Stránka 1 z 2

Napsal: pon 26.10.2009 08:50
od michal09
Zdar panstvo, mám menší problém s autem. Z ničeho nic, repektive ze dne na den se mi přestal ohřívat motor, prostě ručka je buď před mordým polem, nebo maximálně v něm. Říkal jsem si, jasný, seknul se termostat a propouští, motor se nemá jak zahřát, inu valim do BMW pro origo termostat, vyměním a kupodivu, žádná změna, navíc termostat který jsem z auta vyndal je úplně v pořádku... Například v sobotu jsem jel ze Strahova na Florenc, sotva 10km, za celou dobu se ručika nehla, tam zastavim, zhasnu motor, a za 10 minut jedu zpět, hned při zpáteční cestě začala ručička stoupat a po cca 5km byl motor ohřát. Jenže to byla vyjímka, v něděli jsem jel podobnou vzdálenost tam a zpět a ručička se nevyškrábala ani do modrého pole, respektive se po zapnutí klíčku ani nehla.

Motor vypadá že se snad ohřívá a chladí tak jak má, i když než otevře termostat občas trvá celkem dlouho, ale mělo by to šlapat. Před 2 rokama byla měněná vodní pumpa, obě teplotní čidla, s chlazením a teplotou motoru jsem 2 roky neměl jedinej problém, motor se zahříval krásně do 5ti km jízdy byl vždy ohřátej, nepočítám dny kdy bylo pod nulou... :)

Osobně si myslím, že by to mohlo být teplotní čidlo, které dává informace ukazatelu teploty, ale abych nedopadnul jak s termostatem, tak se chci zeptat na vaše názory, jestli by v tom mohl být ještě jinej problém??? Test budíků jsem dělal, vše funguje jak má...

Díky za každej názor nebo nápad :wink:

Napsal: pon 26.10.2009 10:01
od capri
zkus to čidlo proměřit při -10+-1°C by mělo mít 7 - 11.6 k ohms

při 20+-1°C by mělo mít 2.1-2.9 k ohms
a při 80+-1°C 0,27 -0,40k ohms

opsal jsem to z bentleyho je to na straně 161 (130-15)

Napsal: pon 26.10.2009 10:32
od surfis
Dělají se tři typy čidel. Jedno se dělá dvojité (jak pro přístrojovku tak pro ŘJ). Pak se dělají každé zvlášť. Poslední modelové roky mají to dvojité. Vyměnit jej je pakárna, ale jde to i bez sundání sání. Pokud máš to dvojité, zajdi si jej koupit do BMW, protože je o polovinu levnější, než v Elitu. :wink:

Napsal: pon 26.10.2009 10:38
od capri
aha jinak to čidlo co sem ti poslal koukam je pro M42

Napsal: pon 26.10.2009 11:00
od michal09
Mám motor M43 z roku 94 a jelikož jsem čidla měnil, vím že tam mám dvě, jedno do ŘJ, druhé do palubky, otázka zní, které je které... :) Hlavně právě že výměna čidel u M43 je pěkná pakárna, musíš sundávat sání a je tam dost tragickej přístup... Jinak v ETK jsem ty čidla nemohl najít, nevíte kde to hledat? V elektrice to neni, v motorových dílech to neni, v chlazení to neni...

Mě šlo spíš o to, jestli někoho napadá jiná příčina těchto problémů, kromě teplotního čidla?...

BTW kdyby někdo chtěl termostat ve špičkovým a plně funkčním stavu, ať se ozve, jeden mi přebývá :twisted:

Napsal: pon 26.10.2009 11:10
od capri
kde máš ty čidla umístěný ?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... /radiator/ tady je jedno ale to asi nebude ono

Napsal: pon 26.10.2009 11:12
od capri

Napsal: pon 26.10.2009 11:12
od michal09
no pod sáním, jsou na motoru kousek pod hlavou...

Napsal: pon 26.10.2009 11:14
od surfis
Já mám to dvojité a sání se sundavat nemuselo... :) Sice na je to o zlámání prstů, ale jde to :D

V ETK jsou čidla v motorových dílech u hlavy (trošku nelogicky).

Tohle je odkaz na moje auto, kde je čidlo dvojité:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

EDIT: jestli si seš 100% jistý, že čidlem to není, tak musíš jít po drátech...

Napsal: pon 26.10.2009 11:34
od michal09
Surfe dík, mám to zakreslený stejně, jen s tím rozdílem, že tam mám popsaný 2 čidla. typnul bych že to č.11 je čidlo do palubky, co myslíte?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

Hlavně napadá teda někoho jiný problém než v tepl. čidlu? Mám to brát tak že to bude tím čidlem na 99%... ?

Napsal: pon 26.10.2009 11:52
od capri
č11 je teplotní čidlo do palubky

Napsal: pon 26.10.2009 13:01
od michal09
capri píše:č11 je teplotní čidlo do palubky
Ok, ručíš mi za to... :P jedno čidlo je modrý a jedno černý, tohle č.11 do tý palubky by mělo být teda černý s M14 závitem...

Napsal: pon 26.10.2009 13:10
od capri
11 Dálkový teploměr-čidlo 2-POL 1 09/1995 12621747281 $39.65

předpokládám že název dálkový teploměr mluví za vše :)

Napsal: pon 26.10.2009 13:13
od michal09
Já vím, četl jsem to, smysl to dává, ale klidně se může stát že to tam mají blbě napsaný... :) Myslel jsem že máš osobní zkušenost... :wink:

Napsal: pon 26.10.2009 13:17
od capri
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... hed_parts/

je to i v ty druhy ETK :) takže bych si tim byl 100% jistej

Napsal: pon 26.10.2009 13:22
od Koto
michal09 píše:Já vím, četl jsem to, smysl to dává, ale klidně se může stát že to tam mají blbě napsaný...
To už by byla sakra náhodička, podle mě to moc řešíš a mezitim jsi mohl mít čidlo dávno změřený :wink:

Napsal: pon 26.10.2009 13:23
od michal09
No dobře, ukecal si mě... :lol: Jen mají trošku bordel v cenách, na realoem mají cenu 39$ a na bmwfans 27$... Vyměnim to čidlo a pokud to nepomůže, hodim to ze skály a bude klid :D

Napsal: pon 26.10.2009 13:30
od michal09
Koto: Nevim jestli jsi už někdy ty čidla měnil, je to docela fuška, k těm čidlům je hrozně blbej přístup a strávit 3 hodiny vyndáváním čidla abych si ho proměřil, na to kašlu, potřebuju bejt pojízdnej, takže musím koupit nový čidlo a pak to vyměním během jednoho odpoledne... :wink:

Jinak takový sakra náhodičky se dějí, naposled se mi to stalo s lambdou... Až třetí byla ta správná, kterou jsem potřeboval... :wink:

Napsal: pon 26.10.2009 13:47
od capri
novy čidlo v BMW stojí asi 450kč bez DPH co sem koukal na ceník u krotila

http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11

Napsal: pon 26.10.2009 14:29
od michal09
Teď jsem volal do Inveltu - bývalý Autec na Jeremiášce, cena 530 s DPH a když jsem se zeptal jestli ho mají skladem, se smíchem mi pán odvětil že ne, že tento díl u nich nikdo neobjednával už 3 roky... :lol:

Jinak díky Capri že kvůli mě strácíš čas, i když jde o maličkosti, vážim si toho :wink: