Stránka 1 z 2

Napsal: úte 24.03.2009 01:03
od Trhyy
Zase mam problém s těma posranejma brzdama, dneska sem nasadil delší šrouby na auto, takže už sem moh pořádně zkusit jak brzděj ty Emkový brzdy a zarazilo mě že řidičovo kolo se na mokru klouzalo, ABS prostě nefungovalo, divný že žádná kontrolka nesvítí, čim to může bejt ?

Napsal: úte 24.03.2009 01:10
od Killca
diagnostika a protestovat cidla abs jestli makaj

tzn. napichnout se a tocit kolem, diag vyjede jaka je rychlost otaceni

Napsal: úte 24.03.2009 14:17
od Gravka
take bych se pripojil s problemem s ABS - kdyz je vlhko, tak se kontrolka rozsviti a ABS nefunguje, za sucha je to ale v pohode :?:

koukal sem jen tak zlehka pod auto a jediny, co vypadalo podezrele bylo, ze ta cerna krabicka (viz. ilustracni obrazek) jak z ni lezou ty 2 draty je pootevrena a trochu spinava, myslize ze by mohl byt problem v tom? abych zbytecne nejezdil nekam na diagnostiku :(

Obrázek

Napsal: úte 24.03.2009 14:39
od Steanly
Gravka píše:take bych se pripojil s problemem s ABS - kdyz je vlhko, tak se kontrolka rozsviti a ABS nefunguje, za sucha je to ale v pohode :?:

koukal sem jen tak zlehka pod auto a jediny, co vypadalo podezrele bylo, ze ta cerna krabicka (viz. ilustracni obrazek) jak z ni lezou ty 2 draty je pootevrena a trochu spinava, myslize ze by mohl byt problem v tom? abych zbytecne nejezdil nekam na diagnostiku :(



Zdravím, ano mohlo. Je tam spoj, rozpoj to, vyčisti a až to zapojíš tak zasilikonuj :wink: . Já sem díky tomuto koupil zbytečně čidlo :roll:

Napsal: úte 24.03.2009 15:14
od ekofresh
Mne robi to iste... Zaprsi alebo nasnezi... zasvieti ABS. Ked je sucho tak nic.

Napsal: úte 24.03.2009 17:18
od _peper
Vlhkost se nejspíš dostala do toho konektoru, který je v krabičče. Já jí měl plnou bordelu ale čidlo bylo ok. Takže konektor rozpojít a prostříkat nějakým sprejem na číštění kontaktů.
Rozhodně bych na to zalepení nepoužíval silkon, pak by ses tam taky nemusel podruhé dostat a akorát bys konektor nebo krabičku razlámal.

Napsal: úte 24.03.2009 22:58
od Gravka
diky za rady,zkusim s tim neco udelat, snad to bude jen tema zanesenyma kontaktama :)

Napsal: stř 25.03.2009 09:13
od _peper
Když už budeš mít konektor rozdělaný tak pro jistotu čidlo změř ohmmetrem.

Napsal: stř 25.03.2009 12:38
od Nien
A kolik by to mělo ukazovat?

Napsal: čtv 26.03.2009 07:44
od _peper
Něco kolem jednihi mega ohmu. když je špatný tak to ukazuje pár ohmů.

Napsal: čtv 26.03.2009 08:17
od Nien
Dík, přeměříme uvidíme.

Napsal: sob 28.03.2009 03:20
od smiley
Až to budeš měřit tim ohmetrem ,tak to sice ma kolem jednoho kilo nebo mega ted presne nevim ale promeris to jedine tak ze prehodis kontakty ohmetru na konektoru toho cidla,jako ze to zmeris z "druhy strany" a ta hodnota by mela byt stejna jako ta co jsi zmeril pred tim. priklad: ohmetr + na cidlo "+" a ohmetr - na cidlo "-" = 1,49 MOhm a pak ohmetr + na cidlo "-" a ohmetr - na cidlo "+" = 1,49 MOhm ....cidlo je ok. pokud ta jedna hodnota je uplne jina tak cidlo je KO

Napsal: sob 28.03.2009 11:20
od Nien
Supr dík. Zítra to zkusím.

Napsal: úte 12.01.2010 12:43
od Jendix
Ahoj, posledních tisíc kilometrů se mi objevil problém u ABS, tak se připojuju pod toto téma:

Problém: Rozsvicení ABS při jízdě (jakmile zastavím motor a znovu nastartuju kontrolka se objeví někdy po chvilce, někdy to trvá dýl) Měl už jsem v minulosti dvě vadný čidla na zadku, to se ale projevovalo tim že kontrolka svítila furt. Co jsem četl, i tohle by mohlo způsobovat čidlo? Má s tím někdo zkušenosti? Jak se projevuje vadné relátko ABS? Předem díky za příspěvky ;-)

ps: jinak zásuvky čidel jsem prošel, původně jsem myslel že je to jen bordel v některé ze zásuvek, protože mi to začalo dělat jak byli ty vysoké mrazy

ps2: jinak kdyby měl někdo tip jak a kde proměřit čidla z pojistkový skříně budu radši (myslím že je to právě pod tím relátkem)

Napsal: úte 12.01.2010 13:52
od Hanz
cidla musis primerit od pocitace ABS, rozpojis konektor a podle stinenych cernych dratu meris cestu celou az k cidlu, takze eliminujes problem ve vedeni (cidlo muze byt ok, ale nekde prodreny kabel se chvilema prikostruje o plech)

Napsal: úte 12.01.2010 14:07
od Jendix
Hanz píše:cidla musis primerit od pocitace ABS, rozpojis konektor a podle stinenych cernych dratu meris cestu celou az k cidlu, takze eliminujes problem ve vedeni (cidlo muze byt ok, ale nekde prodreny kabel se chvilema prikostruje o plech)


pocitac abs je pod uložným prostorem u spolujezdce? který jsou to potom konektory? četl jsem něco u diskuze k e39 ohledně pozice vývodů jednotlivých čidel, je tam stejné zapojení?

Napsal: stř 24.11.2010 23:44
od John112
Zdravím, oživím toto téma, jelikož potřebuju radu. Když nastartuju auto, tam mi abs funguje, al většinou po nějakém malém rázu (díra na silnici), nebo někdy stačí i pouze zabrždění se abs vypne. Někdy s ním jedu i 60 km a stale funguje, ale nekdy se vypně hned po pár metrech. Někdy také pomáhá, když je auto zahřáté, poté abs funguje i těch např: 60km. Chci se zeptat, jestli se da okem poznat špatná spoj. Když jsem měnil kola, vyndal jsem z krabičky konektor a pročistil jej (jak tady někdo radil), ale nepomohlo to. Je nějakej jednoduchej zpusob, jak to proměřit. Elektrice nerozumim, takze bych to potřeboval vysvětlit polopaticky. Díky

edit: Omlouvám se, už sem si přečetl návod. Je tedy ještě způsob, jak čidlo proměřit bez toho, abych musel sundat kolo? Díky za všechny vaše rady

Napsal: čtv 25.11.2010 00:22
od Jendix
John112 píše:Zdravím, oživím toto téma, jelikož potřebuju radu. Když nastartuju auto, tam mi abs funguje, al většinou po nějakém malém rázu (díra na silnici), nebo někdy stačí i pouze zabrždění se abs vypne. Někdy s ním jedu i 60 km a stale funguje, ale nekdy se vypně hned po pár metrech. Někdy také pomáhá, když je auto zahřáté, poté abs funguje i těch např: 60km. Chci se zeptat, jestli se da okem poznat špatná spoj. Když jsem měnil kola, vyndal jsem z krabičky konektor a pročistil jej (jak tady někdo radil), ale nepomohlo to. Je nějakej jednoduchej zpusob, jak to proměřit. Elektrice nerozumim, takze bych to potřeboval vysvětlit polopaticky. Díky

edit: Omlouvám se, už sem si přečetl návod. Je tedy ještě způsob, jak čidlo proměřit bez toho, abych musel sundat kolo? Díky za všechny vaše rady


asi takhle, může to způsobovat více věcí:

1) Špatné čidlo
2) Špatný spoj čidla a kabelu vedoucího k ŘJ
3) Špatný kabel (at už na čidle či na kabelu k ŘJ
4) Orezlý nebo zanešný ozubený věnec předního náboje

Mě třeba občas při pomalé rychlosti nebo zatáčení sepne ABS (jakoby naprázdno)
Ale jak píšeš, jestli se tobě přímo rozsvítí kontrolka na palubce, tak to bude spíš čidlo v prdeli, u tebe horší o to že to čidlo neni asi úplně špatný. ŘJ si pravděpodobně proměřuje odpor čidla a pokud se to dostane chvilkově mimo tolerance, pak vyhodnotí čidlo jako vadný. Při vypnutí zapalování ale detekuje čidlo opět jako dobré. (jednou mi to takhle u jednoho čidla taky udělalo, ale postupně se to zhoršovalo až to svítilo nafurt)

Jinak čidlo se nechá změřit obyčejnym ohmetrem, jde to ale naprd. Nejlepší je na nějaký pevnější kabely nalisovat kleštěma takový ty elektrikářský trubičky (něco jako el. banánky, běžně se to používá i na spojování kabelů, nebo se nechaji použít i ty klasický spojovací "plátky" nebo jak se to jmenuje, akorát je musíš oštípat třeba štípačkama aby jsi dostal dva do koncovky čidla) no snad to pochopíš.. když napiš co neni jasný..

jinak já jsem taky od tábora.. a na většinu BMW mám čidla doma, takže neni problém se sejít někde v táboře nebo se nějak domluvit

Napsal: úte 14.12.2010 12:57
od volada
ahoj, mě taky svítí kontrolka na ABS a ABS nefunguje. Mám totálně zrezlé krycí plechy za kotoučema na nábojích tak to bude možná tím. Čidla jsem vyčistil a prd platné. Nevím ale jestli mají být tři drátky i vzadu, mám na zadku jen dva a ve předu tři. Zkusím to ještě prostříknout kontakt sprejem.

Napsal: pát 25.11.2011 23:39
od John112
Pánové opět obnovím toto téma ohledně problématiky ABS. Dnes jsem byl se svojí E36 318is coupe na diagnostice ohledně ABS. Vypíná se mi po pár metrech jízdy (někdy vydrží i několik km, ale vyjímečně). Po vymazání chyb jsem jel auto projet, ale nic se nezměnilo. Po opětovném připojení mi automechanik řekl, že diagnostika hlásí špatný: Snímač dráhy pedálu. Jestli má někdo zájem, mohu místo, kde se čidla nachází nafotit, sám jsem to nevěděl. :lol: Prý by jeho výměna měla vyřešit problém. Takže se zároveň zeptám, jestli někdo to čidlo nemáte? A taky se chci zeptat, jestli nevíte zda maji všechny E36 tyhle čidla stejný.

P.S: Jakmile tuto součástku vyměním, budu Vás samozřejmě informovat, třeba tak vyřešíme zdejší problémy s ABS. 8)