Stránka 1 z 2
Napsal: úte 09.12.2008 00:09
od Randaal
1. dotaz - kde mám hledat to přitroublý Sko, co má bejt stříklý na samosvoru??

)) dočetl jsem se akorát, že tam má bejt bílý S na diferáku, ale za boha netušim, kde ho hledat, shora, zespoda, zezadu....kde??
2. dotaz - u jedný 323, co jsem procházel jsem zkoušel protáčet jedno kolo, když auto bylo zvedlý na heveru, abych zjistil, jestli je tam samosvor alespon takhle (dle toho, co jsem slyšel by se měly točit obě kola stejnym směrem). Točil jsem pravým zadním kolem a levý se ani nehnulo - zde se mi naskýtá myšlenka, není to tím, že by auto mělo samosvor, ale jetý lamely? protože pokud má auto normální diferák, tak se kola točí vždy (takhle navolno) proti sobě - díky ozubeným kolům v diferáku. Jde mi tedy o to, čím to, že se to druhé kolo netočilo a jestli auto tedy nemá diferák....?
poprosím o odpověd od lidí, co jsou si tím, co napíšou, jistí, dohadovat se o blbostech umim i se svym psem, takže pls bez zbytečných dohad o něčem, co by možná mohlo znamenat něco pravděpodobného atd..thx moc
Napsal: úte 09.12.2008 00:16
od libovka
Pokud bys měl sjetý lamely v samosvoru tak by ti auto nejelo.Pokud jsou obě kola ve vzduchu a auto má samosvor tak se točí obě stejně.Pokud nemá samosvor tak se točí jen jedno a když podržíš kardan nebo dáš kvalt tak se ti budou točit proti sobě.
Napsal: úte 09.12.2008 00:26
od Randaal
libovka píše:Pokud bys měl sjetý lamely v samosvoru tak by ti auto nejelo.Pokud jsou obě kola ve vzduchu a auto má samosvor tak se točí obě stejně.Pokud nemá samosvor tak se točí jen jedno a když podržíš kardan nebo dáš kvalt tak se ti budou točit proti sobě.
super, díky za objasnění, protože teorie má každej, ale vědomosti chyběj

thx moc
Napsal: úte 09.12.2008 09:55
od papyk
A to Sko je ze spodu, ale stářím se to ošoupe a většinou zmizne, já to tam taky nemám a špéru mám.
Napsal: úte 09.12.2008 10:46
od dsvatos
Jak bylo psáno, při zkoušení tam musíš mít kvalt a ne neutrál. Já samosvor mám a označení už dávno není.
Napsal: úte 09.12.2008 11:52
od castro
to Sko jde většinou blbě vidět ale měl by tam být přišroubovanej kovovej štítek kde je vyraženej poměr diferáku a pokud je před tím číslem S tak je to špéra. Ponoř to do kyseliny a pak okartáčuj, bude jako novej a krásně to přečteš.
Napsal: úte 09.12.2008 13:10
od Killca
no vidis to, to stim zarazenym kvaltem me nenapadlo, takze speru nema, uff, uz semsi rikal ze by dalsi pubertak mel speru

Napsal: úte 09.12.2008 14:12
od CZAirwolf
Killca píše:no vidis to, to stim zarazenym kvaltem me nenapadlo, takze speru nema, uff, uz semsi rikal ze by dalsi pubertak mel speru

Bojis se konkurence, pubertaku ?

Napsal: úte 09.12.2008 20:35
od Totic
Killca píše:no vidis to, to stim zarazenym kvaltem me nenapadlo, takze speru nema, uff, uz semsi rikal ze by dalsi pubertak mel speru

super, díky za objasnění, protože teorie má každej, ale vědomosti chyběj

thx moc
Mno já teorie o tomhle moc nemám, ale z praktické zkušenosti můžu říct, že třeba ty 323i špéry zrovna moc nemaj. Je to vzácnost, kór když tam nandaly ASC+T.. jako třeba mě.

Napsal: úte 09.12.2008 22:18
od Fikop
libovka píše:Pokud bys měl sjetý lamely v samosvoru tak by ti auto nejelo.Pokud jsou obě kola ve vzduchu a auto má samosvor tak se točí obě stejně.Pokud nemá samosvor tak se točí jen jedno a když podržíš kardan nebo dáš kvalt tak se ti budou točit proti sobě.
Jen by mě zajímala teorie, proč by to auto nemělo jet když má sjeté či spálené lamely??? Nějak mi to nedává smysl....
Napsal: stř 10.12.2008 02:02
od dsvatos
Když by byly sjetý lamely, tak to akorát nebude samosvorovat

Bude z toho normál diferák..
Napsal: stř 10.12.2008 09:17
od Fikop
No, já vím

Jen jsem se chtěl dozvědět, něco převratného

Napsal: stř 10.12.2008 18:34
od Killca
no ale ted kdyz nad tim premyslim, proc by mel byt zarazeny stupen v prevodovce, vzdyt dyz hybu kolem tak se diferak toci tak jako tak a prevodovka je uplne mimo, jestli mi to muze nekdo technicky vysvetlit proc je zarazeny stupen potrebny, ja si vzpominam kdyz sem si tocil s kamosovo 325tds koly na neutral tak kola sla proti sobe a kdyz sem tocil na zvedaku u vymeny prevodovky se svymi na neutralu, tak se mi kola tocila spolu a hotovo, na co mit zarazeny stupen, to nema zadnou logiku
chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
Napsal: stř 10.12.2008 21:28
od Joke320
Ted te killco nas... ale speru shanim taky.Zase dalsi pubertak ale na rozdil od nekoho budu svoji speru vyuzivat!
Napsal: stř 10.12.2008 21:43
od castro
Killca píše:chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
a mě se z toho tvýho příspěvku zatočila hlava

Napsal: stř 10.12.2008 22:05
od dsvatos
Já jsem loni v zimě špéru taky dvakrát využil. Dvakrát jsem díky ní vyjel zasněženej kopec na kterým bydlím

Napsal: čtv 11.12.2008 10:32
od Author
Killca píše:chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
pokud máš samosvor, zvedneš zadní nápravu, zařadíš kvalt a zkusíš zatočit jedním kolem půjde to hodně ztěžka, možná s nim ani nezatočíš, ty spojky proklouznou při určitym momentu pokud ten moment překonáš druhé kolo se otočí v opačném směru(díky soukolí diferenciálu)
pokud necháš neutrál obě kola se tedy budou točit ve stejném směru a bude se točit kardan
když samosvor nemáš, necháš kvalt zatočíš jedním kolem, druhé se bude točit v opačném smyslu
když necháš neutrál,zatočíš kolem, tak buď kardan bude stát a druhé kolo se otáčet v opačném smyslu a nebo se kola budou otáčet ve stejném smyslu a s nima i kardan(podle toho jestli bude větší odpor na ložiskach kardanu a v převodovce a stálém převodu, nebo na ložisku druhého kola a soukolí diferenciálu)
asi tak bych to viděl...

jinak k těm lamelam, sou tam montovaný s určitym předpětim( to je to že jde hoodně špatně zatočit s kolem pokud je zařezenej kvalt) ale ve skutečnosti by to jen těžko roztočilo stejně obě kola při rozdílných zatížení a adhezí kol, a tak je to uděláný tak že čim víc se pošle krouťáku k zadní nápravě, tim víc se ty spojky sevřou(vyší svornost), sou tam zkosený hrany na takových zjednodušeně řečeno přítlačákach tich spojek a do toho zkosení zapadá hřídelka satelitů(ty "přítlačáky"sou roztáčený od stálého převodu, ta hřídelka se točí s kolama,pokud by se přidal plyn,"ty přítlačáky" se díky zkosení odtlačí od tý hřídelky a větší silou se přitisknou k lamelam, takže to funguje jako takovej klín, proto když se normálně otáčí na místě s málo plynu kola se točí rozdílně a odvalují se aniž by jedno prokluzovalo, když se to vokotlí ty spojky se sevřou a začnou se obě kola točit stejně rychle,popř. prokluzovat a už to de...
(zkosení se nechá upravit a tim se zvýšit svornost "pod plynem")
chce to rozebrat a vidět, ale jinak to je vynález jak bejk
pokud už to nefunguje jak má, tak investice do repasu svoru pro mě byla jedna z nejlepších, je to dost rozdíl

Napsal: pát 12.12.2008 01:56
od Killca
kurna huste popsane

to ty vymakany veccicce musim nekdy darovat novy olej

ale jinak stale si pamatuju ze auto bylo na zvedaku, na neutral a na spere se kola tocila spolu a na nespere se kola tocila protisobe, ale jinak samozrejme je jasny ze cim vetsi podlahu dam, tim vetsi svornost bude, ale u neM3(u m3 35%, skoda ze se to neprcalo i k nam

) vzdy jen 25% z vyroby, jako treba u me, takze se kola stale furt protaci tedy trochu bez uplne svornosti
Napsal: pát 12.12.2008 11:54
od Author
no ta svornost se nechá o něco zvětšit, dělá se to navařováním nějakého materiálu na ty lamely, dělal mi to Hanz myslim
Napsal: pon 02.02.2009 22:10
od ickx
Author píše:Killca píše:chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
pokud máš samosvor, zvedneš zadní nápravu, zařadíš kvalt a zkusíš zatočit jedním kolem půjde to hodně ztěžka, možná s nim ani nezatočíš, ty spojky proklouznou při určitym momentu pokud ten moment překonáš druhé kolo se otočí v opačném směru(díky soukolí diferenciálu)
pokud necháš neutrál obě kola se tedy budou točit ve stejném směru a bude se točit kardan
když samosvor nemáš, necháš kvalt zatočíš jedním kolem, druhé se bude točit v opačném smyslu
když necháš neutrál,zatočíš kolem, tak buď kardan bude stát a druhé kolo se otáčet v opačném smyslu a nebo se kola budou otáčet ve stejném smyslu a s nima i kardan(podle toho jestli bude větší odpor na ložiskach kardanu a v převodovce a stálém převodu, nebo na ložisku druhého kola a soukolí diferenciálu)
asi tak bych to viděl...

jinak k těm lamelam, sou tam montovaný s určitym předpětim( to je to že jde hoodně špatně zatočit s kolem pokud je zařezenej kvalt) ale ve skutečnosti by to jen těžko roztočilo stejně obě kola při rozdílných zatížení a adhezí kol, a tak je to uděláný tak že čim víc se pošle krouťáku k zadní nápravě, tim víc se ty spojky sevřou(vyší svornost), sou tam zkosený hrany na takových zjednodušeně řečeno přítlačákach tich spojek a do toho zkosení zapadá hřídelka satelitů(ty "přítlačáky"sou roztáčený od stálého převodu, ta hřídelka se točí s kolama,pokud by se přidal plyn,"ty přítlačáky" se díky zkosení odtlačí od tý hřídelky a větší silou se přitisknou k lamelam, takže to funguje jako takovej klín, proto když se normálně otáčí na místě s málo plynu kola se točí rozdílně a odvalují se aniž by jedno prokluzovalo, když se to vokotlí ty spojky se sevřou a začnou se obě kola točit stejně rychle,popř. prokluzovat a už to de...
(zkosení se nechá upravit a tim se zvýšit svornost "pod plynem")
chce to rozebrat a vidět, ale jinak to je vynález jak bejk
pokud už to nefunguje jak má, tak investice do repasu svoru pro mě byla jedna z nejlepších, je to dost rozdíl

Teda klobouk dolu za to vysvětlení..

Ale chtělo by to vidět..