Stránka 1 z 3

Napsal: pon 16.03.2009 13:05
od michal09
Zdar, zanedlouho budu měnit silentbloky předních ramen - uložení ramene. Původně jsem chtěl koupit oba SB včetně držáku nové, ale to výjde na cca 2000kč/pár, což mi příjde zbytečný, když samotné nové silentbloky stojí cca 500kč/pár. Proto chci objednat samotné SB (MEYLE) a nalisovat do původních origo držáku co mám na autě, těm nemůže nic být, jen bych je obrousil a natřel. Dá se to zmáknout s troškou šikovnosti svépomocí v garáži, nebo je potřeba je nechat nalisovat na lisu? Zase bych nechtěl během "domácího lisování" ty silenty zničit...
S tím souvisí i druhá otázka, až bude SB nalisovanej v držáku, jakým způsobem se nasazuje na rameno? Dá se to taky udělat v garáži holýma rukama? :) Vím že se to dá udělat za pár šušní v servise, ale rád si to udělám sám, pokud to bude v mých silách 8)

Určitě to už někdo dělal, tak pls zkušenosti.

Díky :wink:

Obrázek

Napsal: pon 16.03.2009 13:32
od libovka
Na ty silentboloky to chce určitě lis.No a rameno do SB nacpeš ve svěráku.

Napsal: pon 16.03.2009 15:28
od Killca
jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani

to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny

Napsal: pon 16.03.2009 15:35
od michal09
Killca píše:jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani

to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny


Vždyť jo SB do držáku, o to mi jde. Pak jen dostat rameno do toho SB až bude v tom držáku, to je všechno. Nový Komplet ramena mám už doma, tam se nic lisovat nebude, jen se prohodí za starý... :)

Jinak radši budu mít práci navíc, než si připlácet 1500kč za dva kovový kroužky alias držáky, který mám na autě a jsou OK. Vím že musí dát přesně natočený, je tam taky nějakej zobáček, kterej musí sedět aby jsi vědět že to je ok.

1500,- sice neni extra pálka, ale v tomto případě, dvou kovových kroužků mi to jako pálka příjde, to dám radši 2 čenta za nalisování a výsledek musí bejt stejnej... :wink:

PS: U jardový e46 je složitější/jinej podvozek, když to šlo blbě jemu neznamená, že to půjde na pitchu i mě na 36tce :D

Napsal: pon 16.03.2009 16:19
od Dan td
Nalisovat určitě na lisu. Trefit to není takovej problém, na SB i na držáku jsou značky. Jak mají bejt proti sobě se koukneš, než vyndáš ty starý. Nasadit SB na rameno jde i v ruce nebo jak je tu psáno s použitím svěráku, chce to pořádně namazat a jde všechno :P

Napsal: pon 16.03.2009 17:28
od Zave
tak tak... a gumu namazat mydlem, ne olejem :wink:

Napsal: pon 16.03.2009 18:49
od giovanny
michal09 píše:
Killca píše:jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani

to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny


Vždyť jo SB do držáku, o to mi jde. Pak jen dostat rameno do toho SB až bude v tom držáku, to je všechno. Nový Komplet ramena mám už doma, tam se nic lisovat nebude, jen se prohodí za starý... :)

Jinak radši budu mít práci navíc, než si připlácet 1500kč za dva kovový kroužky alias držáky, který mám na autě a jsou OK. Vím že musí dát přesně natočený, je tam taky nějakej zobáček, kterej musí sedět aby jsi vědět že to je ok.

1500,- sice neni extra pálka, ale v tomto případě, dvou kovových kroužků mi to jako pálka příjde, to dám radši 2 čenta za nalisování a výsledek musí bejt stejnej... :wink:

PS: U jardový e46 je složitější/jinej podvozek, když to šlo blbě jemu neznamená, že to půjde na pitchu i mě na 36tce :D


Budu to manželce na cupé také dělat ale tyhle tam dávat určitě nebudu l,,lepší řešení je tam dát ty plné silentbloky z m-3 :)

Napsal: pon 16.03.2009 19:30
od radekc
Řešením by pro tebe byli silentbloky powerflex, ty se nelisujou a vydrž je lepší než origo, stoji 1230,- oba http://speedpro.cz/tvrde-silentbloky-si ... 2_255.html

Napsal: úte 17.03.2009 06:53
od VESY
kup si rovnou Mkový(z 3.2-plný) sada mě vyšla na 740Kč s DPH :D

Napsal: úte 17.03.2009 08:00
od giovanny
VESY píše:kup si rovnou Mkový(z 3.2-plný) sada mě vyšla na 740Kč s DPH :D


Nemáš čísla z těch emkových silentbloků chci je obědnat ? diik.

Napsal: úte 17.03.2009 08:21
od Studna
Při troše snahy a potřebných věcí to jde i doma. Měnil jsem je před měsícem i komplet ramena a ty silentbloky mi známej nalisoval na soustruhu ( ano i ten plnil funkci lisu ), ale doma ti postačí panenka a nějaké pevné místo kam umístíš držák (výklenek ve zdi) na panenku položíš silentblok a natlačíš ho do držáku. Není to snadný, ale jde to. Důležitý je mít pod panenkou rovnou plochu a zrovna tak i tu plochu nad ní. Právě kutim přípravek na lisování silentbloků, právě pomocí panenky (7t). Jinak se připrav na super zážitek při vyndavání těch středových čepů, je k nim super přístup.

Napsal: úte 17.03.2009 08:27
od michal09
Mkový jsou fajn, ale nejsem si jistý jestli nemají větší/menší tu středovou díru nebo něco takovýho, myslím že tam byl malinkej háček...

radekc: Díky, ale nechci experimentovat :wink:

VESY: 750kč sada? Spíš za kus ne? :wink: Origo nové M3 silenty (bez držáků) výjdou necelých 1500kč za pár, člen tuším "fix" je zde prodává za 1200kč za pár... http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ilentbloky

Přijde mi to zbytečný, asi to bude lépe fungovat ale nemyslím si že bych se svojí jízdou poznal rozdíl. Mám sériovej podvozek a plné silenty z M3 by se tam ztratily... :)

Napsal: úte 17.03.2009 08:31
od Francis
M siletbloky tam v pohodě jdou. Do držáku v lisu, na rameno rukou po namazání mýdlem nebo saponátem, NE olejem.

Napsal: úte 17.03.2009 09:58
od VESY
nene je to cena za pár taky jsem koukal ale vyšli mě fakt cca 740kč sada!!!

Napsal: úte 17.03.2009 10:01
od VESY
a čísla najdeš v etkáčku dáš m3 3,2 a tam si je najdeš a podle toho objednáš v BMW takhle jsem to udělal já a když mi řek cenu tak sem koukal nějakejch 740Kč s DPH za sadu!!!!

Napsal: úte 17.03.2009 14:58
od JIP
Taky jsem loni dával M-kové silentbloky od Meyle a na mjauto mě to vyšlo tuším kolem 600,-/sada. Nalisoval jsem je jednoduše ve svěráku.
Nasadit jdou i na rameno přímo na autě, ale jde to celkem ztuha.
Poměrně snadno lze repasovat i ramena, tak že se přelisujou jen čepy, ale to už chce lis a trochu šikovnosti... :wink:

Napsal: úte 17.03.2009 17:14
od radekc
Ja sem obědnal ty powerflexy, prej jsou na autě pro bežný používání témeř nezničitelný a že jsou o 30% tvrdší předpokládám nepoznám, ale už je nikdy nebudu muset měnit :-)

Napsal: úte 17.03.2009 21:52
od Koto
Francis píše:M siletbloky tam v pohodě jdou. Do držáku v lisu, na rameno rukou po namazání mýdlem nebo saponátem, NE olejem.


Otázka trochu mimo.
Proč se to nesmí máznout olejem?

Napsal: úte 17.03.2009 21:58
od Kami1
olej je k nekterym gumam a plastum agresivni

Napsal: stř 18.03.2009 18:13
od Koto
aha, dík, to jsem nevěděl.

Teď už vím všechno :twisted: