Stránka 1 z 2
Napsal: ned 15.03.2009 17:43
od all
Ahoj kluci, hledal jsem o tomto tématu hodně, ale nedobral jsem se k tomu, co jsem potřeboval vedet....
Jak funguje? jakou má výhodu?
má mít při pootáčení vůli?
Jaký jednohmotnostní použít jako náhradu do E36 323
Děkuju, cokoli k tématu se mi hodí, zatím jsem se setkal pouze se spojkama kde byly pružiny a tohle nějak nechápu...
Důvod studování téhle věci je že potřebuji přenést větší výkon... tudíš půjdu směrem sklokeramické spojky a nechci vyndavat zase motor kvůli špatnému setrváku.
ps: zůstane mi doma skoro nová spojková sada....
dík all
Napsal: ned 15.03.2009 18:36
od Kami1
dva mezi sebou odpruzeny setrvaky
lepsi tlumeni kmitu -hladsi chod motoru
potlaceni razu pri prudkym pusteni spojky -setri klikovku a ostatni dily co se toci v zaberu
vyssi cena
vic soucastek -vetsi moznost, ze se neco vysere
vuli na protoceni by mit nemel -problemy pri prechodu akcelerace/decelerace
tolik teorie, ted sem nekdo hodte prakticky zkusenosti. Ja bych videl problem v tom, ze pri nesetrnym zachazeni ze spojkou nebo, v tvym pripdě, pri vyssim zatizeni se budou vic opotrebovavat tlumici pruziny a vznikne pak ta vule- nizsi zivotnost

Napsal: pon 16.03.2009 02:09
od radekc
Napsal: pon 16.03.2009 12:04
od troutny
V praxi se setrvačník zkouší na velikost momentu při němž dochází k úhlovému natočení hmot vůči sobě.
Zajímavý je,že u některých výrobců má někdy i nepatrnou radiální vůli,i u nového a u některého ne.Samozřejmě,že v autě funguje v poho.
Ale co teda nemá mít,je axiální vůle.
Napsal: úte 17.03.2009 20:50
od all
tak jsem si domu přivezl jednohmotový setrvačník a dostal jsem k němu spojkovou lamelu bez pružin... nebude to motoru vadit? spojková lamela bude obložená sklokeramikou.... takže dotaz je, schánět jinou s pružinama nebo nechat bez....
díky
Napsal: úte 17.03.2009 21:11
od Kami1
bude to nejvic vadit klikovce a prevodovce
a zesili vibrace
jestli mas rad problemy di do toho
doporucuju dvojhmotak
Napsal: úte 17.03.2009 22:57
od D-E-J-V
nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...
Napsal: stř 18.03.2009 00:24
od Huska
D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...
potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
Napsal: stř 18.03.2009 10:40
od all
pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm
na jakém autě se tahle kombinace použila?
Napsal: stř 18.03.2009 16:11
od xSAFA
Huska píše:D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...
potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
Můžu se zeptat kde jsi to kupoval a na kolik komplet setrvák se spojkou vyšel? Díky!
Napsal: stř 18.03.2009 18:15
od D-E-J-V
all píše:pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm
na jakém autě se tahle kombinace použila?
záleží na co to chceš...pokud s tím chceš blbnout tak je lepší lehčí a tvrdší spojka....já sem se s pokojil s dvouhmotou a blbnout se s tím dá taky...akorát to není ono

Napsal: stř 18.03.2009 19:44
od Fx
all píše:pokud tomu dobře rozumím, lepší pro mě bude jednohmota s lamelou co má pružiny o průměru lamely 240mm
na jakém autě se tahle kombinace použila?
Rozměr sedí na dvouhmotu + lamelu M52B25 do tuším 10 nebo 11/95 a všechny M52B28, ale jednohmota + odpružená lamela nevím.
Napsal: stř 18.03.2009 22:43
od Huska
xSAFA píše:Huska píše:D-E-J-V píše:nedávno sem to měnil....když máš jednohmotnostní tak musíš mít odpruženou lamelu...pokud máš dvouhmotnostní tak odpružená není...
já sem měl na autě původně jednohmotu a pak sem to předělal...rozdíl sem ani nepoznal....možná jen při ostřejším rozjezdu...dvouhmota je těžší...vůli sem tam neměl....doporučuju dvouhmotu kvůli motoru a ostatním dílům...
potvrzuji Dejvova slova, jen mám opačné doporučení .. měnil jsem dvouhmotnostní 228mm za jednohmotnostní 240mm s lamelu ferodoracing odpruženou, protože jsem dával samosvor a chtěl okamžitý záběr ...v mém případě byl rozdíl velký a posítil jsem i nižší hmotnost, větší styčnou plochu (při prudkém puštění pedálu hvízdnou kola na suchu i na trojku).
Můžu se zeptat kde jsi to kupoval a na kolik komplet setrvák se spojkou vyšel? Díky!
kupoval jsem na vrakáči z e39 528i a nechal repasovat včetně lamely... znovu bych si rozmyslel tak tvrdé obložení, protože prvních 3tis km bylo ve městě utrpení.když si vše sedlo tak je to skvělé
Napsal: stř 18.03.2009 23:26
od all
podle etk to 528 neměla.....
ale našel jsem to u ///M v e36
kde si to nechal repasovat a co si dal za obložení?
Napsal: čtv 19.03.2009 00:14
od kalda
Praxe? Třeba na nových oktávkách je po 120 tisících v ...a musí se měnit. A protože je vše o penězích, je snažší vyměnit roztrhanou lamelu než utrženej setrvák. Já bych šel do klasický spojky, ale se závodní bezpružinový lamely. Měl jsem ji na VW Corradu a byl to mazec

Napsal: čtv 19.03.2009 12:44
od Fx
all píše:podle etk to 528 neměla.....
ale našel jsem to u ///M v e36
kde si to nechal repasovat a co si dal za obložení?
Co 528 neměla?
Napsal: čtv 19.03.2009 12:48
od xSAFA
řekl bych že myslí jednohmotu a odpruženou lamelu...
Já už nebudu vymýšlet a jak budou penízky objednám komplet sadu dvouhmot. setrvák + spojka LUK našel sem ji za cenu 15tis u nás v ČR což si myslím že je dobrá cena... Ne ebay jsou o něco levněji ale zase poštovný atd.. raději ji vezmu z obchodu v ČR

Napsal: čtv 19.03.2009 15:41
od radekc
Kde se dá sehnat komplet setráku a spojky za 15 tis.? V elitu nebo originál stojí kolem 20 tis jen setrvák
Napsal: úte 07.04.2009 19:43
od Author
radekc píše:Kde se dá sehnat komplet setráku a spojky za 15 tis.? V elitu nebo originál stojí kolem 20 tis jen setrvák
to by mi taky zajímalo...
Napsal: čtv 09.04.2009 00:49
od Killca
z ameriky, od 15k do 25k se tam odsud da neco dovezt, co mi bylo receno