Stránka 1 z 1
Napsal: pon 29.06.2009 09:30
od michal09
Hledal jsem, něco jsem pročetl, ale moudrej z toho nejsem, tak zakládám nový topic...
Jedná se o e36 318i z roku 94, na 98% nebourané, na 98% nestočených aktuálních 210k km. Pozoruju už dejší dobu nepříjemné rány ze zadní nápravy. Pár příkladů kdy to se tak děje:
- Rozjedu se na zpátečku, uberu plyn, když plyn přidám (né nějak prudce) ozve se nepříjemná rána ze zadní části auta, stejně tak když jsem na zpátečku rozjetej a přes vymáčklou spojku shazuju R na N, taky rána, ale neni to pravidlem, záleží v jakých otáčkách jsem couval, čím vyšší otáčky, tím méně častěji se to stává...
- Zrovna včera jsem popojíždel na Strakonický v koloně... Už při rozjezdu něco jako by klapalo vzadu, ale nic hroznýho a né vždy. Když se rozjedu na 1, vyřadím, s vyřazením se ozve skoro až kovová rána od zadní nápravy, což je dost nepříjemný... Ale jstejně jako na zpátečku, záleží na otáčkách čím vyšší tím méně čatěji se to stává. Pokud popojedu stylem, že se rozjedu na jedničku asi jen do 1500 ot.min. a hned vyřazuju nepříjemná rána mě nemine, naopak v těchto případech je to nejhorší...
- Další příznak je takový, že jedu například na 4ku a potřebuju předjet, tak při podřazení na trojku do vyšších otáček, to jakoby kopne/cukne, zkrátka ten přechod neni plynulej... Při řazení nahoru, žándej problém...
Vím že možností je víc, ale třeba mě někdo podle konkrétních příkladů nasměřuje co je špatně. Osobně doufám a věřím Hardy spojce, lze ji vyměnit na hevru v domácích podmínkách před garáží? Nějaký silentbloky bych asi vyloučil protože to s jízdou nemá nic společního, je to něco mězi převodovkou a zadníma kolama...
Díky za všechny rady a komentáře...
Napsal: pon 29.06.2009 11:13
od capri
mě to tahle mlátí taky a podle toho co sem se tu dočetl tak to muže s největší pravděpodobností bejt hardy, ložisko kardanu, bo uložení difu, pak už jsou podle mě jen horší varianty ....ale ruku do ohně za to nedam auto budu rozdělavat až za měsíc tak budu chytřejší
Napsal: pon 29.06.2009 11:41
od Brody
Ano hardy to byt muze, muze to byt i ulozeni kardanu a i ulozeni diferaku.Diferak bych zkusil dotahnout.Jinak potom uz jen silenbloky.Ale muze to delat zacinajici silenblok ulozeni zadni napravy.Tech ramen co jsou chyceny do kastle.Take jsem to tak citil nez mi silac komplet odesel,ale ruku za to do ohne nedam.

Napsal: pon 29.06.2009 12:05
od MadMaxII
Mozna to souvisi, mozna ne. Mel jsem 605ku pazouta 3l beno, velka spokojenost(az na spotrebu) a po case se objevilo predevsim pri brzdenim motoru ci jinak velke a rychle zmene vykonu a jeho prenosu rana se skubnutim(jakmile bylo auto ve stejnem smeru tahu tak se to moc neprojevovalo, spise vyjmecne ale jak jsi ze stani pridaval ci ze zrychlovani ubiral tak to bylo pravidelne), hledali jsme ruzne a nakonec to byli silentbloky na motoru ktere jsme dvakrat predtim okomtericky kontrolovali(ujistuju te ze to nepoznas ze je utrzenej dokud ho nevychylis z polohy).
Vim ze 605ka je predokolka a ma to jinak, ale jde o to ze jsem nechtel verit co silentbloky dovedou, a mimochodem karoserii se ty rany rozlehali tak ze jsem nebyl schopen identifikovat jestli jsou od predni nebo zadni napravy, to "vodeni zvuku" je dost matouci takze na to bych 100%tne nespolehal...
Doufam ze ti to pomuze s okruhem hledani.
Napsal: pát 03.07.2009 13:42
od atem
Mam stejny problem...ja mam ale vytrzenou zadni napravu na dvou mistech...za jizdy to vubec necitim, dela to jenom pri razeni...Mam e36 325i
Napsal: pát 03.07.2009 13:47
od michal09
atem píše:Mam stejny problem...ja mam ale vytrzenou zadni napravu na dvou mistech...za jizdy to vubec necitim, dela to jenom pri razeni...Mam e36 325i
Tak nic podobnýho mě snad nečeká, nedávno jsem byl na geometrii, kde jsem měnil vzadu excetrický šrouby, a kromě horších silentbloků tam bylo vše oka, teda až na mokrej diferák, ale to už mám od začátku, asi by to chtělo přetesnit, ale do toho se mi zatím moc nechce, respektive to nepovažuju za nutnost a příčinu těch ran...
Napsal: stř 08.07.2009 12:56
od Koby
připojim se taky, bouchá mi to dá se říct když třeba stojim na spojce se zařazenou jedničkou do kopce, pustim spojku a auto se malinko pohne a hned zmačknu spojku a jakmile tu spojku ihned zase povolim tak mi to tukne... Má to podle mě souvislost s tím, že při pomalinké jízdě někde v koloně mi něco malinko hvídzá, jednička a dvojka, pak už to neni slyšet... takový nepravidelný hvízdání podobný zvuku při rychlém couvání... nějaké ložisko, ale které..
Napsal: stř 15.07.2009 15:21
od michal09
Tak problém vyřešen.... Kovové rány způsobovalo to, že mi diferenciál ležel na kovové konstrukci pod ním. Důvodem toho byl zlomený šroub, který drží difer ve vzduchu. Operace trvala asi 5 hodin - musel se sundat diferenciál a odvrtat z něj zalomený šroub, což byl největší oříšek... Foto přihodim příští týden až stáhnu fotky...
Zalomený šroub v silentbloku

Zalomený šroub v diferenciálu


Napsal: sob 25.07.2009 16:15
od Peter_C
Ahoj , mám malou vůli na kardanu a při přeřazování mi to trošku bouchne, je to ok ale chtěl bych to eliminovat, jak se prosím dotáhne ta vůle nebo je potřeba dát novou hardyspojku či kardan??
Napsal: čtv 30.07.2009 10:10
od michal09
Tak vážení ani prd, rány mi to začalo dělat znova, tak kouknu pod auto a myslel jsem že mě trefí šlak. To co jsem pracně dělal před 14ti dny, to je teď opět v háji... Zase mám uvolněnej diferenciál, a zase je uvolněnej skrz ten šroub, jestli tak vyjebynej silentblok, nebo jestli se to mohlo takhle povolit, fakt nevim. Koupim origo novej šroub a silentblok a sna dot bude dobrý... Jen ten silentblok nemůžu najít -
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 500#766500
Napsal: čtv 30.07.2009 12:20
od capri
Napsal: ned 16.08.2009 20:18
od krtek
Čau chlapi, jedna kontrolní otázečka: Z ničeho nic když zařadim za 1 tak se ozve celkem slušná rána při zařazení a to samé když dám za 2...potom 3,4 a 5 už to není skoro vůbec, ale když řadim za 1 a za 2 tak jsou to slušné rány...prostě to projde celym autem a úplně slyšíte, že ten kvalt tam je
Co vy na to?

Díky...
Napsal: ned 16.08.2009 21:03
od Cuky
koukni pod auto jestli nemáš někde utrženej diferák a nebo silentbloky na převodovce
Napsal: pon 17.08.2009 14:41
od michal09
krtek píše:Čau chlapi, jedna kontrolní otázečka: Z ničeho nic když zařadim za 1 tak se ozve celkem slušná rána při zařazení a to samé když dám za 2...potom 3,4 a 5 už to není skoro vůbec, ale když řadim za 1 a za 2 tak jsou to slušné rány...prostě to projde celym autem a úplně slyšíte, že ten kvalt tam je
Co vy na to?

Díky...
Je dost pravděpodobný že máš stejný problém jako já, kouni se pod auto jestli ti drží pevně diferenciál... Jinak u mě problém vyřešen definitivně, ano problém byl v tom šroubu, měl menší závit a tak se vykloktal a uvolnil, teď jsem tan narval srz na srrz šroub co tam patří utáhnul z druhý stany matkou, přesto kontra matku a teď se to nemůže povolit ani omylem, je to na fest a ticho po pěšině

Siletblok byl úplně v pohodě
