Stránka 1 z 2
Napsal: ned 19.07.2009 12:39
od Jendix
Ahoj, řešim menší problém s podtlakovou hadicí vedoucí z gumového vlnovce sání (napojuje se vedle rezonátoru sání). Hadice mi v místě napojení praskla. Problém se mi podařilo dočasně odstranit, do budoucna bych ale nejradši koupil hadici origo novou.
Problém je ale v tom že jsem hadici nikde nenašel, všechny schemata na
http://www.realoem.com jsou pro variantu kdy je na hadici napojen volnoběžný ventil, u mě ale hadice vede přímo do vstřikovací trubky. (dle jednoho známého co kšeftuje s díly na BMW je to nějaké novější řešení, starší hadici ale bohužel nemá).
Pro názornost přikládám obrázky z
http://www.realoem.com :

Pozice 11 - hadice kterou potřebuji, pozice 8,9,10 vůbec na motoru nemám

Hadice vede do pozice 1
Předem díky za každou radu.
Přemejšlel jsem o nahrazení hadice nečím neorigo, problém je v tom že hadice má různé koncové průměry, znamenalo by to koupit dva průměry hadice a vytočit si na soustruhu spojku.
Ps: ještě taková otázka na závěr, k čemu vůbec hadice slouží, typuju že to souvisí se zpátečkou nespáleného benzínu.
Napsal: ned 19.07.2009 13:59
od libovka
Docela jsem z toho co si tu napsal zmatenej ale myslím že mícháš hrušky s jablkama.Hadice č.11 je odvětrání klikové skříně a s palivem nemá nic společného.Tudíž ti nemůže vést do vstřikovací lišty.Ještě jednou si to pořádně prohlídni.

Napsal: ned 19.07.2009 14:07
od Jendix
libovka píše:Docela jsem z toho co si tu napsal zmatenej ale myslím že mícháš hrušky s jablkama.Hadice č.11 je odvětrání klikové skříně a s palivem nemá nic společného.Tudíž ti nemůže vést do vstřikovací lišty.Ještě jednou si to pořádně prohlídni.

kdybych se tam dostal fotákem, tak ti to cvaknu, bohužel tam neni zrovna moc místa a sání se mi kvůli tomu sundavat nechce.. opravdu to tak je, ten člověk kterýho jsem zminoval mi řikal že je to novější řešení, že už se s tím setkal.. hadici jsem měl demontovanou.. opravdu vede do vstřikovací lišty..
Napsal: ned 19.07.2009 17:53
od _peper
Koukni se do klubových aut, mám tam svůj topic a pár fotek kolem sání, nedávno jsem to řešil a objednával přímo v BMW

Aby ses lépe vyznal v tom kam která trubka vede je nejlepší sundat vše okolo.
Jinak abys tam neměl volnoběžnej ventyl je blbost, spíš bude jen u tý M43 schovanej úplně pod sáním. Já ho měl u M42 skoro celej vidět. Ale ta hadice která je u tebe špatná určitě nevede do 11. To je podtlaková hadička, asi 5mm průřez.
Napsal: ned 19.07.2009 19:37
od Kami1
hadice 11 na 1. obrazku je privod vzduchu do volnobeznyho ventilu
11 na 2. obr je podtlak k regulatoru tlaku paliva
1 na 1. je vaha, tam nic nevede
1 na 2. je palivova lista a tam je palivo
Napsal: ned 19.07.2009 19:38
od Kami1
nektery novejsi motory mivaj rozvod vzduchu ke vstrikum,
nemas tam neco takovyho?

Napsal: ned 19.07.2009 19:58
od surfis
Doporučuji vyměnit hadici č. 3. Měnil jsem v pátek a byla jako bláto...
Co se týče hadice, kterou sháníš, taky jí budu řešit, ale není to priorita. Navíc skutečně vede do palivové lišty a nemůže být podtlaková, protože je před klapkou...

Napsal: ned 19.07.2009 21:30
od _peper
Jendix: Předpokládám že mysliš tuhle hadici?

Napsal: ned 19.07.2009 21:30
od Jendix
Kami1 píše:nektery novejsi motory mivaj rozvod vzduchu ke vstrikum,
nemas tam neco takovyho?

no vypadá dost podobně.. můžeš sem hodit link přímo na tu stránku s výpisem čísel dílů?
Napsal: ned 19.07.2009 21:33
od Jendix
_peper píše:Koukni se do klubových aut, mám tam svůj topic a pár fotek kolem sání, nedávno jsem to řešil a objednával přímo v BMW

Aby ses lépe vyznal v tom kam která trubka vede je nejlepší sundat vše okolo.
Jinak abys tam neměl volnoběžnej ventyl je blbost, spíš bude jen u tý M43 schovanej úplně pod sáním. Já ho měl u M42 skoro celej vidět. Ale ta hadice která je u tebe špatná určitě nevede do 11. To je podtlaková hadička, asi 5mm průřez.
no právěže u mě to opravdu vede do tý lišty.. napřímo.. měl jsem to i sundaný.. takže 100%, akorát to vypadá malinko jinak než na těch schématech..
Napsal: ned 19.07.2009 21:33
od Jendix
_peper píše:Jendix: Předpokládám že mysliš tuhle hadici?

ne ne.. ta to není.. ta má vypadá podobně jako č.18 od obrázku co poslal kami1, tvar podobný nataženému písmenu S
Napsal: ned 19.07.2009 21:56
od Jendix
surfis píše:Doporučuji vyměnit hadici č. 3. Měnil jsem v pátek a byla jako bláto...
Co se týče hadice, kterou sháníš, taky jí budu řešit, ale není to priorita. Navíc skutečně vede do palivové lišty a nemůže být podtlaková, protože je před klapkou...

Měnil jsi jí za origo? Nebo jsi někde sehnal podobnou hadici v metráži?
Napsal: ned 19.07.2009 21:59
od Jendix
Jinak jsem koukal na m43 dokumentaci k e46 a ta část kde se hadice nasouvá na vstřikovací trubku je stejná jako v mém případě, ale už z těch schemat není dostatečně jasné kam hadice vůbec vede (v případě e46)

Napsal: ned 19.07.2009 22:02
od libovka
V metráži,jo?To si nemyslel vážně,že ne?A jak by ji asi naohybal.
Ty máš motor už s plastovím sáním,že jo?
Napsal: ned 19.07.2009 22:08
od surfis
Jendix píše:surfis píše:Doporučuji vyměnit hadici č. 3. Měnil jsem v pátek a byla jako bláto...
Co se týče hadice, kterou sháníš, taky jí budu řešit, ale není to priorita. Navíc skutečně vede do palivové lišty a nemůže být podtlaková, protože je před klapkou...

Měnil jsi jí za origo? Nebo jsi někde sehnal podobnou hadici v metráži?
Origo...
Ten obrázek co postnul Kami1, je v ETK i pro E36...
Napsal: ned 19.07.2009 22:22
od Jendix
libovka píše:V metráži,jo?To si nemyslel vážně,že ne?A jak by ji asi naohybal.
Ty máš motor už s plastovím sáním,že jo?
No ta hadice jde prakticky rovně.. jsou na ní před koncy dva ohyby cca 20°, myslim že by to nevadilo kdyby tam byla neorigo normálně rovná, ostrý ohyb tam není.. jinak plastové sání nemám (pokud myslíš tu část za gumovým vlnovcem), sání je hliníkové.
Napsal: ned 19.07.2009 23:34
od Kami1
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=13&fg=15
pokud je to ona, tak jsem v pohode vyresil podobnej problem okamzite hadicí na S120 z autodilu za rohem(50kc). Byla parkrat zalomena, ale to naohybani celkem pasovalo, stacilo jenom popremyslet a zariznout.
Napsal: pon 20.07.2009 21:28
od Jendix
Kami1 píše:http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=13&fg=15
pokud je to ona, tak jsem v pohode vyresil podobnej problem okamzite hadicí na S120 z autodilu za rohem(50kc). Byla parkrat zalomena, ale to naohybani celkem pasovalo, stacilo jenom popremyslet a zariznout.
no stejně to u mě podle těch schémat vypadá trochu jinak, jestli se zadaří, zkusím zítra pořídit nějaké foto a přilepit je do této diskuze
Napsal: pon 20.07.2009 22:20
od bubynqo
do prdele co resite nechapu, ja mam M43 z roku 1995 a ta hadice ide z kolena vlnovce do listy vstriku, je to ta hadice c.18, takze volnobezny ventil M43 ma nahradeny ventilom na skrtiacej klapke, IS motor a Ti motor ma pod sanim, 1.6 benzin ma na skrtici klapce vedle potenciometru ventil volnobehu. Jeste neco?
tady je to co hledas, cervenou farbou oznacena hadice co jde pod sanim plus ventil na volnobeh :

a tady je ventil na volnobeh iso a ti motoru:
dekuji

Napsal: pon 20.07.2009 22:26
od Jendix
bubynqo píše:do prdele co resite nechapu, ja mam M43 z roku 1995 a ta hadice ide z kolena vlnovce do listy vstriku, je to ta hadice c.18, takze volnobezny ventil M43 ma nahradeny ventilom na skrtiacej klapke, IS motor a Ti motor ma pod sanim, 1.6 benzin ma na skrtici klapce vedle potenciometru ventil volnobehu. Jeste neco?
takže jsou ty schemata blbě? mě jde hlavně o to když si objednám novou hadici abych nevyhodil prachy za hadici která nakonec bude uplně jiná.