Stránka 1 z 2
Napsal: pon 15.06.2009 22:42
od all
Teď řešim význam a funkci odvětrávání nádrže.
Jediné co nevím, je kdy se ten ventil na pouštění výparů z nádrže do sání spíná. Řídí to jednotka A6000 a nemám její vnitřní zapojení, tudíž se ptám.
Kdy se spíná ten ventil připevněný na aktivnim ulhlí?
Díky moc, hodí se mi i jakékoli poznatky o tomto systému
Napsal: úte 16.06.2009 00:39
od starML
Systém odvětrání palivové nádrže :
Systém odvětrání palivové nádrže slouží k odstranění plynných složek motorového paliva, které se z paliva v nádrži nepřetržitě vypařují. Systém se v podstatě skládá z filtru s aktivním uhlím (AKF), odvětrávacího ventilu (Y6120), systému řízení a systému propojení mezi palivovou nádrží, AKF a odsávacím zařízením. Množství vznikajících uhlovodíku v nádrži je silně závislé na teplotě paliva, teplotě okolního prostředí, tlaku vzduchu a stavu hladiny v palivové nádrži.
Funkce :
Částečky paliva, především uhlovodíky, jsou pohlceny v aktivním uhlí (AKF) . Protože je kapacita filtru (AKF) omezená, musí se pravidelně čistit. Proto je filtr (AKF) řízeně renovován přívodem čerstvého vzduchu z vnějšku. Naopak vzduch obohacený uhlovodíky je z filtru s aktivním uhlím odsáván a potom dopraven do motoru ke spálení. Toto množství je řízeno odvětrávacím ventilem. V průběhu jízdy je ventil ovládán přes DME (A6000) speciálním algoritmem (taktem) v závislosti
(1) na zatížení a otáčkách motoru. V bezproudém stavu (zapalování je vypnuto) je odvětrávací ventil uzavřen. Takže v průběhu stání se do motoru žádné palivové páry z AKF nedostanou.
Diagnostika :
V rámci On Board Diagnose je funkce systému odvětrání palivových nádrží nepřetržitě sledována. Chybná funkce je zapsána do paměti poruch DME. Diagnostický program nabízí dodatečnou možnost, jak kompletně systému otestovat a také se provádí i zvláštní zkouška odvětracího ventilu – je popsáno ve WDS.
Ventil odvětrání :
Y6120, konektor X6120 je zapojen
Komora 1 – drát RTBL, je napájen (+12V) z pojistky F1 (30A) bloku pojistek A8680 u bloku ŘJ motoru
Komora 2 – drát BR, je připojen na PIN 3 X60003 (A6000) a tím je přivedeno (-), ventil Y6120 spíná.
(1) – je to naprogramováno v ŘJ a nedá se to změnit. Při studeném motoru to odsávat nebude, protože do motoru je už dodávána bohatší směs pro udržení chodu. Při volnoběhu to odsávat nebude, protože by to zvyšovalo exhalace naprázdno běžícího motoru. Při plném plynu to odsávat nebude, protože by to opět měnilo poměr vzduch – palivo, který je právě potřeba pro max. výkon. Takže to bude fungovat někde mezi volnoběhem a půl plynem, kdy to ničemu nevadí a v sacím potrubí motoru je přitom dostatečný podtlak k odsátí palivových par (=je můj názor).

Napsal: úte 16.06.2009 01:18
od Kami1

vycerpavajici odpoved,
akorat by me zajimalo jak by r.j. poznala spatnou funkci odvetravani, predpokladam, ze pomoci lambda regulace,
respektive jaky chyby je schopna indikovat
Napsal: úte 16.06.2009 06:41
od starML
Po ránu chceš na mě moc. Studuj sám -
http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ a vyhledej si heslo entlüftung.
Napsal: úte 16.06.2009 10:14
od all
super!
Napsal: čtv 18.10.2012 16:16
od MotoMoto
Moc zajimavej prispevek. Resim problem cukani motoru. V 5500 rpm,tedy pri dosazeni max vykonu. Zkousel jsem ventil a pri volnobehu cvaka a sani saje. Mel jsem odpojenou hadicku z filtru s aktivnim uhlim a cuca porad. Frwkvence 4hertz, nekde na slovenskem foru jsem se docetl, ze vymena problem cukani vyresila. Mam jiny ventil z druheho motoru a pusou ho nenatahnu. Ten, co mam na aute, hrave profouknu i nasaju. Docetl jsem se, ze pave privedenym napetim se zavira, tak jak to tedy je??. Vas prispevek mi prijde pravdepodobnejsi, protoze mam spatne studene starty a vedlejsi privod vzduchu je blbej..
Napsal: čtv 18.10.2012 18:48
od starML
Díky za oprášení příspěvku po 3 letech, ale při pohledu na odkaz níže bych řekl, že cukání bude spíše způsobovat omezovač otáček. Ale je pravda, že při vypnutém zapalování je ventil odvětrání uzavřený - bez ukostření. Při poruše to odsává pořád a dělá to pořádnou neplechu.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... page&pid=2
Napsal: čtv 18.10.2012 20:24
od xSAFA
S tím omezovačem mi to nějak nejde do hlavy, proč by to měl způsobovat on? Vždyť přece 5500 nejsou maximální možné otáčky.
Napsal: čtv 18.10.2012 20:44
od MotoMoto
Tomu prave taky nerozumim...zkratka ale v 5500 mam tatatata cukacku jak v omezovaci. Diag.nehlasi nic, avsak povymazani chybove tabulky zavad to jede paradne,ovsem cca minutu,do nacteni dalsi chyby, kterou ale diagnostika neukaze. Mam tu tema s mym problemem omezovac v 5500 tady v 3r. Tak pokud by nekoho neco napadlo, budu vdecnej. Nevim si uz rady. A s tim ventilem, je tedy v poradku, ze odpojenej jde nasat, nebo by nemel propustit nic?. Pokud se uzavira az pri napeti, tak nevim jak presne funguje..
Napsal: čtv 18.10.2012 20:47
od MotoMoto
Mozna by bylo nejlepsi to od sani uplne odpojit a zadelat. Jedna se o motor m44. Pokud by byl ventil vadnej, melo by to pak byt ok. Jednotka si to prebere ne?.
Napsal: čtv 18.10.2012 20:53
od MotoMoto
Pokud to dela omezovac, jak to, ze v 5500?. Jak to opravit??. Je pravda, ze se to jako v omezovaci skutecne tak chova..
Napsal: čtv 18.10.2012 21:10
od noname
v tak vysokých otáčkach si nemyslím, že by tak malý přísun falešného vzduchu ovlivnil zapalování, ve tvém případě je chyba daleko závažnější, může to být i samotná řj
Napsal: čtv 18.10.2012 21:22
od MotoMoto
Jak vyzkouset jinou r.j.??. V pripade ews,musim prehodit i. Chip atd??, nebo to lze na vyzkouseni nejak obejit??
Napsal: čtv 18.10.2012 21:28
od noname
co je to omezovač ? je to ukon řj, kdy v daný moment vypne vstřikování a zapalování, čím se řídí ? otáčkami motoru, které beré z otáček na klice, u vstřikování přesněji z vačky.
Buď je tento signál něčim z venčí ovlivněn, nebo jej řj špatně zpracovává.
Na výběr máš něurekom možností, bohužel
Napsal: čtv 18.10.2012 21:32
od MotoMoto
No prave.. badam nad tim uz tri roky. Bylo to i ve trech servisech a nic. Proto volim nestastnou metodu pokus,omyl....spousta veci se uz menilo, ale cidlo na klice ne. To jsem ovsem meril a hodnoty ok... nevim... nejhorsi je ze diagnostika nic neukaze a pak se to hleda tezko.
Napsal: čtv 18.10.2012 21:32
od noname
k tematu, odvětrání nádrže mám nějaký rok nezavisle na sání, tudíš odpojené, jakekoliv tydle udělátka ve mě nevzbuzují důvěru.
Napsal: čtv 18.10.2012 21:41
od MotoMoto
Nejspis to take odpojim...
Napsal: čtv 18.10.2012 21:42
od noname
hlavně to nech nějak rozumně dýchat...
Napsal: čtv 18.10.2012 21:47
od MotoMoto
Ponecham ventil na miste, jen od sani to odpojim a zadelam toho pindika z nej. Pak ty plyny nezavisle vyfouknou do motor prostoru..?
Napsal: čtv 18.10.2012 21:51
od noname
no asi tak, spíše aby ti v nádrži nevznikl podtlak, tudíš to neucpávej...