Stránka 1 z 2
Napsal: úte 09.12.2008 18:31
od rosi
zdravím všechny milovníky BMW,zrovna jsem si dovezl novou e90,r.v.2005,v dieslu,ale na palubovce nemůžu najít nikde teplotu motoru,tak že nevím kdy je motor zahřátej a kdy ne.Dnes bylo minus 4 a žhavení taky nesvítilo,což je zajímavé,ale auto startuje bez problémů.Tak nevím,můžete někdo poradit.
Napsal: úte 09.12.2008 18:59
od martilulin
Ze by tam byla jen kontrolka prehrati?E90 jsem jeste nevidel poradne,ale treba Opel to pouziva.Doufam ze ne,kam to BMW speje...
Napsal: úte 09.12.2008 19:53
od P-J
,,,,
Napsal: pon 05.01.2009 16:11
od rosi
Tak už 14 dní máme mrazy a kontrolku žhavení jsme v mém autě ještě neviděl,auto startuje super to si nemohu stěžovat,e 90 r.v.2005 v dieslu,ale nechápu proč neprobline kontrolka žhavení alepsoň na vteřinu.Jendou jsme ji zahlédl při teplotě 5 stupňů nad nulou a od té doby nic.Jsme z toho zmatenej,protže jsme měl aut v dieslu hodně a kontrolku měli všechny nebo alepoň se objevil nápis žhavení.Tady nic.
Napsal: pon 05.01.2009 16:32
od Killca
zkus vlezt do auta, zamknout dalkou, strcit klic do spinacky a odemkni a hned najed do start polohy, mozna se ti aspon na tu tvou sekundu rozne

jinak zahrati motoru se u tehle novych bmw uz zobrazuje ubyvajicima ledko-ploskama u otackomeru, sice nic moc, ale aspon neco
taky bych spis bral teplotu nez baworackej odhad, kdy muzu dat podlahu

Napsal: pon 05.01.2009 16:59
od Peppo
E9x nemaju ukazovatel teploty motora...
335i a M3 maju namiesto ekonomeru ukazovatel teploty oleja.
s tym zhavenim neviem, nemam diesel...
ale zaujimave je ze moja 335i kuri velmi velmi rychlo - je tam nieco ako elektricky prehrev...
Napsal: pon 05.01.2009 19:00
od Magister
Oni tam dali jen ukazatel teploty oleje, protože u jiných aut kde je ukazatel teploty vody si lidé mylně myslí, že když dovršili provozní teploty,tak můžou autu dát plnej knedlík....Proto je už u 90-tek jen ukazatel teploty oleje...K tomu žhavení -> auto žhavý už od odemčení, proto to už nedožhavuje při startu.Možná teď jak hlásí ty - 20 cítky,tak se toho dočkáš

Napsal: úte 06.01.2009 15:19
od rosi
Nazdáreka 3x sláva dnes jsme poprvé viděl spirálku žhavení i když teplota byla pouhých mínus 4,už jsme myslel že auto nestartuje protože po zastrčení ovládání a zmáčknutí start knoflíku auto nic,a objevilo se žhavení na 3 sekundy pak auto samo nastartovalo,což u 5 bmw to dělalo podobně pokud se objevil nápis žhavení auto nešlo nastartovat.Asi to tak soudruzi z NDR vymysleli.Bez nažhavení ani ránu.Ještě mrknu na ty ledky u otáčkoměru,toho jsem si vůbec nevšiml.To je tak když mám manuál jen v němčině.
Napsal: úte 06.01.2009 19:18
od P-J
,,,,
Napsal: úte 06.01.2009 20:15
od Killca
P-J píše:rosi píše:Ještě mrknu na ty ledky u otáčkoměru,toho jsem si vůbec nevšiml.To je tak když mám manuál jen v němčině.
Žádné ledky tam nejsou. Mají to jenom M-ka a u minulé generace X5 ještě motory 4.x
aha, tak to sorry, takze uz jsou tam ted jen ukazatele teploty oleje jo? pokud sem to spravne pochopil
Napsal: úte 06.01.2009 21:30
od P-J
,,,,
Napsal: stř 07.01.2009 02:26
od Killca
vedel sme jak je to u vsech M, ale u tech normal aut, to sem teda nevedel a dost me to v tom pripade zklamalo, ze to vymysleli takhle nedomrdle

Napsal: stř 07.01.2009 09:16
od Maslista
navíc u benzínů chybí v motorovém prostoru klasická měrka na olej..

Napsal: stř 07.01.2009 09:48
od martilulin
Panove,vase debata me jen utvrzuje v tom,ze BMW speje nekam,kde jsem ho nechtel nikdy videt.Nevim kde se inspirovaly-jako prvni zacal davat jen kontrolku prehrati motoru koncern s picou ve znaku,ale ja proste chci v aute budik steplotou,chci merku na olej,nechci u Touringa trojkove rady aby se napadne podobala zad Golfu od VW.Proste chci stare dobre BMW.Nerikam,ze jsou to spatne auta,to ne BMW miluju,ale vidim,ze s novym autem budu muset pockat do doby,nez se BMW zase dostane zpet do pohody.
Napsal: stř 07.01.2009 16:48
od Maslista
zdílím tvůj názor v e90 se mi jezdí suprově opravdu jsem si jí hodně zamiloval, ale i přesto se poohlížím po audi a doufám, že tam uživatele značky nebudou chtít za každou cenu rujnovat na servise jako se tomu děje u nových modelů BMW.."ček vehykl", "ojl servis" a podobně.. co se týče drobných oprav rád si je na autě dělám sám.. je to můj koníček a nechápu proč bych kvůli tomu měl mít staré auto..

Napsal: stř 07.01.2009 17:10
od Peppo
Maslista píše:navíc u benzínů chybí v motorovém prostoru klasická měrka na olej..

jo jo merka oleja je len elektronicka a po studenom starte je funkcna cca po par kilometroch, co tiez nieje idealne a verit nejakym palickam na iDrive alebo na BC informujucich o stave oleja tiez nieje bohvie co.
podla manualu treba olej dolievat az ked si ho auto vypyta - konkretne to vypise +1liter - vtedy treba naliat liter- osobne sa mi to stalo pred prvou vymenou oleja tak som dolial - pred druhou to uz nepytalo, ukazovatel bol cca vo stvrtine, cize spotreba oleja E92 335i cca 0,75litra na 25tis KM.
Napsal: stř 07.01.2009 17:57
od Maslista
Ahoj Peppo tak už jsi pořídil..? 335i bude asi nehorázná zbraň..

Napsal: pon 12.01.2009 17:30
od Peppo
Maslista píše:Ahoj Peppo tak už jsi pořídil..? 335i bude asi nehorázná zbraň..

335i ma uz vyse roka---
Napsal: stř 14.01.2009 11:04
od Maslista
tak mám nové zjištění.. jak už tady někdo psal skutečne u otáčkoměru je analogový ukazatel který označuje dle teploty motoru kam až je možné studený motor točit.. při zahřátém motoru se ukazatel (několik bílých proužků) umístí před červeným polem..
vypadá to podobně jako ukazatel tempomatu..
Napsal: čtv 15.01.2009 11:55
od Maslista
v zeleném kroužku je onen analogový ukazatel možných max otáček u studeného motoru..
