Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 05.11.2009 22:44
od Peter_C
Ahoj,
mám problém a to s úbytek motorového oleje, není to žádné drama, ale i tak je to nepříjemné mít motor pěkně zmaštený.
Mám BMW E46 318i r.v.1998 motor:M43
Chtěl bych proto přetěsnit "krásno" - to nebude problém, ale mohl by se mi někdo, prosím, podívat do Bentley na kolik se utahují ty šrouby a v jakém pořadí? A musím kupovat nové šrouby až to budu dělat?
Pak bych udělal vanu, to počítám taky nebude problém, ale opět co a jak s těmi šrouby?( na kolik Nm?new?)
A pak je tu oblíbené těsnění pod hlavou, to vůbec netuším jak na to, je to složité?

A počítám, že až to bude dole tak pro jistotu nechat otlakovat hlavy a dát nové pístní kroužky, že? Tohle asi svěřím do servisu...
A dále je tu nálitek u olejového filtru, tam bylo již měněno to papírové těsnění+O kroužek, ale místo chcaní to teď "jen" prosakuje tak to udělám znova taky... a čím utahujete ten "dekl" olejového filtru?
Je tam ještě nějaké těsnění odkud by to mohlo téci?
Podle oka jsem zjistil pouze úniky z těsnění pod hlavou a pod tím krásnem, na straně spolujezdce a okolo toho filtru....
Děkuji za váš čas a laskavé odpovědi na moje všetečné amaterské dotazy
Post Scriptum.: Abych nezakládal nový topic, tak hledám někoho, kdo má odstraněný CDV(clutch delay valve)...

Napsal: pát 06.11.2009 08:08
od capri
taky by to chtělo napsat o jaky auto a motor se jedná

Napsal: pát 06.11.2009 08:24
od capri
tady je jedna stranka z bentleyho snad je to ono ale je to z E36
Napsal: pát 06.11.2009 13:20
od Peter_C
capri píše:taky by to chtělo napsat o jaky auto a motor se jedná

jasně na to nejdůležitější zapomenu

, ale už sem to doplnil.
Za tu stránku moc děkuji.Mám sice E46, ale motor jako v E36. Nebylo by tam něco podobného o horním deklu motoru a bloku motoru?

Případně do sz. Děkuji

Napsal: pát 06.11.2009 20:36
od Killca
jestli nechces sundavat hlavu, tak viko ventilu je jen viko, takze staci jen odsroubovat srouby a zvednout viko nahoru, bude prilepeny starym tesnenim, chce to koupit novou sadu tesneni na viko ventilu
Napsal: sob 07.11.2009 12:02
od Peter_C
Killca píše:jestli nechces sundavat hlavu, tak viko ventilu je jen viko, takze staci jen odsroubovat srouby a zvednout viko nahoru, bude prilepeny starym tesnenim, chce to koupit novou sadu tesneni na viko ventilu
Hm, jasně víko bude "piece of cake", ale pod hlavou to taky prosakuje takže by bylo dobrý vyměnit i těsnění tam a kdyź udělám víko a pak se bude muset měni těsnění pod hlavou, tak víko bude musset zase dolů a to tésnění a šrouby přijdou nazmar, protože budou muset přijít zase new, ne?

Napsal: sob 07.11.2009 15:14
od Killca
pockej jestli ti tece olej ven, tak je to jen vanou nebo vikem ventilu pripadne nejakymi hadicovymi vstupy pri netesnosti
nebo ti propousti tesneni pod hlavou vodu do spalovani? nebo se ti tlakujou hadice? protoze jinak tesneni pod hlavou neni treba menit, pokud ti jen nekde sakne olej a kape z motoru ven
Napsal: sob 07.11.2009 15:29
od 4am
mě u M43 tekl ten přední dekl jak jsou za tim rozvody
Napsal: ned 08.11.2009 12:22
od Peter_C
4am píše:mě u M43 tekl ten přední dekl jak jsou za tim rozvody
to je taky možný že to teče tudy, ale teď nevím, myslíš to tvarové těsnění ze shora zde po č. 2 :
POUZDRO KRYTU ŘETĚZU
nebo to 12-tvarové či snad kovové 13,14 zde:
POUZDRO KRYTU ŘEtĚZU 2!
??
Napsal: ned 08.11.2009 12:30
od Peter_C
Killca píše:pockej jestli ti tece olej ven, tak je to jen vanou nebo vikem ventilu pripadne nejakymi hadicovymi vstupy pri netesnosti
nebo ti propousti tesneni pod hlavou vodu do spalovani? nebo se ti tlakujou hadice? protoze jinak tesneni pod hlavou neni treba menit, pokud ti jen nekde sakne olej a kape z motoru ven
Ano, teče mi olej ven, ale voda ve spalování nebude, protože emise jsou v normě, dým je ok, hadice snad netlakujou, jak se to zjistí?

ale neviděl jsem žádný náznak většího tlaku (úniky) u hadic.... Takže těsnění pod hlavou nemá naprosto žádný vliv na propouštění oleje mimo motor?? a těmi hadicovými vstupy myslíš konkrétněji co?
Jinak moc děkuji za všechny odpovědi, s každou další jsem vÝce chytřejší

Napsal: ned 08.11.2009 14:38
od Killca
no je to malo caste, dokonce ja sem to snad jeste nevidel, ale kamos to zazil asi dvakrat v zivote (verim, ze napriklad libovka to zazil vicekrat, ano) ale kdyz se tesneni pod hlavou trhne na urcitym specialnim miste, tak muze protekat olej do spalovani, ale tomu bych u nasich motoru moc nedaval vaznost
podle me ti to muze tect ze standartnich mist, co motory tecou
-tesneni pod vikem ventilu
-tesneni vany
-gufero kolem vystupu klikove hridele (to chcalo me na byvalem 318IS)
-prechody mezi motorem a hadicemi, ktere nekam vedou olej nebo podtlaky ze zaolejovaneho prostoru
Napsal: pát 04.12.2009 16:35
od Peter_C
ciao
tak to tu trochu oživím, chystám se udělat pŕetěsnění krásna+krytu rozvodového řetězu, ale nevim co vśechno koupit...
šrouby+tvarové těsnění je jasné, ale co O kroužek na termostatu?? jeho domek?? taky asi bude potřeba nové,že?
A v BMW nemají nějakou sadu na opravu?
dejte mi někdo tip co všechno je k tomu potřeba, bojím se hlavně toho krytu řetězu

Napsal: pát 04.12.2009 19:40
od Kami1
prodavaj se na to i komplet sady
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=FEnB5yHpPlK&
srouby staci jen k hlave
u e36 je treba pro sundaní vany prizvednout motor (e46 nevim)
nepsals kolik to ma nalitany, ale vymena pistnich krouzku by byla asi zbytecna a draha, ledaze by byli nizky komprese, zralo olej...
pokud pro to neni opravdu duvod, tak bych hlavu nesundaval
Napsal: pát 18.12.2009 10:16
od Peter_C
Tak jsem přetěsnil víko a kryt řetězu, ale zjistil jsem že za tím pouzdrem řetězu ( jakby pod ním) je další těsnění a to č. 2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Dá se přetěsnit bez sundávání hlavy?? Co jsem koukal tak tam žádný šrouby nejsou a vypadá to že se musí sundat.. to těsnění je docela vytlačený

Napsal: sob 26.12.2009 12:27
od Jarouch
Zdar pokud chceš měnit jen nějaká těsnění je třeba motor důkladně omýt a pak chvilku jezdit. Jinak nepoznáš odkud to teče. Jinak si můžeš přetěsnit celej motor, ale to je trošku nákladný. A určitě když měníš těsnění pod hlavou nemusíš měnit pístní kroužky.
Jinak z těsnění pod hlavou to může také prosakovat ven.!
