Stránka 1 z 1
Napsal: pát 15.05.2009 13:13
od Studna
Na E36 318iS mi jde dost ztuha volant, servočerpadlo běží tiše, nehučí, olej je novej. Pokud stojím na místě a točím volantem, zdá se mi že servo maká celkem dobře, ale při jízdě cítím dost silnej odpor řízení a volant se při zatáčení zcela nevrací zpět, musím mu vždy pomoct, svezl jsem se ve 3 jiných E36 a tam to šlo mnohem lehčeji. Je možné to někde poladit, nebo je něco špatně ? ( řízení, popř. i to servočerpadlo). Dík za radu.
Předmět pozměněn, viz Pravidla
MOD (Francis)
Napsal: pát 15.05.2009 13:31
od Yngwie
Studna píše:Na E36 318iS mi jde dost ztuha volant, servočerpadlo běží tiše, nehučí, olej je novej. Pokud stojím na místě a točím volantem, zdá se mi že servo maká celkem dobře, ale při jízdě cítím dost silnej odpor řízení a volant se při zatáčení zcela nevrací zpět, musím mu vždy pomoct, svezl jsem se ve 3 jiných E36 a tam to šlo mnohem lehčeji. Je možné to někde poladit, nebo je něco špatně ? ( řízení, popř. i to servočerpadlo). Dík za radu.
Cerpadlo nemusi byt v poradku i kdyz je tiche...nemusi davat spravny tlak do okruhu. Ale muze to uz byt i prevodka rizeni uz po tech letech ... kup na Ebay.de prevodku i nove cerpadlo a za 500Euro bude mit rizeni jako z tovarny

Napsal: pát 15.05.2009 13:59
od Francis
Co geometrie? Nevymetl jsi nějakou díru nebo obrubník?
Napsal: pát 15.05.2009 14:06
od Cuky
Studna píše:Na E36 318iS mi jde dost ztuha volant, servočerpadlo běží tiše, nehučí, olej je novej. Pokud stojím na místě a točím volantem, zdá se mi že servo maká celkem dobře, ale při jízdě cítím dost silnej odpor řízení a volant se při zatáčení zcela nevrací zpět, musím mu vždy pomoct, svezl jsem se ve 3 jiných E36 a tam to šlo mnohem lehčeji. Je možné to někde poladit, nebo je něco špatně ? ( řízení, popř. i to servočerpadlo). Dík za radu.
Předmět pozměněn, viz Pravidla
MOD (Francis)
No pokud to dělá pouze za jízdy tak to není servem to funguje protože když stojíš tak de zlehka že? Ono se totiž při rychlosti cca 20 km/h vypíná.Dal bych na předchozí rady převodka nebo geometrie. Zkus při vypnutém motoru zvednout auto a zkusit jestli jde z tuha taky to by pak byla pravděpodobně převodka. A pokud půjde zlehka tak spíš geometrie
Napsal: sob 16.05.2009 23:32
od Studna
Geometrie je dělaná před 2 měsíci( no jedině, že by jí udělali jen jakoby), nový táhla řízení, ramena, všechny čepy, tyčky stabíku a silentbloky. Pokud mám auto nahoře, tak to jde volně. A při zapnutém motoru supervolně a jde s tím točit malíčkem, řízení je perfektně přesný, ale tuhý, auto sedí jak přibitý, nikam netáhne. Nejvíc mě štve, že se volant při zatáčení nevrací zcela zpět, musím mu pomoct. Auto je dost snížený, nemůže to být i kvůly tomu? Porovnával jsem to jen s auty se sériovým podvozkem a menším obutím. Možná to zbytečně moc řešim a jsem rozmazlenej z E39.
Napsal: ned 17.05.2009 01:48
od Killca
muzes zkusit auto zvednout a trochu povolit velky siroky sroub na rizeni, utahuje tuhost rizeni, pri pohledu zespoda a od predku auta dozadu je nalevo na te trubce rizeni
Napsal: ned 17.05.2009 10:11
od ondra325
mel jsem to same a byla to ta tyc co je na ni upevnen volant , po vymena nadhera ale vymenit to je masakr sou tam zalamovaci srouby tak jestli budes mit ten samy problem tak hodne stesti

Napsal: ned 17.05.2009 10:16
od FiliposII
Ahoj u tebe bude problem s širokyma gumama.
Ja jsem zime mel 205/60/15 a rizeni slo celkem lehce, ted v lete jsem obul 225/45/17 a rizeni jde o neco tezej, take zalezi na smesi gum, a pokud mas jeste sirsi obuti na predku tak se neni cemu divit. Ale volant se mi s temito gumami vraci sam (teda aspon doufam, nejak ho za jizdy nepustam tak nevim

.
A ohledne teho ze tu nekdo rikal ze sa servo pri 20 km/hod vypina temu bych nejak moc neveŕil, maximalne sa snizuje jeho ucinek.
Uz jste nekdo jeli bez serva v 6-ti valcem? Ja jsem mel tu moznost, a i pri rychlosti 50km/hod je to drina, a pri rychlosti 20km/hod je auto bez serva spatne manevrovatelne, a to sem to jel enom na gumach 205 zadne 225, to uz bych asi ani neotocil volantem.
Napsal: ned 17.05.2009 11:18
od Cuky
FiliposII píše:Ahoj u tebe bude problem s širokyma gumama.
Ja jsem zime mel 205/60/15 a rizeni slo celkem lehce, ted v lete jsem obul 225/45/17 a rizeni jde o neco tezej, take zalezi na smesi gum, a pokud mas jeste sirsi obuti na predku tak se neni cemu divit. Ale volant se mi s temito gumami vraci sam (teda aspon doufam, nejak ho za jizdy nepustam tak nevim

.
A ohledne teho ze tu nekdo rikal ze sa servo pri 20 km/hod vypina temu bych nejak moc neveŕil, maximalne sa snizuje jeho ucinek.
Uz jste nekdo jeli bez serva v 6-ti valcem? Ja jsem mel tu moznost, a i pri rychlosti 50km/hod je to drina, a pri rychlosti 20km/hod je auto bez serva spatne manevrovatelne, a to sem to jel enom na gumach 205 zadne 225, to uz bych asi ani neotocil volantem.
ANo máš pravdu účinek serva se snižuje ale záleží na nastavení vírobcem a popravdě já měl 3,0v6 co vážil 2 tuny a bez serva to bylo bez problémů za jízdy v jakékoliv rychlosti dokud jsem tam nedal 17ky 225 široký pak sem se rozhodl pro nový servo. Ale u podle toho co se tu řeší servo můžeme vyloučit