Stránka 1 z 2
Napsal: úte 25.11.2008 18:15
od ferlin
Vytáhl jsem baterku z auta, že ji před mrazy dobiji. Ale kurňa, po namontování zpět mi blbne volnoběh. Já vím, chvíli to trvá, než si zoptimalizuje zresetovaná řídící jednotka hodnoty. Ale toto je trochu moc. Ujel jsem už 300 Km a pořád mi po vyřazení kvaltu volnoběh spadne i pod 500, pak se to ustálí na 800 až 900. To mi kuva nedělalo.Sere mě to. Je fakt, že jezdím každý den jen do hokny, těch 16 kiláků. Snad se to, až pojedu dál, spraví. Jaké máte v tomto směru zkušenosti?

Anebo mám poje... volnoběžný ventil? Zajímavé ale je, že při studeném motoru to nedělá.
Napsal: stř 26.11.2008 22:53
od Author
naprosto stejnej problém u e34 m30b30, když sem ji odpojoval cca před měsícem ´, srovnalo se to během 3 dnů, ježdění jen po městě max 10km, teď sem ji měl vyndanou podruhý a už 14 dní se to nechce vyladit, ale furt se to zlepšuje, nejdřív to i po vyřazení chcíplo, teď už jen trápí nízkej volnoběh, tak eště tejden počkam a pak diagnostika, jinak sem na motoru dělal dost věcí když byla vyndaná, tak možný že sem něco pokurvil
Napsal: stř 26.11.2008 23:04
od dsvatos
No, tyhlety novější auta s elektronikou jsou v tomhle naprd. Proto by správně při vyndání nebo výměně baterky měl být zajištěn náhradní zdroj napětí. Stačí pár miliampér. Takže třeba starou baterku, nebo malinkej lacinej zdroj 12V. Za pár kaček koupíte zapalovačovej konektor, píchnete zdroj (baterku) do zapalovače a pak můžete akumulátor v klidu vyndat. Jinak to blbnutí by se mělo opravdu srovnat..
Napsal: čtv 27.11.2008 13:02
od ferlin
Do prčic, to je samá elektronika, bazmeky, kompjůtry a jen je s tím otrava. Zlaté Fávo, otáčky seděly jak přibité. A když ne, stačilo vyměnit svíčky anebo zapalovací kabely.

Možná se to trochu lepší. Zajímavé je, že když stojím a motor trochu vytočím a dám nohu z plynu, zastaví se otáčky na 800, nikdy se nastane, že by spadly níž. Ale jak u zahřátého motoru při jízdě vyřadím kvalt, často mi to padá i pod 500. Sice nechcípne, hned si přidá a vyleze na 700-800, ale to zatřepání motoru je nepříjemné.
S tím náhradním zdrojem, to nebude tak jednoduché, pár miliampér stačit nebude. Vždyť by mi to centrál v podstatě vyzkratoval a byl bych opět bez napětí . Nějaká stará baterka by mohla být řešením.

Napsal: stř 03.12.2008 16:56
od ferlin
Do prčic, vrtá mi to v palici, čím dál víc. V srpnu, před dovolenou ve Francii jsem si nechal dělat diagnostiku. A vše v pořádku. Na začátku listopadu jsem vyndal baterku na dobití, a vše na prd, volnoběh kolísá, sice motor nezdechá, ale sere mě.

Tezi, že je škodlivé vyjímat baterii z vozu neberu. Je x prací na autě, kdy člověk MUSÍ odpojit baterii. Vymontování předních sedaček, vymontování volantu, vymontování startéru, vymontování altíku, vymontování palubní desky, atd... Prostě je to blbost!!! Palubní elektronika se s tím musí vyrovnat.
Je fakt, že jezdím jen krátké trasy, půl hodiny jízdy, takže řídící jednotka se neměla šanci tzv, zoptimalizovat. Uvidíme. Příští týden mám v plánu jet dál a tak jsem zvědav, dám zprávu.

Napsal: stř 03.12.2008 18:55
od MagicMisel
chlapy tohle mi dělá taky!giagnostika nic neukazala!poradte sím čím by to mohlo byt!nebo na co se zaměřit jako první!kdyz jedu a zatacim a mam neutral tak se mi občas stane že to aji chcipne!sice hodne malo ale už se to stalo!treba na křižovatce otačky houpají pak se ustálí a klid!poradte díky!jde o 34 530 V8 díky
Napsal: čtv 04.12.2008 10:19
od snuky
ja se pridam k tematu mam zas trochu jiny problem po nastartovani mi spadnou otacky na 500 auto se cely zatrese a po lehkem pridani plynu to vyskoci na 800 a tam se to drzi dokavat se auto nezahreje na provozni teplotu ,ale pak se doskrabou az na 1200 a tam uz zustanou nevite cim by to mohlo bejt ??

Napsal: čtv 04.12.2008 20:33
od ferlin
Pořád mi ta baterka vrtá v palici. Nelepší se to. Ale já si myslím, že elektronika by se s odpojením baterky měla vyrovnat bez problémů. Vždyť přece existuje x montážních důvodů, kdy se baterka odpojit MUSÍ! Demontáž volantu s bagem, demontáž předních sedaček, práce na altíku, na startéru, na budících, na elektrice všeobecně.
Je fakt, že od dobíjení baterky jsem nikam dál nejel. Samé takové pojížděčky na max. půl hoďky. Takže je možné, že na srovnání řídící jednotky je potřeba delší souvislá jízda. Uvidím, příští týden mám v plánu jízdu na chatu, to je 150 km. Snad se to konečně srovná. Jinak, v srpnu jsem byl na diagnostice před dovolenou a vše O.K. Nevěřím, že něco odešlo zrovna když jsem odpojil baterku.

Napsal: čtv 04.12.2008 21:10
od frank325i
nechci delat chytreho ale moje zkusenost...koupil jsem si novou baterku pac jsem pres leto najezdil 500km

(lakovani a jine ) tak mi baterka klekla asi mam nekde minimalni odber tak jsem ji nabil a pokazde baterku odpojuji kdyz odchazim z garaze tak si myslim ze vase myslenka k tomu moc nesedi ze ridici jednotka potrebuje cas na probrani....moje dalsi zkusenost-pri nastartovani volnobeh drzel po zahrati klasika proste nedrzel volnobeh diagnostika hlasila vaha vzduchu a labda sonda vymnenil jsem dily a ono zase to same zajel jsem na diagnostiku a ze rele predehrevu labdy vymnenil jsem a pak jsem projistotu vymnenil teplotni cidla chlad. kapaliny a zajel na diagnostiku a nic me nehlasila tak rikam kurva a dost...ale na bmw klubu jsem si precetl ze to bude volnobezny ventil a ze staci ho nechat 2dny v petroleji protoze byl plny carbonu a ono uz to do tedka drzi volnobeh

jinac pocitam s tim ze mate dobre gumove koleno mezi vahou a sanim stava se ze je tam dira pak tam jde moc vzduchu ale vaha vzduchu to nevi to jsem taky mnenil dira jak do prdele borci na diagnostice me rikali ze jestli nechci slevu na diagnostiku pac jsem tam byl snad 10krat ale vse jsem opravil

a ted pohoda

Napsal: čtv 04.12.2008 22:49
od Author
neska sem na to koukal a měl sem špatnej dotyk v konektoru snímače polohy škrtící klapky a na čidle identifikace válců sem naměřil nějaký kundoviny,zejtra slítnu na diag.
Napsal: pát 05.12.2008 06:51
od frank325i
to muze byt taky ono
Napsal: pát 05.12.2008 12:02
od gas
MagicMisel píše:chlapy tohle mi dělá taky!giagnostika nic neukazala!poradte sím čím by to mohlo byt!nebo na co se zaměřit jako první!kdyz jedu a zatacim a mam neutral tak se mi občas stane že to aji chcipne!sice hodne malo ale už se to stalo!treba na křižovatce otačky houpají pak se ustálí a klid!poradte díky!jde o 34 530 V8 díky
Jo jo mam taky stejný problém,ale na 330xi už asi tři měsíce ani autorizovany ani jiný servis si s tím neví rady.Tak kdyby jsi na něco přišel tak dej vědět prosím Díky
Napsal: pát 05.12.2008 12:18
od MagicMisel
tak sem nejak premyslel nad tou baterkou a cca 3 mesice sem ju odpojoval taky!a vim ze pred tim to nedelalo!ale zas nevim zda to delalo od te doby co sem ju odpojil!myslim si ze baterkou to nebude ze to bude ten volnobeznej ventyl!skusim ho vytahnout a namocit do petroleje jak tady bylo psany!
Napsal: pát 05.12.2008 17:24
od ferlin
Harmoniku od váhy do sání mám v pořádku, už byla měněná dřív. Také jsem myslel na volnoběžný ventil, váhu vzduchu, lambdu. Dokonce uvažuji o svíčkách, dlouho jsem se na ně nedíval, ale jinak to jede O.K., takže svíce asi ne. Co takhle palivový filtr? Toho už jsem také slyšel prosit o výměnu. No nevím, nejvíc mě rozhodilo, že se to stalo po odpojení baterky, do té doby dobré. Už se mi to jednou stalo v loni, v zimě, ale to se mi srovnalo po asi 300km. Uvidím, proženu to někam dál a budu chytřejší. Ten volnoběžný ventil by asi fakt neškodilo vyprat v petráku. Kde ho najdu? Jde vydolovat lehko?

Napsal: pát 05.12.2008 19:17
od frank325i
hledej tady uz se to resilo kde je ten filtr ale myslim ze to nebude takovy problem
Napsal: pát 05.12.2008 19:24
od ferlin
Palivový filtr vím kde je. Volnoběžný ventil mě zajímá.

Pohledám.

Napsal: sob 20.12.2008 12:20
od ferlin
Tak jsem to projel a je to furt stejné. Ba co víc, zdá se mi, že se to s nižší venkovní teplotou zhoršuje.

Zatím sice nechcípá, ale pěkně mě to sere. Takže to bude nejspíš volnoběžný ventil. Teď v zimě se mi s tím prdět nechce, doufám, že to vydrží do jara a pak na to nastoupím.

Napsal: čtv 22.01.2009 10:10
od jammbox
viz tenhle můj dotaz ve fóru
E46 316ti Compact problém - volnoběh, otáčky, klepání
zatim se svým mechnikem pátráme, prasklé těsnění víka ventilů vysvětluje kolísání volnoběhu v mém případě, ale co to klepání?
Ale věřím, že na to přijdeme!

Napsal: čtv 22.01.2009 21:43
od MagicMisel
KLucí tak me to dneska na krizovatce při vyrazeni chciplo 5 krat!!no šíleny vubec to nedrží volnobeh!ale pred tim tak 3 tydny v pohode!ale dneska peklo!menil sem volnoběžnej ventil a svíčky!chtěl bych udelat takovej souhrn na co mrknout !poradte díky
Napsal: úte 10.02.2009 10:31
od MagicMisel
poradte na co mrknout už mě to začíná srát !občas chcípe!díky