Stránka 1 z 1
Napsal: pon 23.03.2009 08:04
od xSAFA
Našel jsem tu dost témat okolo kontrolky dobíjení ale vesměs opačné případy kdy se rozsvítila ve vyšších otáčkách. Můj problém je že svítí pouze na volnoběh a to ještě tak že jen tak mžourá... Stačí trošku šlápnout na plyn a zhasne... Zajímá mě jestli musí být chyba nutně v altíku, uhlíky jsem měnil cca 3000km zpátky a vše bylo OK. Navíc mi to začalo dělat po tom co sem nuloval oil a servis interval a zapomněl jsem zavřít motorový konektor... Všiml jsem si toho po pár km a po zašroubování kontrolka OK. Dnes ráno se zase na volnoběh rozsvítila

Může to mít nějakou spojitost s tím motorovým konektorem? Auto startuje naprosto OK. Napětí sem zatím neměl možnost změřit - dneska jedu do servisu s něčím jiným a nerad bych někde klekl

Napsal: pon 23.03.2009 19:42
od Dan td
Podle mě diodový můstek na altíku. Auto by nedobíjelo, i když se tváří, že ano - kontrolka po zvýšení otáček zhasíná. Až změříš napětí při nastartovaném motoru, budeš mít jasno.
Napsal: pon 23.03.2009 19:59
od HAMANN
Mas velkej bord? Tam to pise dobijeni tak zkus co to ukazuje....
Napsal: pon 23.03.2009 22:44
od starML
Podle mne bude některá z diod špatná, jak píše Dan_td. Změření voltmetrem ať už přenosným nebo zapnutím funkce na BC získáš jen efektivní hodnotu napětí, ale nezjistíš nic o průběhu napětí.
Chce to navštívit někoho s osciloskopem. Podívej se na typický průběh napětí na diodovém usměrňovači např.
http://usmernovac.navajo.cz/ (ten překlad jsem nedělal) nebo se podívej do WDS na
http://wds.qclt.com/release/de/e39new/index.htm a do vyhledávacího políčka (v německé verzi) zadej heslo "generator".
Správný průběh je tento :
Proražená dioda vypadá takto :
