Stránka 1 z 2
Napsal: pon 24.11.2008 09:57
od bubak320osedlal
Zdravím.Při servis prohlídce,kdy jsem vyměnil olej,všechny filtry,jsem byl upozorněn na možnou výměnu tohoto filtru(viz foto).Mění se údajně jen do nějakého roku výroby,pak to již bylo výrobcem vyrešeno jinak a nemění se vůbec. Já mám r.v. 11/2003. Pár lidem už kvůli tomu odešlo turbo,údajně.Děkuji za rady.
Napsal: pon 24.11.2008 14:30
od martilulin
To by me taky zajimalo,ja o zadnem dalsim filtru nenasel ani zminku.Kde by mel byt?
Napsal: pon 24.11.2008 14:32
od P-J
Foto sice nevidím (neplatím, tak nevidím

), ale asi vím o co se jedná. Ale protože nevidím (asi chce radu jenom o platících), tak neradím.....
Napsal: pon 24.11.2008 16:21
od bubak320osedlal
Měl by to být malý filtr vzduchu jdoucího k turbu od ventilů(???),číslo dílu 11 12 7 799 224
Napsal: čtv 04.12.2008 19:19
od jj
Mám 2003/04 a mám ho tam. Zrovna dnes jsem byl v servisu Pupíků
http://www.autopupik.cz/, kde mi pomáhají řešit problém s turbem. Koukli dovnitř a ten filtr byl totální HUMUS, plnej oleje, černej jak bota, nacucanej jak houba. Rozhodně ho Pupíci doporučují vyměnit.
Nevím jestli podělané turbo je následek tohoto špatného filtru nebo naopak. Ale mám zaneřáděnej od oleje i IC, sání...atd a hlavně nefunkční regulaci turba.
Napsal: čtv 04.12.2008 19:37
od Vojtar
Šlo by nějak blíž specifikovat, kde ho najdu a jestli jsem schopnej ho vyměnit sám? To číslo dílu nesouhlasí...
Napsal: čtv 04.12.2008 20:30
od Beefeater-64
Je to odlucovac oleje, BMW doporucuje pri kazde 3ti vymene oleje vymenit na novych vozech u starsich by to melo byt soucasti Inspekce II. Aby kvuli odlucovaci odeslo turbo slysim poprve.
Napsal: čtv 04.12.2008 21:26
od jj
Vojtar píše:Šlo by nějak blíž specifikovat, kde ho najdu a jestli jsem schopnej ho vyměnit sám? To číslo dílu nesouhlasí...
Když stojíš před autem, máš odkrytováno, tak je hnedka napravo od vzduchového filtru.
Ten díl co tu je, je toho kryt, myslím, ne ten filtr. Podle nákresu toho krytu to poznáš podle tvaru.
Napsal: čtv 04.12.2008 21:28
od martilulin
Myslis takovou tu hranatou krabicku?
Napsal: čtv 04.12.2008 21:34
od jj
martilulin píše:Myslis takovou tu hranatou krabicku?
Vedle vzduchového filtru, zeshora to vypadá tak jak díl č.: 11
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... 1_3312/#23
Napsal: čtv 04.12.2008 21:46
od martilulin
Jooo,to jsem mel dole,me to pripadalo jako nejakej prepad,je tam takovy blby tesneni,chcalo to pod nim,tak jsem ho menil.Je tam houba jak na umyvani,takova hrubsi.Neverim ze to ma vliv na funkci...
Napsal: čtv 04.12.2008 21:55
od jj
martilulin píše:Jooo,to jsem mel dole,me to pripadalo jako nejakej prepad,je tam takovy blby tesneni,chcalo to pod nim,tak jsem ho menil.Je tam houba jak na umyvani,takova hrubsi.Neverim ze to ma vliv na funkci...
Jak psal Beefeater-64:
Je to odlucovac oleje, BMW doporucuje pri kazde 3ti vymene oleje vymenit na novych vozech u starsich by to melo byt soucasti Inspekce II.
Jinak je to přesně ono. To těsnění také může bejt vadný a okolo se rozleje olej. Taky jsem ho tam měl.
Taky mi připadá, že to není příčinou špatné funkce turba. Ale to je pouze laická doměnka, v mém podání.

Napsal: pát 05.12.2008 18:51
od Magister
Ano tento fitr má vliv na poškození turba.Tenhle problém jsem řešil asi tak 3 měsíce zpět kdy turbo bouchlo a pak celá oprava vyšla na nějakých 60-70 tisíc.Mám sice 3,0 D , ale jak jsem mrknul na obrázek, tak je to přesně ten filtr co tam mám já.Vzhledem k tomu, že se mi to stalo v Olmíku, tak jsem to chtěl řešit tam, kde se na to podívali mechoši a řekli, že to chce hloubkovou kontrolu, tak jsem to přetáhnul do Zlína, kde bydlím a tam šel mechoš přímo k tomuto filtru a když ho vytáhnul a ukázal mi to tak cituju: ,,Tohle je příčina za kterou zaplatíš balík."Nevím sice jak mluví katalog, nebo ETK,ale oni to nazývají odlučovač par.Spousta neznalých mechaniků o tomto filtru ani neví, proto se ani nemění a poté jsou tyto následky.Není to zas tak drahé, takže myslím si, že určitě raději vyměnit.
Napsal: pát 05.12.2008 18:54
od martilulin
Nenasel jsem ho v etk,volal jsem do BMW olomouc a tam nevedeli co chci.Muzes treba napsat cislo dilu?
Napsal: pát 05.12.2008 22:50
od pjotr
myslim ,ze se tomu rika filtr odvetrani klikove skrine
Napsal: pát 05.12.2008 22:56
od martilulin
Co ma klikovka spolecneho s turbem.seru na to,koupim houbu na myti vany a nacpu to tam
Napsal: sob 06.12.2008 02:31
od Killca
cislo 15 oil separator, by mel zahrnovat ten filtr, jinak podle nazvu je to odlucovani olejovych castic ze vzduchu
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... 1_3312/#37
Napsal: sob 06.12.2008 11:35
od bubak320osedlal
Magister píše:Ano tento fitr má vliv na poškození turba.Tenhle problém jsem řešil asi tak 3 měsíce zpět kdy turbo bouchlo a pak celá oprava vyšla na nějakých 60-70 tisíc.Mám sice 3,0 D , ale jak jsem mrknul na obrázek, tak je to přesně ten filtr co tam mám já.Vzhledem k tomu, že se mi to stalo v Olmíku, tak jsem to chtěl řešit tam, kde se na to podívali mechoši a řekli, že to chce hloubkovou kontrolu, tak jsem to přetáhnul do Zlína, kde bydlím a tam šel mechoš přímo k tomuto filtru a když ho vytáhnul a ukázal mi to tak cituju: ,,Tohle je příčina za kterou zaplatíš balík."Nevím sice jak mluví katalog, nebo ETK,ale oni to nazývají odlučovač par.Spousta neznalých mechaniků o tomto filtru ani neví, proto se ani nemění a poté jsou tyto následky.Není to zas tak drahé, takže myslím si, že určitě raději vyměnit.
Můj servisman měnil turbo pánovi ve 110.000km,díky tomu,že samozřejmě nevěděl,že se tohle má měnit(oprava 40.000). Jenom díky tomu o tom vím já. V úterý jedu do BMW koupit, beru fotky s sebou. Díval jsem se na ETK, podle mě je to Breather 11127799224. Vzhledem k tomu že mám najeto 109800km

Napsal: sob 06.12.2008 13:44
od Killca
breather je sestava vsechno i s tim oil separatorem co sem psal ja, separator je za 500 a cela sestava za litr (+-tak 500)
Napsal: sob 06.12.2008 14:03
od martilulin
jsem to ted vydlabal,mam to taky od oleje,me by jen zajimalo co to tam dela.Jestlize je to nejaky odfuck od turba ,kam foukne vzduch a pokud je s olejem ,ten se zachyti.Kdyz je to ucpane,stece nekam zpatky,to jedine vy mohlo neco udelat.No vymenim to kdyz uz je to venku tak vycistim jeste vahu vzduchu.Jo a kdyby nekdo nahodou vedel kam pichnout drat od tempomatu do jednotky,budu rad.