Stránka 1 z 2
Napsal: sob 03.01.2009 22:17
od honza330d
Ahoj,
na jaře "loňského" roku, kolem Velikonoc jsme kupovali jetou E46 320d, rok 2003. V červenci najednou z ničeho nic odešla baterka. Vypadala, že je v autě od jeho vyrobení, tak jsme to víceméně přešli a koupili novou. Dnes jsme šli do garáže a centrál nic, odemkli jsme tudíž klasicky klíčkem (kdyby to bylo jenom baterkou v klíči) a zkusili nastartovat a ani ŤUK. Přitom nebyla žádná velká zima, jestli -7°C a v garáži bývá přece jenom tepleji. Fakt netuším, čím to..., jestli to tam něco zkratuje.
P.S: Nic jsme nenechali otevřené, že by v autě něco svítilo.
Stalo se to někomu z Vás??? Určitě to není normální.
Napsal: sob 03.01.2009 22:18
od MatyACS
honza330d píše:Ahoj,
na jaře "loňského" roku, kolem Velikonoc jsme kupovali jetou E46 320d, rok 2003. V červenci najednou z ničeho nic odešla baterka. Vypadala, že je v autě od jeho vyrobení, tak jsme to víceméně přešli a koupili novou. Dnes jsme šli do garáže a centrál nic, odemkli jsme tudíž klasicky klíčkem (kdyby to bylo jenom baterkou v klíči) a zkusili nastartovat a ani ŤUK. Přitom nebyla žádná velká zima, jestli -7°C a v garáži bývá přece jenom tepleji. Fakt netuším, čím to..., jestli to tam něco zkratuje.
P.S: Nic jsme nenechali otevřené, že by v autě něco svítilo.
Stalo se to někomu z Vás??? Určitě to není normální.
mě dělá to samý a kámošovi s 320d taky
Napsal: sob 03.01.2009 22:36
od KamilFKH
Jak dlouho to stálo? Den, týden, měsíc?
Já mám 330d z 4/2001 s původní 95Ah baterkou a 150A altíkem a po týdnu v létě skoro KO, ale těsně mrška chytla a teď v zimě jezdím každej den, tak se stačí dobíjet.
Napsal: sob 03.01.2009 22:37
od honza330d
To jako fakt ??? Si děláš pr...

??
Takže to mám brát prostě jako rutinu. Dojdu a uvidím: odjedu, neodjedu.
Napsal: sob 03.01.2009 22:42
od honza330d
KamilFKH píše:Jak dlouho to stálo? Den, týden, měsíc?
Já mám 330d z 4/2001 s původní 95Ah baterkou a 150A altíkem a po týdnu v létě skoro KO, ale těsně mrška chytla a teď v zimě jezdím každej den, tak se stačí dobíjet.
Naposledy jsme jeli 26.prosince, asi 200km. Takže ne jenom od baráku k baráku po městě. Zpravidla se s autem jezdí o víkendech. Ale nikdy se nestalo, že by auto startovalo nějak špatně - vždy hned na poprvé naskočí. Nikdy nebyl náznak, že by byla baterka "oslabena". Takže její vybití bylo vždy náhlé.
Napsal: sob 03.01.2009 22:52
od martilulin
a proc si jednoduse nezmeris odber?muze byt treba sekle nejake rele,nebo neco jineho...me treba u predchoziho auta zustaval obcas zaskoceny spinac okna a vymlatil toi,nez jsem na to dosel,vymenil jsem pulku auta
Napsal: sob 03.01.2009 23:03
od honza330d
martilulin píše:a proc si jednoduse nezmeris odber?muze byt treba sekle nejake rele,nebo neco jineho...me treba u predchoziho auta zustaval obcas zaskoceny spinac okna a vymlatil toi,nez jsem na to dosel,vymenil jsem pulku auta
Ode mě by se elektrikáři mohli učit....
Já o elektrice vím akorát, že kope. Jinak jde naprosto kolem mě. Takže nechat změřit odběr? Díky za tip

Napsal: sob 03.01.2009 23:17
od honza330d
martilulin: Počkej, teď jsem nad tím ještě přemýšlel. Já to vlastně těžko změřím - odběr. Nám se baterka vybije vždy nárazově, nečekaně, řekněme po půl roce. Teď, jak ji dobijeme a vrátíme do auta, bude vše OK. Pojedu to nechat proměřit k elektrikářovi a ten nic nezjistí. On by musel auto proměřit v dobu, kdy mi to opět vymlátí baterku - když je někde ten odběr. Nebo se mýlím?
Napsal: sob 03.01.2009 23:27
od martilulin
Kdyz nebudes autem jezdit vybije si ti uz tak za 3 mesice,ja to vidim na nejaky relatko,treba to od zhaveni,to to umi vymlatit behem par hodin.
Napsal: ned 04.01.2009 02:44
od Kami1
Nechci byt trapnej, ale zkousel jsi tu baterku nekdy nabit??? . . . . (nabijeckou)
Napsal: ned 04.01.2009 04:13
od KamilFKH
Já jo. Po tom, co mi to chytlo v létě jen tak tak, tak byla hned potom přes víkend na řízený nabíječce a po víkendu byla "jako nová".
Napsal: ned 04.01.2009 10:13
od honza330d
Kami1 píše:Nechci byt trapnej, ale zkousel jsi tu baterku nekdy nabit??? . . . . (nabijeckou)
Teď se přes noc nabíjela, odpoledne jí jdeme dát do auta. Mně jde o to, že není normální, aby se baterka stará 6měsíců vybila do mrtě.
Napsal: ned 04.01.2009 10:56
od Kami1
1. Baterka se v aute nikdy nenabije na 100%
2. Kdyz jezdis kratky streky(pod 10-15km), tak se nestiha dobijet. V zime je to o dost horsi.
3. Kazdy auto ma nejakej klidovej odber, takze pri delsim stani se baterka vybije t=C*s/I [h,Ah,%,A]
t -cas do vybiti
C -kapacita baterky
s -stupen nabiti baterie
I -klidovej odber
v zime je to opet jeste horsi
takze:
Nech si pro klid duse od nejakyho kamose zmerit I(klidovej odber) -bacha na kod radia, imobilizer...
Vzdycky pred zimou hod baterku do tepla na nabijecku(povolit ventily clanku), pripadne dolij destilku, muzes zmerit hustotu elektrolytu
Kdyz to budes delat 2x rocne, tak Ti baterka mist 3let vydrzi 9
Napsal: ned 04.01.2009 11:08
od martilulin
ja to vyzdy dobilim v aute,ani to ven netaham,ale vzdy tak v pulce zimy to jde na nabijecku a pak v lete.jeste nikdy se mi nestalo,ze by me to nechalo na holickach.tedy pokud nevyschly dva clańky a pak baterka umirala velmi rychle.stacilo dolit a pohoda.
Napsal: ned 04.01.2009 11:15
od Kami1
Kdyz je venku pod 0, tak bat vic jak na 60% nenabijes. Ja ji mam vydelanou za 2minuty, tak to neresim.
V lete nevyndavam.
Napsal: ned 04.01.2009 11:59
od Killca
ale neni to stejne divny? ja nevim jestli to je tim ze mam jiny auto, ale mel sem iso 2 necely roky, na nabijecce nikdy nebyla, bezudrzbovka jeste z vyroby 64Ah, mnohokrat sem nechaval pusteny parkovacky docela slusne dlouho a jezdil po praze jen treba skola-domov a nikdy sem ji nedobijel, ani v zime
jen jednou sem nechal pusteny radio a parkovacky celou noc na party, tak sem rano jednou skrtnul pres kabely a od ty doby nikdy
tak mi nerikejte, ze u novejsiho 320d se baterka takle vystavi standartne jen tak, bezzavadne
Napsal: ned 04.01.2009 12:06
od Kami1
Hlavne zalezi na stavu baterie a klidovym odberu.
Tim, ze ji obcas dobijes, ji urcite neuskodis.
Napsal: ned 04.01.2009 12:24
od martilulin
jenze sis odpovedel sam,mas iso.jestlize ja mam nastartovat,tak to zhavi,pak to dozhavuje za jizdy,do toho bezi predehrev motoru,take otocit tim motorem neni zadna prdel.Kdyz jsem tam nouzove mel 44ah na kratke trasy vydrzela startovat tyden.kamardovi jsem montoval aparaturu do e36,jen normalni zesak a slusne radio a 44ah pri castem startovani a pouzivani radia vydrzela 4dny
Napsal: ned 04.01.2009 13:04
od Killca
no vim ze u dizla je zapotrebi silnejsi, ale prece se auto nemuze samo vybijet jen tak, ma se napajet jen central a alarm v pripade aktivace, takze pak na startovani musi byt pripravena a nabita
nastav si multimetr na mereni Amperu (protekajiciho proudu) na nejvyssi hranici a potom, kdyz se nic neukaze, nastav mensi rozhrani
odpoj baterku na cervenem plusu a cerveny drat multimetru napoj na (+) na baterce a cerny drat multimetru napoj na kabel od baterky co vede do auta, tim bys mel zjistit kolik tam jde miliamper nebo amper
Napsal: ned 04.01.2009 13:08
od KamilFKH
Já když si nějakou tu hodinu dvě tři hraju s diagnostikou, tak stejně musí být puštěný klíček, tak se to vybíjí a taky vybije víc, protože nemám nabíječku parametrů pro BMW diagnostiku 30A (max 45A) při 14,2V. Tak to potom musím vždycky došťouchnout do plna.