Stránka 1 z 2

Napsal: pon 29.12.2008 01:32
od Corp
Ahoj, mam 94" 320i a plánuji výměnu motoru za M52B28. Mam par dotazů, které se mi nepodařilo vyhledat, takže bych byl vděčný za jejich zodpovězení někým, kdo s tím má nějaké zkušenosti a obecně se v motorech vyzná. Jaký je rozdíl mezi motory M52B20 a M50B20? Jak zjistím, jestli mam M52 nebo M50? Co vše bude potřeba pro výměnu? (Motor, kabeláž, jednotka?) převodovku a diferencial bych chtěl nechat.

Díky :?:

Napsal: pon 29.12.2008 01:51
od dsvatos
Z dvoulitra je to trochu problém. Minimálně musíš i diferák, zadní brzdy a kdovíco ještě.

Napsal: pon 29.12.2008 11:19
od MattyX
ve vysledku te to minimalne vyjde na stejno jako prodat a koupit novy :)

Napsal: pon 29.12.2008 16:04
od Corp
MattyX píše:ve vysledku te to minimalne vyjde na stejno jako prodat a koupit novy :)
to asi ne. Koupil jsem E36 ve výborném stavu, ani centimetr rzi, nevytuzenou ani jinak nezprasenou.

Nějak jsme doufal, že se ozve někdo, kdo s tím má zkušenosti, ale i tak díky za odpovědi.

Napsal: pon 29.12.2008 18:57
od Bohhy
M52 ma hlinikovej blok a M50 ma litinovej. Vymena M52 za M52 by nemel byt problem, staci jak si rikal RJ, kabelaz a motor. Nevim teda jakou ma 2,8ma prevodovku ale rekl bych, ze bude stejna.Ja sem konkretne mel v aute M52B20 a daval sem tam M50B25TU (M50ka s vanosem) a mel sem tam jeden problemek, ze v ty hlavni zasuvce byl jeden kabel prohozenej s jinym, tak to mi zabralo chvilku badani a taky me potom cekalo prekvapeni, kdyz sem si tou 2,5kou oddelal malej samosvor, kterej sem tam mel jeste z 2,0. Proto sem vymenil difer, poloosy a kardan za 2,5kovej. A ty zadni brzdy bych neresil, stejne se to lisi jen tim, ze se vymeni nechlazeny za chalzeny a to na zadku stejne neni vubec znat.

Napsal: pon 29.12.2008 19:33
od Kami1
M52 ma hlinikovej blok a M50 ma litinovej
Tak to asi i perovani

Napsal: pon 29.12.2008 22:09
od JIP
Viděl bych to na problém s elektrikou...taky je důležité, zda dárcovská 328i měla ASC, bude třeba ŘJ, diferák, poloosy, BRZDY!!!, asi kardan, 100% výfuk...hele nechceš se na to vykašlat?
Anebo jó, pokud to všechno klapne, bude to stát za to. Nic lepšího pro normální ježdění pro E36 není, krom Mka, které ale využije jedině "pilot"...pro normální smrtelníky to je rozmařilost...
...jo a ty přední péra asi taky...
viz.ETK

Napsal: sob 24.01.2009 14:49
od HanzE3
Jak ti píšou kluci, kardan, diferák, převodovka, spojka, brdzy. motor musíš s komplet el. Ale pokud bys postavil 2.8i na ty dvoulitrový věci, tak bys to měl co se týče zpřevodování krátký. Já teď měnil M50B20 za M50B25 a "krátkej efekt" převodů mi vyhovuje. :wink: Ale problém by to být neměl.

Napsal: ned 25.01.2009 01:20
od pazda
idealne koupit druhou E36 a prehazet to vsechno z jedne na druhou.. smysl proc to delat mi ale unika

Napsal: úte 27.01.2009 10:33
od Corp
s tím dvoulitrem co tam mam teď mi pětku v 220ti chytá omezovač otáček a i mi to tak vyhovuje, zkusím to přehodit na ty dvoulitrový věci a uvidím .)

Napsal: úte 15.02.2011 17:02
od -iceman-
Zdar kluci, využiju tohoto vlákna a zeptám se na "swap" z E36 323i za 328i. Podle Killci, je to všechno strašně jednoduchý, ale kdo ho zná, tak ví :-D Základ je určitě motor a asi ŘJ, ale zbytek by mě být stejný ne? Na autě mam velkej diferák i větraný zadní kotouče. Podle ETK jsou stejný i převodový poměry. Takže vaše názory? Díky Iceman.

Napsal: úte 15.02.2011 17:36
od Fx
Lišit by se měl motor, v tvém roce výroby spojka a setrvák (průměr 240 mm vs 228 mm), jednotka, výfuk (dvoutrubka oproti jednotrubce 320i/323i M52). S jednotkou motoru bys měl vzít i jednotku EWS a čipy z klíčů, vše z jednoho auta.

Napsal: úte 15.02.2011 17:53
od -iceman-
Fx píše:Lišit by se měl motor, v tvém roce výroby spojka a setrvák (průměr 240 mm vs 228 mm), jednotka, výfuk (dvoutrubka oproti jednotrubce 320i/323i M52). S jednotkou motoru bys měl vzít i jednotku EWS a čipy z klíčů, vše z jednoho auta.
A nevíš jakej průměr tam mam já? V tom případě by to ctělo sehnat motor ze stejnýho roku, jestli to chápu dobře... EWS se musí určitě měnit? Čipy by jsi mi kdyžtak udělal ty ne?

Napsal: úte 15.02.2011 18:11
od Fx
-iceman- píše:A nevíš jakej průměr tam mam já? V tom případě by to ctělo sehnat motor ze stejnýho roku, jestli to chápu dobře... EWS se musí určitě měnit? Čipy by jsi mi kdyžtak udělal ty ne?
Ročník je jedno, 323i do 11/95 měly stejnou spojku jako 328i (240 mm, tedy větší průměr), po tomto datu měly 228 mm, kdežto 328i má stále až do konce výroby 240 mm.

Pokud měníš jednotku motoru, je dobré dát EWS ze stejného auta. Je párové s jednotkou motoru, takže když vyměníš jen jednotku motoru, nenastartuje ti to potom. Dá se to přepsat a překopat, ale je to víc práce než vyndat to z jednoho auta. ISN v EWS jsem nedávno přepisovat zkoušel a úspěšně, takže pokud bych se k tvému autu dostal s INPA interfacem, asi by to šlo. Nemám to ale vyzkoušené a ověřené...

Jinak pokud budeš mít DME a EWS z jednoho auta, čipy už ti udělám, to je nejmenší problém. Vzhledem k těm zámkům bych to vzal rovnou i se zámkama a klíčema :-)

Jestli se liší i něco dalšího, to už neporadím, holt to chce si projít ETK.

Napsal: úte 15.02.2011 18:16
od -iceman-
Tak už jsem v obraze... Jinak já se právě nechtěl zbavovat svých klíčů, páč mam komplet sadu a to je dnes dost problem sehnat :-/

Napsal: úte 15.02.2011 18:18
od Fx
V tom případě můžeš udělat ještě jedno, nechat si zámky poskládat podle klíčů - taky to jde, pokud má zámečník k dispozici stavítka. Čipy do těch klíčů se dají překopat, to není problém. Horší je potom, když klíče chceš objednat podle VINka.

Když seženeš jednotky z jednoho auta, chybu neuděláš. Můžeme zkusit přepis toho ISN, pak bys byl venku z problémů s objednáním klíče podle VINka a zůstaly by ti původní čipy.

Napsal: úte 15.02.2011 18:29
od -iceman-
Jenomže ty čipy, bych stějne vyměnil jen v těch dálkáčích, ve zbylých to nejde... Kdybys o nějakým motoru veděl, dej vědět :-)

Napsal: úte 15.02.2011 18:33
od Fx
Jde to ve všech krom celoplastového peněženkového (tam až u E46, co jsem viděl)... :-) Vypadá, že by mohl jít, ale nezkoušel jsem do něj šťourat, spára je moc malá :-)

Kdybych náhodou zaslechl o motoru, dám vědět.

Stejnak největší problém budou ty jednotky, vrakáčníci tohle o té párovosti moc často nevědí. Aspoň třeba zkusíme nějaký novum s tím ISN :-)

Napsal: úte 15.02.2011 18:41
od -iceman-
Šlo by tam i M52 B28TU?

Napsal: úte 15.02.2011 18:58
od Fx
To už by bylo hodně práce - dost jiná elektrika (+EWS3) apod., problém s legalizací... Nikdo netvrdí, že to nejde, ale co si slibuješ natolik jiného od obyč M52?