Stránka 1 z 2

Napsal: pát 01.05.2009 22:23
od Jendix
Když jsem vyměnil lambda sondu, stačí pro reset ŘJ odpojit na nějakou chvíli baterku? Nebo musím na diagnostiku?

Zkusil sem přes noc nechat odpojenou baterku, ŘJ se pak při prvním nastartování chvíli nastavovala (otáčky apod.) tak jsem si říkal že by to tu novou lambdu mohlo detekovat.

Předem díky za info. :thumbsup:

Napsal: pát 01.05.2009 22:32
od jarda
Určitě stačí odpojit baterku, ale řekl bych že nemusíš dělat ani to.

Napsal: sob 02.05.2009 01:35
od Killca
RJ si s tim poradi sama, nemusis nic, ale kdyz odpojis baterku, zacne potom jednotka nanovo a bude mit ciste hodnoty (=par kilaku houpani volnobehu a nacitani dat, ale melo by to lepe jet+vetsi spotreba :D)

Napsal: sob 02.05.2009 13:53
od Jendix
Killca píše:RJ si s tim poradi sama, nemusis nic, ale kdyz odpojis baterku, zacne potom jednotka nanovo a bude mit ciste hodnoty (=par kilaku houpani volnobehu a nacitani dat, ale melo by to lepe jet+vetsi spotreba :D)
jak větší spotřeba? 8O předpokládal jsem že nová lambda potřebu sníží? nebo zvýší spotřebu odpojená baterka? resp. vyresetovaná řj?

Napsal: sob 02.05.2009 14:16
od Killca
psal sem ze par kilaku, nez se nactou hodnoty do RJ, kdyz bys odpojil baterku

Napsal: sob 02.05.2009 20:31
od jarda
Prostě když se zresetuje ŘJ tím že odpojíš baterku (nebo i z jiného důvodu), tak jí pak pár kiláků trvá než si vysleduje správné hodnoty a do té doby používá hodnoty přednastavené. S těmi přednastavenými hodnotami většinou houpe volnoběh, je větší spotřeba, ale podle některých lidí auto líp táhne. Po několika kilometrech (asi tak 30) se to srovná.

Napsal: sob 02.05.2009 20:35
od Jendix
jasně.. díky.. je to asi něco podobnýho jako když jsem měl špatnou lambdu ne? ŘJ jede podle nějakýho přednastavenýho režimu.. já právě Killcu špatně pochopil, ta věta vyzněla jako že ta větší spotřeba bude natrvalo.. právě to mě zarazilo.. :wink:

Napsal: ned 03.05.2009 00:00
od Peter_C
hele a pokud dávám novou váhu vzduchu, musím to nějak resetovat přes diagnostiku nebo to taky stačí stylem plug&play ?

Napsal: ned 03.05.2009 00:37
od jarda
Plug and play. Maximálně odpojit tu baterku na chvíli, když to chceš mít fresh :)

Napsal: ned 03.05.2009 22:04
od Killca
kdyz uz jsme v tom, v e36 se nemusi pri zadne vymene nic resetovat, krom vymeny airbagu, jednotky bagu a jejich cidel

Napsal: pon 04.05.2009 20:33
od paveld
Chtěl bych se zeptat, tušíte proč má lambda u motoru M52 2.0 jiný konektor před 09/1995 a po 09/1995? Jsou záměnné?

Tohle je ta starší:
Obrázek

a tohle ta novější:
Obrázek

Napsal: čtv 07.05.2009 21:54
od paveld
nevíte nikdo?? :(

Napsal: čtv 07.05.2009 22:10
od Jendix
paveld píše:nevíte nikdo?? :(
pokud bys ustřihl konektory a připojil jinou lambdu tak záměné budou, lambda by měla dávat každá stejné hodnoty.. je to podobný jako u uni lambd který jsou bez konektoru.. ale ruku do ohně za to nedám.. ;-) bylo by lepší se poptat někde v servise.. pokud s tím teda budou mít zkušenosti

Napsal: čtv 07.05.2009 23:44
od starML
Ty senzory záměnné jsou, ale rozdíl je v zapojení. Když si všimneš, tak i ten 4-pólový konektor je jiný - má jiné kódování, aby to nešlo zapojit jinak.

Novější je zapojená 1 a 3 výhřev, 2 a 4 signál lambdy pro DME:
- Kom. (3)-drát RTWS na pojistku F3 (20A) (+)pól
- Kom. (1)-drát BR na Kom.(*?) DME (-)pól

Starší je zapojená 1 a 2 výhřev, 3 a 4 signál lambdy pro DME:
- Kom. (1)-drát GN na pojistku F3 (20A) (+)pól
- Kom. (2)-drát BR na Kom.(*?) DME (-)pól

RTWS = rotweiss = červený s bílým pruhem, u BMW zpravidla spínaný (+)
BR = brau = hnědý, u BMW zpravidla (-)
GN = grün = zelená
*? = kontakt DME X6000 podle toho, jestli je to lambda pro 1-3, 4-6 válec, před a nebo za katalyzátorem

Ale jak je vidět z té první fotky, tak si problém z těch barev drátů nedělají, ale zapojení těch komor je důležité.

Napsal: pát 08.05.2009 08:41
od paveld
No já mám u obou verzí ty barvičky uplně stejný a stejně zapojený v konektoru. Ale je tam bílá, žlutá, červená a černá, obě to jsou lambdy origo bmw. Moc to nesouhlasí s tím co píšeš..ale myslíš tedy, že je stačí v tomto pořadí proházet a mělo by to pak dávat správné hodnoty?

Napsal: pát 08.05.2009 12:16
od starML
Otázka zněla - proč má lambda u motoru M52 2.0 jiný konektor před 09/1995 a po 09/1995?
Bohužel toto rozhraní let jsem nějak nenašel, našel jsem ten rozdíl, co jsem popisoval výše. Pokud mi dáš přesně rok a měsíc výroby nebo posledních 7 znaků VIN (do SZ), tak se podívám do WDS http://wds.qclt.com/release/de/e39old/index.htm nebo přímo do výrobní dokumentace, pokud ji ještě najdu. Ale tam je rozhraní 12/95-09/98, od 09/98 dále, a nebo máš auto starší.

Ono totiž některé komponenty elektrické výbavy vyráběla firma Dräxlmaier http://www.draexlmaier.de/index_en.htm ve svých filiálkách v Rumunsku (taky jsem měl 520i s touto elektrikou).

Takže ty konektory co skutečně máš - mají stejné nebo různé kódování (=tvar pouzdra po jeho obvodu). Jdou oba konektory zastrčit do protikusu nebo ne. Na barvě té gumičky nezáleží.

Napsal: pát 08.05.2009 14:03
od paveld
Je to 12/96, a je to 320i, ne 5tka...ale snad by to mělo být stejný. Co jsem tak různě dohledal, tak do M50tek se dávala lambda s velkym konektorem, jako má např e30 a u M52 se začali dávat tyhle. Jsou jiný, jsou to 12V lambdy, obě jak ta z mého auta, tak ta starší co bych ji tam rád dal jsou Siemens. Na pohled uplně stejné, konektor je na první pohled taky stejný, ale liší se po stranách trochu jinačími zářezy. Na tý starší lambdě je "Siemens 5WK9 0171", na té novější "Siemens 5WK9 0231". Dík moc za ochotu. Na ten odkaz co jsi mi poslal bych mrknul, ale německy se vubec nevyznám :(.

Napsal: pát 08.05.2009 22:18
od starML
Lambdasonda pro Tvoje auto stojí okolo 140 Euro viz http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... e_fixings/ Pos. 1. Ty máš doma jinou, kterou chceš použít a nějaké peníze ušetřit.

Takže se podívej na http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... er=SIEMENS . Tady najdeš oba typy, které popisuješ, jejich určení pro různé typy vozů včetně BMW po typech, motorech a rocích výroby. Je tady taky popsáno jejich správné zapojení a diagnostika, je tady i to rozhraní 09/95. Takže si zjisti, jak je u Tvého vozu zapojen ten 4-pólový protikus - t.j. kde to při zapnutém klíčku dává +12 Voltů, kde je kostra pro výhřev (je to přes ŘJ), další 2 jsou vstupy lambdasondy taky do ŘJ.

Když si přečteš celou záložku DIAGNOSTIC http://www.lambdapower.co.uk/diagnosis/ ... _index.asp , v kapitole 13 se dočteš, že obvod výhřevu má mít odpor 6-14 Ohmů a to najdeš ohmetrem, na polaritě podle mne nezáleží. Je tam pro to příklad na jiném konektoru, to neřeš. Ty další dva jsou vstupy pro ŘJ. Takže pokud máš sondu s barvami drátů :

BLACK = signal
GREY = ground
WHITE = heater
WHITE = heater, máš její zapojení právě tady

Napsal: ned 10.05.2009 11:30
od paveld
Dík za vyčerpávající odpověď. Tyhle stránky jsem už přes youtube taky našel a pročítal... právě odtamtud vim ten přelom roku, kdy se měnil ten konektor. Jedinný co jsem právě nenašel ani tam, ani jinde je to, zda ta lambda je záměnná - zajímá mě právě, zda po ustřížení konektoru to čidlo samo o sobě je stejný nebo bude dávat jiný hodnoty... ale tušim, že ten konektor se liší z toho důvodu aby se to nezaměňovalo :twisted: . Zkusim se s tim nějak poprat, kdyžtak holt koupim nový...

Napsal: ned 10.05.2009 11:43
od Kami1
vsechny lambdy sou vesmes stejny, mel by sis akorat pohlidat aby sedel odpor vyhrivani(je nekolik velikosti)
v podstate by fungovala i lambda bez vyhrevu misto 4dratovy akorat s mensi zivotnosti + nepresnost za studena

nevite nekdo na jak dlouho se cca zapina rele vyhrevu lambdy
nebo podle ceho to rj ovlada(teplota motoru, platny signal z lamdy a tak)