Stránka 1 z 2

Napsal: úte 30.12.2008 13:09
od Huska
Tak mě napadlo že bych dodělal manželce automatické sklápění do e36 (je hrozné sednout do auta a primárně mít pravé zrcátko dolů na patník).
Je tu někdo kdo to měl rozdělané a v čem je rozdíl?
Předpokládám, že zrcátka jsou stejná a bude se jednat "pouze" o nějaký modul.

Napsal: úte 30.12.2008 15:53
od libovka
Já se obávám že to E36 neuměli.

Napsal: úte 30.12.2008 16:37
od Huska
libovka píše:Já se obávám že to E36 neuměli.
jj e36 to neměla ale to není rozhodující .. zajímá mě který prvek dělá a co vše je potřeba vyměnit/upravit ... klidně na e32 nebo e39 ..

Napsal: úte 30.12.2008 17:23
od Slid
Dle mě tam je nějaká jednotka, co se o to stará, kde při zařazení zpátečky vyšle signál do jednotky tak přes nějaké relátko spojí orkuh k zrcátku kde zrcátko se natočí dolů a po vyřazení se opět dostane do polohy poslední.
Šlo by to i udělat, ale nevím jak udělat, aby se to zase vrátilo jak bylo před.

Napsal: úte 30.12.2008 17:33
od libovka
Podle mě to uměj pouze zrcátka s pamětí.A ty maj jinej motorek.A bude to ovládat grundmodul.

Napsal: pát 02.01.2009 01:39
od Killca
dal by se vymyslet obvod, ktery by pohnul zrcatkem v presnem casovem intervau, ze by ho treba nedotocil uplne dolu, ale zase by se tim pojistilo ze by stejnym casovym intervalem zase zrcatko vratil do puvodni polohy pri vyrazeni zpatecky, pricemz privezt proud ze zpateckovych svetel do relatka, ktere by ten obvod napajelo, problem neni

je to jen napad, ale prakticky nevim jak na vec, chtelo by to napsat na nejakej elektro forum profikum v brejlickach :)

Napsal: pát 02.01.2009 02:00
od Kami1
neco takovyho zas moc tezky neni
2 stelovatelny casovace, nejaky relatko ktery by pri posunu odpojilo origo ovladac
Problem by mozna byl, ze mira natoceni zrcatka pri konstantnim case posunu by mohla byt zavisla na teplote (ztuhly prevody), dale i pri presnym serizeni by po xtym zarazeni zpatecky bylo nutny zrcatko seridit
nebo do zrcatka prdnout servo- zalezi jak jsou v zrcatku delany prevody

Napsal: pát 02.01.2009 09:32
od libovka
Je to blbost.Zrcátka pro naklápění mají na motůrkách potenciometr,kterej zaznamená přesnou polohu takže přesně ví kdy se má zrcátko zastavit a kam se přesně vrátit.

Napsal: pát 02.01.2009 15:16
od Huska
Killca píše:dal by se vymyslet obvod, ktery by pohnul zrcatkem v presnem casovem intervau, ze by ho treba nedotocil uplne dolu, ale zase by se tim pojistilo ze by stejnym casovym intervalem zase zrcatko vratil do puvodni polohy pri vyrazeni zpatecky, pricemz privezt proud ze zpateckovych svetel do relatka, ktere by ten obvod napajelo, problem neni

je to jen napad, ale prakticky nevim jak na vec, chtelo by to napsat na nejakej elektro forum profikum v brejlickach :)
přesně toto mě napadlo .. ... takže asi změním název tématu .... hledá se eletroprofík, který to dá dokupy..... nebo někoho kdo přesně ví jak to funguje roiginál a co je nutné vyměnit aby to šlo

Napsal: pát 02.01.2009 15:29
od Killca
Huska píše:přesně toto mě napadlo .. ... takže asi změním název tématu .... hledá se eletroprofík, který to dá dokupy..... nebo někoho kdo přesně ví jak to funguje roiginál a co je nutné vyměnit aby to šlo
no jenze kami ma pravdu, musel bys na kazdy 5ty posun naklapet zrcatko do presnejsi polohy, i kdyz problem to neni, stejne jde jen o posun nahoru dolu a krom toho by se asi zrcatko hejbalo vzdy ve stejnych podminkach, takze je to jedno, takze vlastne nic, tak ted najit profika, kterej to da dohromady :-D

Napsal: pát 02.01.2009 17:42
od Kami1
killca: Pokud by to bylo jak pise libovka, tak by to bylo o dost jednodussi nez jsem psal a i presny -jednou nastavit a hotovo
- do toho bych asi sel
Je to blbost.Zrcátka pro naklápění mají na motůrkách potenciometr,kterej zaznamená přesnou polohu takže přesně ví kdy se má zrcátko zastavit a kam se přesně vrátit.
libovka: Odkud to mas? Ja vychazim z tohoto(potenciometr tam neni):

Obrázek

Napsal: pát 02.01.2009 17:45
od Killca
podle me libovka mysli ze ten potak maj auta ktery to stahovani zrcatka umej

Napsal: pát 02.01.2009 17:57
od Kami1
Chapu, takze to e36 neumi. Mel to nekdo rozdelany? Jak tam jsou udelany prevody? Asi by to melo byt delany i na nastaveni rukou, ale nevim, jestli by se tam nejaky servo veslo.

Napsal: pát 02.01.2009 20:34
od libovka
Killca píše:podle me libovka mysli ze ten potak maj auta ktery to stahovani zrcatka umej
Tak,tak.A hlavně ten motůrek má na sobě i tišták s elektronikou.E36 to ještě neuměli.A jestli se nepletu tak to uměj pouze auta s el.sedačkama s pamětí.

Napsal: pát 02.01.2009 21:17
od Huska
libovka píše:
Killca píše:podle me libovka mysli ze ten potak maj auta ktery to stahovani zrcatka umej
Tak,tak.A hlavně ten motůrek má na sobě i tišták s elektronikou.E36 to ještě neuměli.A jestli se nepletu tak to uměj pouze auta s el.sedačkama s pamětí.
takže podle tebe se liší přímo zrcátko??
.. jinak že e36 to "JEŠTĚ" neuměli je blbost když to uměly staré e32 z r.v. 89 :-) ... jde mi o to co mám shánět abychto mohl implantovat do e36 (s těma sedačkama to nemá nic společného, protože znám e39 které má obyčejné manuální a zrcátko se sklápí ... sklopení je vždy na minimum a nedá se nastavovat)

Too: Kamil 1 pokud by jsi to uměl sestrojit tak jsem schopný sehnat na půjčení origo části na okopírování (zrcátka, moduly atd)

Napsal: pát 02.01.2009 22:12
od libovka
tak zkus sehnat motůrek ze zrcátka co to umí a uvidíš.

Napsal: sob 03.01.2009 00:28
od Killca
no jasny, me se i zda ze e32 nebo e34 ma dokonce uplne stejny zrcatka jako e36, chtelo by to strivka ze zrcatka co to umelo, s nejakymi draty a zjistit kam vedou nejlip jeste

Napsal: sob 03.01.2009 00:55
od Kami1
Huska: Odkud jsi?
Klidne bych do toho sel, ale bohuzel trpim nedostatkem casu pro takovyhle veci, takze kdybych si to mel delat sam, tak se na to vykaslu.
Navrhnout takovou vec je celkem jednoduchy, ale dovest do 100pro konce je celkem zdlouhavy.

Jen tak pro predstavu.
1. zjistit vychozi informace -schema zapojeni(mam), fyzicky provedeni zrcatka(nemam), moznosti napojeni do stavajici instalace
2. navrh zarizeni -navrhnout schema, dps
3. vyroba zarizeni -tvorba dps, nakup soucastek, pajeni, oziveni
4. montaz do auta - napojeni do stavajici instalace, nastaveni
5. zprovozneni, pokud se stala nekde chyba, tak navrat do bodu 4,3,2

takze, kdyz to vezmu optimsticky(dukladne proveden bod 1-4), tak tam vydim tak 14 hodin prace rozdelenych do 5 dnu(v mym pripade tak 25-35, podle toho jak bude cas)
cenu soucastek(vcetne dps) odhaduju max do 600,- (realne tak 400)
a to dopredu nelze predvidat:
Problem by mozna byl, ze mira natoceni zrcatka pri konstantnim case posunu by mohla byt zavisla na teplote (ztuhly prevody), dale i pri presnym serizeni by po xtym zarazeni zpatecky bylo nutny zrcatko seridit
to bych nad tim pak klidne stravil i 40hod

Napsal: sob 03.01.2009 01:54
od CZAirwolf
Jeste tu je jedna moznost, jak to udelat (aneb, kdyz je problem slozity, obejdi ho).

Co takhle zkusit natacet cele zrcatko, podobne jako to maji nova auta ? mechanismus nataceni se da snaze urobit, nez resit pametove problemy s pozici zrcatka.

Napsal: sob 03.01.2009 02:22
od Kami1
To bych musel delat ty samy veci co jsem napsal + hodne dalsich.
Nebo to vymyslet, ze kdyz zatlacim zpatecku, tak pres bovden sklopim zrcatko :D