Stránka 1 z 2

Napsal: pon 01.12.2008 22:22
od liza
čau mám problém, když sem jel domů ze školy tak sem to na dlouhý rovince trochu hecnul, na dvojku sem to vytočil do 6tis.otáček předjel sem 3 kamiony, jenže jak sem je rychle předjel, tak sem ještě rychlejš stavěl, protože se mi začal valit kouř od motoru, když sem otevřel haubnu tak to vypadalo jako bych uvařil BMW :lol: ale měl sem vypadlou hadici od chladiče, ulomilo se mi hrdlo od nádobky na kterým drží hadice. Je to ta horní hned u nádržky bmw e36, můj dotaz zní, zda jde vyměnit pouze ta nádobka na který je ten výlisek, nebo musím měnit celý chladič. díky za rady :wink: a taky by mi zajímalo cím to že to upadlo? :?

Napsal: úte 02.12.2008 00:20
od Killca
mam chladic na iso za 1500 kdybys nahodou nezjistil jak to spravit :)

Napsal: úte 02.12.2008 00:31
od mamouschek
Upadlo to, páč je to plastový. Každý plast i termosety, časem zkřehne a rozpadne se. A to že je to v BMW neznamená, že je to nesmrtelný. Stojí to za pendrek jako cokoliv jinýho v dnešní konzumní společnosti. Není to nic neobvyklého.

Pokud se nepletu, tak ty expanzky jsou zvlášť vyměnitelné. Chtělo by to číhnout do ETKáčka.

Napsal: úte 02.12.2008 09:02
od xSAFA
Samotná expanzka se na origo chladiči vyměnit dá, na neorigo (AVA) se mi to rozebrat nepodařilo přesto že se to tvářilo že by to jít mělo ale nějak extrémně sem se tím nezabýval... Na tvém místě bych zkoukl hlavně chladič v jakém je stavu a podle toho se rozhodl jestli vyměnit jen origo nádobku nebo koupit celej chladič v druhovýrobě.

Napsal: úte 02.12.2008 12:12
od liza
ok díky moc, na kolik tak přibližně vychází chladič v druhovýroba?a starší?a ta samotná nádobka?

Napsal: úte 02.12.2008 15:14
od Fanny
chladič AVA me stal tusim 3800,-, samotna expanzka stoji neco kolem litru

Napsal: stř 03.12.2008 22:40
od Author
no expanzka se vyměniť dá, ale to hrdlo neni její součástí, to hrdlo je na tom plastu kterej je zapertlovanej přímo k chladiči

Napsal: stř 03.12.2008 23:10
od liza
aha takže budu muset vyměnit chladič celý jo?! :?

Napsal: stř 03.12.2008 23:49
od Author
liza píše:aha takže budu muset vyměnit chladič celý jo?! :?

já si myslim že určitě, se na něj podívej, expanska je pouze to průhledný,ten šedej plast je na pevno s chladičem, nejlepší by byl novej chladič, ale stojí dost, tak když bude jetej tak pořádně propláchnout,třeba nějak sračkou na hajzli proti vodnímu kameni,vyfoukat bordel co je mezi žebrama, ale zas nějak rozumně aby to nevylítalo i s voštinama,pak celej okruh odvzdušnit a sledovat těsnost

Napsal: čtv 04.12.2008 17:00
od liza
ok takže koukám, že sem si přidělal celkem dost práce co?! :?

Napsal: čtv 04.12.2008 17:23
od Author
no jo,ale nebyla to tvoje vina, holt únava materiálu, já sem koupil auto tak přesně v tomhle místě mi po chvíli začala dycky téct voda,tak sem furt utahoval tu eskapásku a pak když sem sundal hadici zjistil sem že půlka toho hrdla je fuč, tak sem koupil novej chladič, výměna chladiče je to nejmenší,horší sou ty prachy za jinej

Napsal: pát 05.12.2008 18:26
od liza
tak sem chladič už sehnal starší, tak mi poradte co by bylo dobrý, ted udělat. a ještě mi poradte jak je na expanzce ryska kald/cold nebo co tam je, kam má být voda?díky

Napsal: pát 05.12.2008 21:30
od wEnC
No voda má být po rysku cold, když je studená, proto tam je cold :D
A starej chladič co si koupil pořádně pročisti něčím.

Napsal: sob 18.07.2009 14:05
od liza
takže trošku oživím moje staré téma, mám problém výše uvedený problém sem vyřešil tím že sem dal starší funkční chladič. Ale bohužel sem až doma zjistil, že je na 1,8 a ne na iso takže je o 6-10cm kratší. V zimě sem nic nepoznal chladilo a topilo to normálně, ale ted když jedu po dálnici a jedu dýl ve vyších otáčkách 4-5tis. tak mi ručička začne ukazovat, že se to přehřívá, což mě celkem se*e , když mi pak předjede htp 8) a já musím čekat než se motor schladí. Myslíte, že tohle dělá ten rozdíl max.10cm nebo je v háji třeba termostat. Při kolika stupních se otvírá naplno? zkoušel sem hledat, ale na iso sem nic nenašel :wink: díky

Napsal: sob 18.07.2009 16:30
od Cuky
Mám úplně ten samej problém mám auto po bouračce na čumák iso a měnily chladič a je tam z 318 obyč a taky se v horku nachvilku přehřeje ale brzy se zase schladí je kratší asi o 8 cm to máš pravdu. Takže si myslím že to bude asi tím chladičem že :) A to jsi si nevšiml předtím že je menší?A asi ti ani nevycházel ten plast přes vrtuly pokud máš teda tu poháněnou motorem.

Napsal: sob 18.07.2009 16:42
od liza
jj všiml, ale jak sem říkal měnil sem to před zimou a v zimě je zima :lol: :lol: :lol: takže se to nepřehřívalo. Prostě to začlo dělat ted, já sem to chtěl jen zkusit, počítal sem stím, že se to možná bude přehřívat. A přehřívá, takže zkusím termostat, a koupím nový chladič a snad bude vše jak má :wink:

Napsal: sob 18.07.2009 17:55
od Kami1
kdyz tomu tolik nedavas a teplota je ok, tak termostat bude v poradku, ale zas je to po odvzdusneni to nejlevnejsi co muzes udelat.
Taky to muze byt pumpa nebo visca

Napsal: sob 18.07.2009 20:21
od liza
no termostat zítra zkusím vyndat a povařit :wink: chladič už mám domluvený, takže doufám, že bude vše v pořádku, a nebudu muset sypat korunky :? Poradí někdo kde najdu termostat na m42? foto by bylo nejlepší :lol:

Napsal: sob 18.07.2009 22:37
od Kami1
je pod tim Té kusem do kteryho vedou hadice z chladice,
staci vypustit, odsroubovat ten dil a vyloupnout termostat.
mel by otvirat myslim pri 88st., montuje se znackou nahoru

Napsal: sob 18.07.2009 22:48
od Kami1