Stránka 1 z 1
Napsal: ned 31.05.2009 16:06
od Studna
Ahoj potřeboval bych najít příčinu špatného chodu motoru M43 1.6i, začal jsem svíčkama, ale těma to není. Takže teď je na řadě cívka, ale potřeboval bych jí nějak vyzkoušet, zjistit zda je KO nebo ne a problém je jinde (ŘJ, vstřikování) páč se mi zatím nechce kupovat nová. Motor běží na 2-3 válce.
Napsal: ned 31.05.2009 16:54
od Kami1
100pr. jistotu budes budes mit, kdyz civky vymenis
jinak myslim , ze krajni kontakty na civce by meli mit kolem 1ohmu
ja zkousel zapalovani, ze sem vytah svicky, polozil vedle sebe v poradi 2134,
ukostril je, odpojil pal.pumpu a "startoval" --jiskra postupne beha
muzes zkusit odpojit vstriky (nebo civky, bacha na kat) u 3 valcu
a zkusit nastartovat na jeden valec
takhle testnout vsechny 4 a pokud to na jeden nepude natocit,
tak na nem zkusit prohodit civku, kablik, svicku a vstrik,
pripadne zmerit jestli de signal do civky a do vstriku a zmerit komprese
pokud to nenastartujes na zadnej, tak bych videl problem v rj nebo nejaky cidlo, pripadne palivova soustava
Napsal: ned 31.05.2009 17:09
od Studna
Dík za radu, vyzkouším to. zatím jsem to zkoušel tak, že při nastartovaným motoru jsem postupně, po jednom vytahoval kabely od svíček a jediný kdy se mi změnil zvuk (chod) motoru bylo po vyndání kabelu u 2 válce, to se motoru chtělo chcípnout a u ostatních jsem nezaregistroval žádnou změnu. Motor nastartuju v pohodě, ale běží jak traktor a při studeným motoru chcípá a jde špatně do otáček, když se ohřeje, volnoběh drží a hrozně se klepe motor. No zkusím ty cívky. Pak ŘJ a vstřiky. Dájí se cívky a vstřiky použít (půjčit si) z M42 1.8 IS? Mohl by to dělat snímač polohy kliky? nebo i jiné čidlo, které?
Napsal: ned 31.05.2009 17:34
od Kami1
z m42 nevim, ale tipl bych, ze jo
hlavne to cidlo klikovky
zalezi co je to "spatny chod motoru", pokud to jede na 3 valce, tak toto to nebude:
teplotni cidlo, lambda, cidlo vacky --odpojenim by se to zlepsilo
pal. pumpa, vaha --vymenou by se to zlepsilo
nekvalitni benal
falesnej luft
!!!hlavne bacha, aby to nebyli rozvody - radsi zkontrolovat
Napsal: ned 31.05.2009 17:45
od Studna
Jak zkontrolovat rozvody, nikdy jsem to neřešil. Nebo jak poznám že by to mohly být rozvody. Auto není moje, jen jsem byl požádán (ženskou) zda bych se na to mrknul. Stalo se to při jízdě, najednou auto přestalo jet, celé se rozklepalo a chtělo se mu chcípnout.
Napsal: ned 31.05.2009 17:57
od Kami1
no u m43 nevim(remen?), vetsinou byvaj na vacce znacky pro 1.HU nebo aretace
ted du do hospody, ale zitra se na to muzu mrknout a napsat
treba ti zatim nekdo poradi
zkus zjistit kdy byly rozvody delany
Napsal: pon 01.06.2009 00:05
od Killca
nektery 4valy maj civky pohromade v jedne krabicce, takze se vymenit nedaji, stare iso 1,8 melo v praxi civky zvlast, ale v etk je ma prave v jedne krabicce, u me byvale m44 byly uz jen vcelku, zalite nejakym sajrajtem
vstriky jsou pouzitelne z 1,6 a 1,8 m40 a z 1,6 a 1,8 m43
Napsal: pon 01.06.2009 05:30
od Studna
Jj, zde jsou v té krabičce u pravého blatníku a zespodu jdou kabely ke svíčkám, takže určitě budu měnit celej ten plast. kus. Jen jsem chtěl tu cívku vyzkoušet zda je KO nebo ne, než koupím jinou. Záznam o výměně rozvodů není, takže předpokládám že měněný nebyly. Dle tacho má auto necelých 200 tkm. 1.6i M43 má taky řetěz, ne? A při těchto km by měl být ještě v pohodě.
Napsal: pon 01.06.2009 07:13
od 4am
M43 ma řetěz
Napsal: pon 01.06.2009 14:41
od Kami1
takze civka je 4v1, ale pokud sedi konektory, tak by to na zkusku mohlo jit prohodit(bez zaruky)
rozvod zkonrolujes tak, ze sundas viko ventilu, 1. valec tdc(HU zapalovani)
a sipka na kolecku vackovky musi mirit nahoru
na nastaveni je takovej bazmek, ale kdyz je tam retez,tak je nepravdepodobny,ze by to preskocilo
