Stránka 1 z 3
Napsal: pon 16.03.2009 13:05
od michal09
Zdar, zanedlouho budu měnit silentbloky předních ramen - uložení ramene. Původně jsem chtěl koupit oba SB včetně držáku nové, ale to výjde na cca 2000kč/pár, což mi příjde zbytečný, když samotné nové silentbloky stojí cca 500kč/pár. Proto chci objednat samotné SB (MEYLE) a nalisovat do původních origo držáku co mám na autě, těm nemůže nic být, jen bych je obrousil a natřel. Dá se to zmáknout s troškou šikovnosti svépomocí v garáži, nebo je potřeba je nechat nalisovat na lisu? Zase bych nechtěl během "domácího lisování" ty silenty zničit...
S tím souvisí i druhá otázka, až bude SB nalisovanej v držáku, jakým způsobem se nasazuje na rameno? Dá se to taky udělat v garáži holýma rukama?

Vím že se to dá udělat za pár šušní v servise, ale rád si to udělám sám, pokud to bude v mých silách
Určitě to už někdo dělal, tak pls zkušenosti.
Díky

Napsal: pon 16.03.2009 13:32
od libovka
Na ty silentboloky to chce určitě lis.No a rameno do SB nacpeš ve svěráku.
Napsal: pon 16.03.2009 15:28
od Killca
jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani
to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny
Napsal: pon 16.03.2009 15:35
od michal09
Killca píše:jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani
to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny
Vždyť jo SB do držáku, o to mi jde. Pak jen dostat rameno do toho SB až bude v tom držáku, to je všechno. Nový Komplet ramena mám už doma, tam se nic lisovat nebude, jen se prohodí za starý...
Jinak radši budu mít práci navíc, než si připlácet 1500kč za dva kovový kroužky alias držáky, který mám na autě a jsou OK. Vím že musí dát přesně natočený, je tam taky nějakej zobáček, kterej musí sedět aby jsi vědět že to je ok.
1500,- sice neni extra pálka, ale v tomto případě, dvou kovových kroužků mi to jako pálka příjde, to dám radši 2 čenta za nalisování a výsledek musí bejt stejnej...
PS: U jardový e46 je složitější/jinej podvozek, když to šlo blbě jemu neznamená, že to půjde na pitchu i mě na 36tce

Napsal: pon 16.03.2009 16:19
od Dan td
Nalisovat určitě na lisu. Trefit to není takovej problém, na SB i na držáku jsou značky. Jak mají bejt proti sobě se koukneš, než vyndáš ty starý. Nasadit SB na rameno jde i v ruce nebo jak je tu psáno s použitím svěráku, chce to pořádně namazat a jde všechno

Napsal: pon 16.03.2009 17:28
od Zave
tak tak... a gumu namazat mydlem, ne olejem

Napsal: pon 16.03.2009 18:49
od giovanny
michal09 píše:Killca píše:jarda si ted lisoval na svym 330xd, jako doma sam to neudelas, max to lisnuti sb do drzaku, ale zbytek musis na lis, my s jardou sme s tim meli pekny srani
to ti taky radim, kup radsi sb uz v tom drzaku, jinak budes mit praci navic a jeste abys to mel presne natocene tak, jak to ma byt, protoze ten silac tam nemuzes hodit jen tak, ale musi byt presne natoceny
Vždyť jo SB do držáku, o to mi jde. Pak jen dostat rameno do toho SB až bude v tom držáku, to je všechno. Nový Komplet ramena mám už doma, tam se nic lisovat nebude, jen se prohodí za starý...
Jinak radši budu mít práci navíc, než si připlácet 1500kč za dva kovový kroužky alias držáky, který mám na autě a jsou OK. Vím že musí dát přesně natočený, je tam taky nějakej zobáček, kterej musí sedět aby jsi vědět že to je ok.
1500,- sice neni extra pálka, ale v tomto případě, dvou kovových kroužků mi to jako pálka příjde, to dám radši 2 čenta za nalisování a výsledek musí bejt stejnej...

PS: U jardový e46 je složitější/jinej podvozek, když to šlo blbě jemu neznamená, že to půjde na pitchu i mě na 36tce

Budu to manželce na cupé také dělat ale tyhle tam dávat určitě nebudu l,,lepší řešení je tam dát ty plné silentbloky z m-3

Napsal: pon 16.03.2009 19:30
od radekc
Řešením by pro tebe byli silentbloky powerflex, ty se nelisujou a vydrž je lepší než origo, stoji 1230,- oba
http://speedpro.cz/tvrde-silentbloky-si ... 2_255.html
Napsal: úte 17.03.2009 06:53
od VESY
kup si rovnou Mkový(z 3.2-plný) sada mě vyšla na 740Kč s DPH

Napsal: úte 17.03.2009 08:00
od giovanny
VESY píše:kup si rovnou Mkový(z 3.2-plný) sada mě vyšla na 740Kč s DPH

Nemáš čísla z těch emkových silentbloků chci je obědnat ? diik.
Napsal: úte 17.03.2009 08:21
od Studna
Při troše snahy a potřebných věcí to jde i doma. Měnil jsem je před měsícem i komplet ramena a ty silentbloky mi známej nalisoval na soustruhu ( ano i ten plnil funkci lisu ), ale doma ti postačí panenka a nějaké pevné místo kam umístíš držák (výklenek ve zdi) na panenku položíš silentblok a natlačíš ho do držáku. Není to snadný, ale jde to. Důležitý je mít pod panenkou rovnou plochu a zrovna tak i tu plochu nad ní. Právě kutim přípravek na lisování silentbloků, právě pomocí panenky (7t). Jinak se připrav na super zážitek při vyndavání těch středových čepů, je k nim super přístup.
Napsal: úte 17.03.2009 08:27
od michal09
Mkový jsou fajn, ale nejsem si jistý jestli nemají větší/menší tu středovou díru nebo něco takovýho, myslím že tam byl malinkej háček...
radekc: Díky, ale nechci experimentovat
VESY: 750kč sada? Spíš za kus ne?

Origo nové M3 silenty (bez držáků) výjdou necelých 1500kč za pár, člen tuším "fix" je zde prodává za 1200kč za pár...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ilentbloky
Přijde mi to zbytečný, asi to bude lépe fungovat ale nemyslím si že bych se svojí jízdou poznal rozdíl. Mám sériovej podvozek a plné silenty z M3 by se tam ztratily...

Napsal: úte 17.03.2009 08:31
od Francis
M siletbloky tam v pohodě jdou. Do držáku v lisu, na rameno rukou po namazání mýdlem nebo saponátem, NE olejem.
Napsal: úte 17.03.2009 09:58
od VESY
nene je to cena za pár taky jsem koukal ale vyšli mě fakt cca 740kč sada!!!
Napsal: úte 17.03.2009 10:01
od VESY
a čísla najdeš v etkáčku dáš m3 3,2 a tam si je najdeš a podle toho objednáš v BMW takhle jsem to udělal já a když mi řek cenu tak sem koukal nějakejch 740Kč s DPH za sadu!!!!
Napsal: úte 17.03.2009 14:58
od JIP
Taky jsem loni dával M-kové silentbloky od Meyle a na mjauto mě to vyšlo tuším kolem 600,-/sada. Nalisoval jsem je jednoduše ve svěráku.
Nasadit jdou i na rameno přímo na autě, ale jde to celkem ztuha.
Poměrně snadno lze repasovat i ramena, tak že se přelisujou jen čepy, ale to už chce lis a trochu šikovnosti...

Napsal: úte 17.03.2009 17:14
od radekc
Ja sem obědnal ty powerflexy, prej jsou na autě pro bežný používání témeř nezničitelný a že jsou o 30% tvrdší předpokládám nepoznám, ale už je nikdy nebudu muset měnit

Napsal: úte 17.03.2009 21:52
od Koto
Francis píše:M siletbloky tam v pohodě jdou. Do držáku v lisu, na rameno rukou po namazání mýdlem nebo saponátem, NE olejem.
Otázka trochu mimo.
Proč se to nesmí máznout olejem?
Napsal: úte 17.03.2009 21:58
od Kami1
olej je k nekterym gumam a plastum agresivni
Napsal: stř 18.03.2009 18:13
od Koto
aha, dík, to jsem nevěděl.
Teď už vím všechno
