Stránka 1 z 2

Napsal: pát 18.09.2009 14:11
od Trhyy
Zkoušel to někdo ? Ted sem na to náhodou narazil na youtube a spočívá to v tom že ta klapka co je ve vejfuku a otvírá se při určitých ot se "sekne" a je otevřená furt, ale nijak se nedokážu udělat obrázek o tom jakej to má zvuk z tý hrozný kvality na youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4 ... re=related

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 110&page=2

Napsal: pát 18.09.2009 14:19
od xSAFA
No já to teda z toho videa slyším docela jasně v čem je ten zvuk jiný... :wink:

Ostatně odpojit ten podtlak zadělat hadičku třeba LEDkou je otázka pár minutek... A můžeš vyzkoušet :)

Napsal: pát 18.09.2009 14:33
od Trhyy
jasně, já taky slyšim rozdíl, ale nijak nedokážu říct jestli je ten zvuk hezkej nebo ne jak to zkresluje :D

Co mam teda udělat pro to odpojení ? Moc to z toho obrázku nechápu, podotýkám že sem na to v realu moc nekoukal, jak to funguje v sérii

Napsal: pát 18.09.2009 15:30
od xSAFA
Je to řízeno podtlakem který vyvozuje motor... Hadička je napojena do sání a pak přes jakýsi reservoár (plastová válcová nádoba pod sáním) vede hadička k výfuku kde je ještě nějaký elektrický ventil. Jednoduše bych hadičku u výfuku odpojil a zasleplil ji pro otestování již zmíněnou LED diodou (například...) ať si touto cestou sání nepřisává vzduch. A můžeš otestovat :)

Napsal: pát 18.09.2009 18:04
od Trhyy
Tak sem to zkusil a že by to byl nějakej extra rozdíl, to se říct nedá, zvuk do 2500ot je malinko takovej brumlavější, ale fakt jenom lehce, na tom videu mi to přijde větší rozdíl

Napsal: sob 19.09.2009 23:35
od Mirda328
no ja to mam a brumla mi to slusne :)

Napsal: ned 20.09.2009 13:51
od Trhyy
No já to včera pořád poslouchal a je fakt že to brumlá fakt hezky v těch nízkejch :D A neopotřebovává se následkem toho něco víc ?

Napsal: ned 20.09.2009 15:14
od Mirda328
jako co? :) nic se neopotrebovava klapka je jen otevrena porad, jediny co nevim zda to ma vliv na prubeh motoru, protoze vim ze vetsinou se stim odporem klapky pocita :)

Napsal: ned 20.09.2009 15:17
od Mirda328
vis co kazdy zasah do motoru je bud plusem ci minusem, bys musel stat na brzde a vsechno porad zkouset

Napsal: pon 21.09.2009 11:48
od xSAFA
Nevěřím že by se to nějak viditelně mohlo projevit na motoru. Asi to teda také zkusím :D

Napsal: pon 21.09.2009 14:45
od Cuky
No nějak citelně se to neprojeví ale vliv to má zkus a uvidíš možná to poznáš v nízkých otáčkách

Napsal: pon 21.09.2009 14:53
od patras
ta klapka je tam jen kvuli snizeni hluku v nizsich otackach, kdy vejfal nepotrebuje obe koncovky aby stacil odvadet splodiny ... takze odmontovani resp odpojeni klapky nema vliv na spotrebu vykon ani opotrebeni ... proto se na auta daji dat klidne ladene vyfuky od supersprint atd ktere klapky nemaji

Napsal: pon 21.09.2009 15:50
od Cuky
To ano já myslel s tím zvukem , ale má chyba to jsem nenapsal

Napsal: pon 21.09.2009 20:10
od Nien
Tak co jsem četl a slyšel, tak je pravda, že asi hlavní důvod proč je u 2,8čky klapka je omezení hluku v nízkých otáčkách. Je to dáno tím, že koncový díl výfuku má jednu větev přes tlumič a druhou průchozí (na té je klapka). Klapka je uzavřená dokod motor nedosáhne 2500 ot/min. Druhá věc je ale ta, že motor v nízkých otáčkách pro co nejlepší krouťák (Nm) potřebuje delší sání a nějaký ten odpor ve výfuku, a ve vysokých otáčkách co nejkretší sání a co nejprůchodnější výfuk. Řekl bych, že klapka co se tíče výfuku tuhle funkci plní dobře. :wink: Například 2.8čka u e46 už tuto klapku nemá ikdyž je to stejný motor, ale s rozdílem, že je to dablvanos. Takže ten už si řídí obě vačky jak sání tak i výfuk proto ta klapka už tam není mutná. Do jaké míry je citelné odstranění klapky můžem diskutovat, dokut to někdo nedá na brzdu a ukáže čísla. Zvuk pokud byla klapka funkční se ale změní určitě.

Napsal: ned 27.09.2009 20:53
od Nien
Tak pánové abych jenom nekecal, tak jsem to dneska zkusil.
Při odpojené klapce (tudíž je neustále otevřená) si výfuk v nízkých otáčkách brumlá teda u mě výrazně. V autě mi to připadá až dunivý zvuk. Není to něco co by obtěžovalo nebo budilo sousedy. Ale na dovolenou bych stím nejel. :lol:
Co mě ale překvapilo, byl zátah. Pocitově můžu říct že se nezměnil. Fakt jsem čekal nějaký propad, ale nic takového se nekonalo a to jsem dneska ujel nějakých 100km po okrskách, kopce i rovinky. Nicméně na brzdě by to bylo zajimavé porovnat.

Napsal: ned 27.09.2009 22:57
od mmaty
ahoj přidám taky svůj pocit... odpojil jsem si to asi tak před měsícem nebo dvěma a myslím si že k lepšímu pořád sem uvažoval o nějakém laďáčku ale bál jsem se že to bude moc hlučný ted po odpojení je to příjemné brumlání a i když jedu někam dál tak jsem spokojen a troufnu si říct že jde i o něco málo lépe do otáček...

Napsal: pon 28.09.2009 11:54
od Mirda328
jj je to pekny az te to omrzi zase zapojis :)

Napsal: úte 29.09.2009 20:55
od Nien
Přesně, a zapojení cca 10s s podřepem :lol:

Napsal: čtv 01.10.2009 21:09
od xSAFA
Tak sem taky odpojil :) Nejlepší mi to příjde odpojit přímo v kufru před tím elektronickým ventilem ;) Zatím sem to jen prošlápl v garáži a zvuk se mi líbí uvidíme ještě při jízdě...

Napsal: pát 02.10.2009 17:50
od xSAFA
Tak jsem to projel a zvuk se mi líbí v nízkých otáčkách :)

Jediné co mě štve že to při ubrání plynu strašně prdí do výfuku, prostě při každým ubrání to zabuble jak nějakej rally speciál :D Dělalo to aji před odpojením ale míň tak nevím co to může způsobovat? :o