Stránka 1 z 3
Napsal: stř 24.06.2009 23:46
od castro
mam problém s M52B28. Po vyřazení jde volnoběh do kopru a chcípne to nebo se to drží na 100rpm a neskutečně vibruje motor. Pokud náhodou drží zhruba na hodnotě 600-800 tak s takovym poškubáváním.
Při jízdě auto jede normálně, bez škubání ( maximálně jde cítit minimální do 2000rpm ), výkon ok.
provedl jsem tyto zkoušky a bez výsledku:
Volnoběžnej ventil měněnej za jinej funkční
Váha vzduchu měněna za jinou funkční
Cívky měněny za jiné funkční
Čidla vačky a klikovky nové
Diagnostika nic nehlásí a v poslední době měl carsoft problém načíst spoustu modulů
Benzínovej filtr měněnej před 1,5rokem
Svíčky měněny před 5000km ( NGK )
Sání je kompletně přetěsněné
nenapadá někoho která pikačovina by to mohla způsobovat?
díky
Napsal: čtv 25.06.2009 10:21
od all
to vyřazení na volnoběh je myšleno, že nastartuješ, je to dobré a jedeš,jedeš, vyřadíš a motor houpe a chcípne na to že si neudrží volnobeh?
v tvém případě si vyměnil už kde co, já bych kouknul po snímači vzduchové klapky (Throttle)
nebo to dělá jeden vstřik...
Napsal: čtv 25.06.2009 10:26
od castro
díky za radu. Když nastartuju tak je to jak kdy. V garáži je celkem chladno a tak když to běží na sytič, jde to ale jak se začne trochu ohřívat a klesá volnoběh začíná to vibrovat. Zezačátku to nejde čistě ale drží, jakmile kousek ujedu a zahřeje se to, po vyřazení okamžitě chcíp...
možná to bude s tou klapkou mít spojitost, když jsem to celé rozdělal ( komplet sání ) a přetěsnil tak mi od té doby svítí ASC. Přitom auto jelo 4dny perfektně. Pak z ničeho nic tohle. Kouknu na kabeláž jestli to nemá nějakou spojitost, jinak ten snímač klapky je ten černej pazmekt na klapce?
zprvu se to projevovalo tak ( měsíce zpět ) že po vyřazení volnoběh houpnul a někdy tolik že to neudrželo a zdechlo. Ted je to to samé ale v extrému že to rovnou jde do 0rpm.
edit: koukal jsem do ETK, je tam k tomu čidlu napsáno 4KOHM, to by měl být odpor kterej by to mělo mít?
Napsal: čtv 25.06.2009 11:09
od libovka
Podle mě ti to někde přisává falešnej vzduch.
Napsal: čtv 25.06.2009 13:13
od castro
libovka píše:Podle mě ti to někde přisává falešnej vzduch.
to se mi zrovna nezdá, na to jsem si dával obzvlášť pozor a kompletně přetěsnil, sání dotáh... leda by povolilo ale to mi taky nepřijde, vše jsem dotáh na maximum.
Každopádně zcela vyloučit to taky nemůžu, zkusim to ještě zkontrolovat. Nicméně chování auta je ted stejný jako když jsem umyl motor vapkou, a nemyslim si že voda v motorovém prostoru by byla příčina náhlého přisávání vzduchu.
Takhle se mi kdysi chovalo když jsem to jednou pěkně proplách vodou, dokud to nevyschlo, nedalo se s tim jet bez chcípnutí na volnoběh.
Napsal: čtv 25.06.2009 15:31
od Brody
Tak to mame podobne.Ale s tim ze mi to chcipne treba jen jednou za cas.Otacky po nastartovani studenyho motoru obcas houpnou tak ze chcipne,ale pak je ok.Volnobeh se drzi na 600-700ot/min.Ale obcas se i auto pri tom rozvibruje,pridam plyn a opet ok.Je to zahada.

Napsal: čtv 25.06.2009 17:22
od Kami1
no, jeste si nemenil rj,
zkusil bych se projet s odpojenou lambdou,
ze by byly vsechny(vetsina) vstriky pridreny je nepravdpodobny,
zkontroloval bych funkci vanosu a promeril kabely od vahy
Napsal: čtv 25.06.2009 18:03
od Peter_C
Možná by stálo za vyskoušení u specializovaný firmy na diag. nebo v BMW na diag. nechat zkalibrovat škrtící klapku, přeměřit její potenciometr...mě to taky hned chípalo po tom co sem měnil váhu vzduchu a tak mi ji na tý diagnostice" vymazali" a přidali jako novou nebo tak nějak =) a vůbec komplet diagnostiku a zjištěno bylo že jsou tam nějaký chyby od váhy vzduchu a právě tý klapky no od tý doby se mi to občas "zhoupne" ale auto se už neklepe a nějaký chcípání vůbec...tak to zatím neřeším... a taky mě to dělalo jen za tepla...za studena ok..mám ale E46 motor M43
tady u této firmy jsem byl a doporučuji...
http://www.ihr-tech.cz/
BTW.: nevíte proč mi ten potenciometr ukazuje hodnotu 4,6 , standartně by tam mělo být pevných 5...?

Napsal: čtv 25.06.2009 18:37
od Kami1
rek bych, ze si to rj kalibruje sama, takze ti maximalne resetnuli rj,
na ty hodnote zas moc nezalezi(funguje jako delic napeti), dulezity je aby potenciometr nevynechaval(aby plynule menil odpor)
Napsal: čtv 25.06.2009 19:17
od castro
lambdy na to vliv nemají, ani ta váha. Zkoušel jsem odpojovat oboje.
Jak se dají přeměřit kabely od váhy?
ad reset rj, zkusim jeste odpojit baterku jestli by to pomohlo.
Napsal: čtv 25.06.2009 19:49
od libovka
To i to auto přivez ukázat,docela mě to zajímá.
Napsal: čtv 25.06.2009 19:50
od Kami1
sehnat si shema zapojeni rj(jsou tam cisla pinu na konektorech), odpojit vahu a rj
a na konektorech ohmetrem zmerit odpor(pod 1ohm)
potom zmerit draty mezi sebou a vudci kostre(nekonecno),
ale pokud to je jinak vykonove ok, tak problem bude asi jinde,
podezrival bych ten vanos, ale v tom se neorientuju(zadny zkusenosti),
treba jestli neni kouslej a vacka ma moc velkej predstih (urcenej pro vysoky otacky), tim by to rozhodilo sani, kompresi a smes v nizkych otackach
zmerenim kompresi by se to dalo vyloucit
jinak takhle obecne pada svetlo na tu vahu, tak si musis byt vazne na 100% jistej jeji funkcnosti
muzes zkusit odpojit cidlo ty klapky, ale to spis jen tak pro klid
nemusi jit taky stava do toho voln. ventilu (opet zmerit kabely, pripadne voltmetrem napeti na kon. vetilu),
kdyz ho vyndas a nechas zapojenej, melo by byt videt jak se hybe
Napsal: čtv 25.06.2009 19:57
od castro
když to takhe blbě jede a čuchnu si z vejfuku, jakoby tam nešel vubec benál. cejtim jen teplej plyn a rýmu nemam.
vstřiky jsem měnil min.rok ale za jeté, takže kdoví... tamty hrozně cvakali, teda jestli to vubec bylo vstřikama. Mi vážně připadá u toho bmw že vyměnim diferák a auto pojede 2dny jako vyměněný a pak hups zpátky do starejch kolejí..
volnoběžnej si to vrčí, myslim žýe tam proud jde a zkoušel jsem ho i odpojovat za běhu. Beze změny ale při samotnym odpojování a zapojování vylítly trochu otáčky tak bych řekl že tam něco teče když to takhle reaguje.
On je to takovej problém kterej se začal projevovat asi 2 měsíe po tom co jsem přivezl auto z D. Nejdřív to začalo lenivět, pak občas houply otáčky, pak to občas chcíplo po vyřazení a pak to začalo chcípat častěji a projevovat se ještě intenzivěji. Ted je to myslim v uplnym extrému toho zpočátku drobnýho problémku.
napadlo mě už dávno jestlio to nemůže dělat 2hm. setrvák, ale ten by zase pak neměl vliv na výkon a já měl dlouho pocit že to přestalo jet tak hezky jako dřív ( a opravdu to neni zvykem ).
Nejvíc se bojim jestli neni v háji třeba nějakej ventil.
Napsal: čtv 25.06.2009 20:12
od Dan td
Brody píše:Tak to mame podobne.Ale s tim ze mi to chcipne treba jen jednou za cas.Otacky po nastartovani studenyho motoru obcas houpnou tak ze chcipne,ale pak je ok.Volnobeh se drzi na 600-700ot/min.Ale obcas se i auto pri tom rozvibruje,pridam plyn a opet ok.Je to zahada.

Já mám úplně totéž, ale dělá to jen při teplém motoru. Nejčastěji, když to teplé vypnu a jedu třeba za půl hoďky.
Vyměněno čidlo vačky, čidlo kliky, čidlo klepání, teplotní čidlo, svíčky, klapka, sání, váha, volnoběžnej ventil, hadice ( koleno ) k váze, hadice + odvětrání klikovky, lambdy, palivovej filtr, čerpadlo paliva, seřízenej VANOS. Změna žádná, už mě nenapadá, co měnit či seřizovat.
EDIT: Jinak jede výborně v celém spektru otáček, startuje, spotřeba OK.
Napsal: čtv 25.06.2009 20:13
od Kami1
Castro
1. malo vstrikovanyho paliva, ale vpripade zavady v pal. soustave by byly problemy i pri vyssich tockach
2. rj si mysli ze tam de malo vzduchu - zas ta vaha a spol. nebo se ventil neotvira(nebo spatna rj)
to bude fakt nejaka pi*ovina, zkus na nej vlidne mluvit
Dan td: diru do katu
Napsal: čtv 25.06.2009 20:34
od libovka
Hele a co takle přetlakovej ventil na vstřikovací liště?
Napsal: čtv 25.06.2009 20:49
od Brody
Dan td píše:Já mám úplně totéž, ale dělá to jen při teplém motoru. Nejčastěji, když to teplé vypnu a jedu třeba za půl hoďky.
Vyměněno čidlo vačky, čidlo kliky, čidlo klepání, teplotní čidlo, svíčky, klapka, sání, váha, volnoběžnej ventil, hadice ( koleno ) k váze, hadice + odvětrání klikovky, lambdy, palivovej filtr, čerpadlo paliva, seřízenej VANOS. Změna žádná, už mě nenapadá, co měnit či seřizovat.
EDIT: Jinak jede výborně v celém spektru otáček, startuje, spotřeba OK.
Jj jede vyborne v celem spektru otacek.Zadna dira ve vykonu nic.Jen mame rozdil ze me to obcas udela i pri studenem motoru.A treba se mi stalo ze treba pri couvani jako by si to samo pridalo.Otacky vylitnou treba na 2000.
Napsal: čtv 25.06.2009 20:59
od Dan td
Kami1: Díru do katu co? Udělat nebo hledat ?

Napsal: čtv 25.06.2009 21:08
od Brody
Hledat

Napsal: čtv 25.06.2009 23:22
od castro
libovka píše:Hele a co takle přetlakovej ventil na vstřikovací liště?
nevim co by se na něm mohlo podělat. Navíc auto mi ted po tom pročištění sání šlapalo 3dny jako hodinky a ten problém tam je už dlouho a zintenzivňuje se. Ale taky mě to napadlo, zkusim nechat změřit tlak na palivový liště.