru :)

Napsal: pát 05.11.2010 09:48
od Kalasnikov
Mogul ATF Dexron IID stojí asi 130 litr, na vyplachování až moc dobré a já jsem ho tam nakonec i nechal.

Napsal: pát 05.11.2010 10:12
od xSAFA
K vypuštění: rozpojit gumové hadice kolem pumpy a pak nejlépe kompresorem vyfoukat všecku kapalinu... ;)

Napsal: pát 05.11.2010 22:09
od CybreX
My na to mame takovou masinku, ktera pri vytocenem volantu do prava odcerpava za behu motoru starou kapalinu, potom dopusti novou a porad dokola dokud neni prazdna pixla s novou kapalinou.
Pred vymenou nalevam jeste cistici pripravek - cca 10 minut toceni volantem na heveru, pak vymena.

Napsal: ned 16.01.2011 11:13
od Bzuker
chci se zeptat na tu měrku oleje v nádobce serva, mám ji namočenou od konce asi tak 0,5 cm, kolik by mělo být správně?

Napsal: ned 16.01.2011 12:04
od xSAFA
Přiznám se, že teď si nejsem 100% jist jak to tam přesně na té merce je, ale mám pocit že na obou typech (kulatá i plochá) se jakoby odspodu 2x rozšiřuje, tedy jsou na ní 2 rysky mezi kterýma by měla kapalina být. Měří se to při povolené měrce volně posazené na nádobku. 0,5cm si myslím, že bude na minimu...

Napsal: ned 16.01.2011 12:27
od Bzuker
xSAFA píše:Přiznám se, že teď si nejsem 100% jist jak to tam přesně na té merce je, ale mám pocit že na obou typech (kulatá i plochá) se jakoby odspodu 2x rozšiřuje, tedy jsou na ní 2 rysky mezi kterýma by měla kapalina být. Měří se to při povolené měrce volně posazené na nádobku. 0,5cm si myslím, že bude na minimu...
tak to teda asi bude na minimu, navíc při utaženém víčku :)

Napsal: ned 16.01.2011 14:05
od Johnys
nechcu zbytečně zakládat novej topic, tak si nechám poradit tady. Mám 328i a zdá se mi že oproti jiným autům musím volantem otáčet větší silou. Auto mám necelej rok a vůbec netuším kdy se tam olej v servu měnil. Takže otázka jestli by pomohla výměna oleje v servu?

Napsal: ned 16.01.2011 14:25
od Kami1
pokud nevíš, kdy to bylo měněný, tak to vyměň a pak to řeš
větší síla = větší cit při jízdě

aby servo fungovalo, musí být hladina v nádržce alespoň nad dnem,
takže klidně od oka do půlky a milimetry neřešit, jinak jak píše xSAFA

odvzdušní se to samo, xkrát dát L-P rejd

osobně mě příjde proplachování zbytečný, u včasný výměny to ničemu neprospěje,
u pozdní to může spíš uškodit, ale to je každýho věc