Stránka 1 z 20

Napsal: čtv 20.11.2008 18:02
od KamilFKH
Posted: 20.11.2008
E46 VFL - LSZ: 4.7.2009 DONE! :Pohar: - longest 226 days ever :cry:
E46 FL - LSZ2: 11.10.2009 DONE! - Thanks to Lee555 for his car, time and patience - finally after another 99 days of waiting for a car and just 10 minutes of work on it

Last edit: 27.7.2011

Ahoja, všichni!

Tak prvně, na úvod, rozklíčuju zkratku v nadpisu. US DRL znamená United States Daytime Running Lights.

Chtěl bych se tu s Váma všema pokusit ušetřit svoje neustálým "blikáním" při popojíždění po městě těžce zkoušený xenony. Pro Spojené státy umí světený modul naší E46 (VFL i FL) po svém správném nastavení suplovat pomocí dálkových světel světla pro denní svícení. Modul to dělá tak, že pouští do žárovky dálkového světla pulzně šířkově modulovaný napěťový signál s frekvencí kolem 80Hz (viz obrázek z osciloskopu z Francisovo odkazu pro E36, nebo obrázek na straně č.14 vložený Slavisimem) tak, že dálková H7 nesvítí celými svými 55 Watty, ale jenom na 18.75%, což je asi 10,3W. Navíc světelný modul zapíná a vypíná US_DRL přesně podle definice pro světla pro denní svícení:

- při vypnutém zapalování - nesvítí (logicky 8) )
- při zapnutém zapalování, spínač světel v 0 - US_DRL svítí (10W), podsvícení palubky vypnuto
- při zapnutém zapalování, spínač světel v 1 - US_DRL svítí (10W), svítí vše ostatní jako pro obrysovky
- při zapnutém zapalování, spínač světel v 2 - US_DRL nesvítí (0W), svítí vše normálně jako pro potkávací/dálková světla

Funkce světelné houkačky není při zapnutí US_DRL nijak omezena a při jejím použití svítí dálková světla plnou intenzitou svými 55W.

Navíc, při zapnutých US DRL a spínači světel v poloze 0 se při ostřikování předního skla nepřidává ostřik světlometů a to značně sníží spotřebu kapaliny ostřikovačů.

A pro jistotu jeden malý disclaimer:
Všechna kódování nebo nastavení elektronických jednotek ve voze, která budete podle následujících řádků provádět, budete dělat jen a pouze na vlastní riziko a všechna přímá nebo následná poškození na zdraví osob nebo majetku tudíž nemohou být k tomuto příspěvku vztahována.

Čeho bych tady chtěl za Vaší pomoci docílit:

1) 100% - najít nastavení US_DRL pro E46 LSZ EDIT-11.10.2009: 100% před face lift LSZ, 100% facelift LSZ2
2) 100% - najít nastavení korekce intenzity svícení EDIT-9.6.2009: 100% před face lift LSZ, 100% facelift LSZ2
3) 100% - zjistit, zda na čirých plastových krytech světlometů určených pro US jsou na rozdíl od těch pro region ECE homologační značky jak pro dálkové světlo (písmeno R) tak i pro denní svícení (písmena RL)

Pokud bychom splnili všechny tři body, tak by stačilo v našem E46 LSZ modulu pouze zapnout US_DRL, nastavit doporučenou intenzitu svícení a vyměnit čiré sklo světlometu za US verzi a splnili bychom veškeré požadavky pro světla pro denní svícení podle homologačního předpisu EHK/OSN č. 48

ad 1) EDIT-22.7.2011 První světelný modul použitý v E46 hned po začátku výroby s kódovacím indexem 26 nepodporuje US DRL ani Xenonová světla. Je u něj funkční pouze ECE DRL, kdy po vypnutí zapalování a ponechání světelného spínače v poloze 2 zhasnou všechna světla. EDIT 27.7.2011: Dnes dohledáno, že LSZ s CI:26 dokonce není určen ani pro Xenonová potkávací světla - předchozí věta upravena.

U ostatních předfaceliftových E46 (předfaceliftové LSZ s Coding index 27, 28 a 29, vyráběné do 09/2001) se mi povedlo, pomocí ne úplně jednoduché manipulace ZCS (zentralcodierschluessel) a celkového překódování některých jednotek v autě pomocí GT1, rozsvítit světla pro denní svícení, ovšem zpočátku s určitými omezeními.
Za prvé - US DRL na VFL E46 mi šlo bez problémů nastavit jen pouze pro vozy s automatickou regulací sklonu světel, nyní to už zvládnu u všech, tedy i u světel s H7. Problém vyřešen.
Za druhé - Americká světla totiž nemají v dálkových parabolách umístěná obrysová světla a místo toho obrysovky v poloze světelného spínače č.1 a č.2 svítí předními blinkry na cca 5W
Za třetí - LSZ modul v US módu nedovolí svítit současně předním mlhovkám a dálkovým světlům a to i při světelné houkačce

Takže:
a) 100% VFL, 100% FL - je třeba ve světelném modulu po nakódování US_DRL znovu zapnout ovládání a kontrolu (cold, hot a check control) předních obrysových světel
b) 100% VFL, 100% FL - je třeba ve světelném modulu po nakódování US_DRL vypnout funkci obrysových světel pomocí předních blinkrů
c) 0% VFL, 100% FL - je třeba ve světelném modulu po nakódování US_DRL povolit funkci současného svícení mlhových a dálkových světel. Přiznám se, že tohle mě už zas tak moc netrápí a je možné (nehledal jsem), že v předpisech to dokonce ani není dovoleno mít možnost svítit mlhovkama a dálkovýma najednou (nebo to tam bývalo).

ad 2) 100% VFL, 100% FL U E46 VFL to ale zároveň nastavuje i intenzitu jasu brzdových světel ve funkci druhých zadních obrysovek, takže změnu nastavení nedoporučuju. U FL bez problémů.

Díky pomoci Martina330 mám k dispozici výpis paměti americké verze LSZ modulu s CI:34 (od CI:31 je facelift LSZ2), tak mohu trochu experimentovat. Bohužel struktura dat z modulů pro VFL a FL je dost jiná a FL auto k pokusům nemám, takže moje pátrání bude trvat asi trochu déle. (To teda trvalo a ještě jednou díky Lee555)

ad 3) EDIT-21.11.2008: 100% hotovo=NEJSOU, P-J našel a já ověřil, že PN krytů jsou pro ECE a US bohužel stejné => žádná RL značka. Bod 3 nelze splnit, neexistují kryty světel s RL značkou :(

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak jsem se snažil získávat informace pro trojku E46, nabalovaly se i vědomosti o US_DRL pro jiné vozy stejné a starší generace. Ty jsem tady postupně zveřejňoval a pro snažší rozlišení jsem je rozdělil do skupin barvou textu.


1. Info pro vozy bez světelného modulu - MODRÁ

Pro starší vozy bez světelných modulů jsem hledáním na netu našel příspěvek s popisem a PN výměnného relé dálkových světel s US_DRL, které dělá tuhle funkci.
EDIT-21.11.2008:
- 61 35 8 370 510 Original obyčejné relé dálkových světel
- 61 35 8 368 039 US DRL relé dálkových světel
Toto relé lze použít minimálně pro vozy E36, starší E38 bez sv. modulu a Z3. V ETK je popsáno jako: (FOR VEHICLES WITH NATIONAL VERSION CANADA Y732A=YES 02 RELAY DAY-LIGHT-DRIVING)
Francis: "Podle schematu je to dodělatelné do jakéhokoli i staršího modelu pokud má dálková spínaná pomocí relé, a to mají snad všechny modely od dob zavedení číslování Exx."

Jak při čtení dalších příspěvků tohohle threadu zjistíte, tak Francis našel (uložil, přeložil a podle svých zkušeností upravil) ten příspěvek taky a navíc se za dodavatelské podpory od P-Je ujmul jeho praktického vyzkoušení :respect: . Při výměně původního relé dálkových světel za DRL je třeba lehká úprava kabeláže u patice relé, nebo výroba redukce,
vice o tom ale ve ---=== Francisovo návodu pro E36 zde ===---
návod k dispozici :palec: .

2. Info pro vozy se světelným modulem LCM_A s CI:15 (E38, E39) - ČERNÁ

Ve vývojové dokumentaci k E38 a E39 jsem zase po velmi dlouhém studiu našel způsob, jak to zapnout i pro tento Coding index. 19.5.2010 ověřeno

3. Info pro vozy se světelným modulem LCM II s CI:16 (E38, E39) - ČERNÁ

Tohle nastavení pro světelný modul u vozů E38 a E39 s Coding Index 16 jsem dlouho neuměl aktivovat. Všechny mně známé finty na zapnutí selhávaly. Místo US DRL se mi maximálně zapnula světla tak, že i v poloze světelného spínače 0 svítila stejně jako v poloze 2, jen nešla přepínat na dálková. Hyri byl úspěšný, napsal mi jednoduchý postup, ale nebyl natolik detailní, aby se mi to podle toho povedlo. Naštěstí jsem po dlouhém hledání našel na netu postup, kterým se to dá zapnout. Dneska (8.10.2009) jsem ho ověřil a povedlo se mi to Studnovi zapnout. :wink:

4. Info pro vozy se světelným modulem LCM III s CI:17 a CI:18 (E38, E39) - ZELENÁ

Pokud máte LCM s CI 17 nebo 18, tak budete mít data v LCM coding bloku 00 přibližně v tomhle tvaru:


CB : 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
00 : 86 00 08 01 00 64 74 00 00 00 00 00 00 00 00 00 55 40 90 00 00 0B 00 00 00 00 5A 1F 00 00 00

K aktivaci US DRL stačí pouze zapnout denní svícení dálkovými světly a nastavit požadovaný jas žárovek.
To se provede změnou dvou hodnot v kódovacích datech. Když počítáte pořadí kódovacích bytů od nuly (černá čísla), tak zapnutí US DRL se provede nastavením bitu 3 v bytu 19 na 1 (k aktuální hodnotě se přičte hex #08 - GED_FL_ALS_DRL) a nastaví se procenta jasu svícení na standard 18,75% (48/256=0,1875) spolu s napěťovou kompenzací US DRL pro světelný modul (+128=176) a tento součet uložíme do bytu 14 (FL_DIMMUNG_ALS_DRL). Hodnota 176 decimálně je #B0 hexadecimálně. Po úpravě by to mělo v coding bloku 0 vypadat takhle:


CB : 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
00 : 86 00 08 01 00 64 74 00 00 00 00 00 00 00 B0 00 55 40 90 08 00 0B 00 00 00 00 5A 1F 00 00 00

Když to do LCM uložíte, tak to hned začne fungovat. Tohle jsou data z E38 740d (GE81 ECE - tedy nikdy v US neprodávaná :) ) s xenonama, takže není zapnuté hlídání stavu tlumených ve vypnutém stavu (ABBLENDLICHT KALTUEBERWACHUNG nicht_aktiv). Funkci vypnutí US_DRL při zatáhnuté ruční brzdě (HANDBREMSE_LOESCHT_DRL - aby to furt nesvítilo třeba při diagnostice) jsem v nastavení nenašel a nefunguje mi (prostě to furt svítí i s ručkou).


5. Info pro vozy se světelným modulem LCM IV s CI:20 (E38, E39, E53)

Pro vozy s novějším světelným modulem LCM IV (třeba E39 facelift) je obsah kódovacích dat poněkud jiný, ovšem naštěstí umístění zapnutí a intenzity US DRL zůstalo na stejném místě.

LCM Coding data ( HC912_-_8_(LCM4) 6.932.559 hw:06 sw:52 ci:20 di:14 bi:00 )


CB : 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
00 : 02 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 20 4E 21 90 00 00 0B 40 00 02 00 28 1F 00 00 00
změna na
00 : 02 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 23 20 4E 21 90 08 00 0B 40 00 02 00 28 1F 00 00 00

Všimněte si ale, že pro LCM4 se vkládá rozdílná hodnota do bytu 14, aby se docílilo stejné intenzity svícení.



Pro Vás, kteří nemáte software, který je schopný editovat EEPROM jednotek nebo jednotlivá kódovací data, ale používáte BMW vývojový software NCS s profilem umožňujícím manipulaci funkcí a parametrů, potom pro dosažení stejného výsledku můžete změnit tahle nastavení.

[code:1]GED_FL_ALS_DRL
nicht_aktiv
FL_DIMMUNG_ALS_DRL
wert_01[/code:1]

na

[code:1]GED_FL_ALS_DRL
aktiv
FL_DIMMUNG_ALS_DRL
wert_02[/code:1]

Tohle nastavení platí pouze pro vozy s LCM3 a LCM4 s CI:17 až CI:24 , pokud tedy vím tak pro E38, E39 a zřejmě i některé E52 a E53.



KamilFKH

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozn: 21.12.2008: Při zkoumání US_DRL jsem v LSZ-CI29 a i GM5-CI02 (ZKE5) jako postranní produkt našel některá další nastavení, tak je do návodů taky přidám. Třeba nastavení, čím a jak dlouho má auto svítit při funkci Follow-Me-Home, nebo jsem si dneska zapnul bliknutí blinkrů :Pohar: při zavření/otevření centrálu (GM5 - ZKE5 CI02). Postup pro bliknutí: V coding datech se zapne DWA (i když v autě není), optické potvrzení zamknutí, optické potvrzení odemknutí , ale nechá se vypnuté oboje akustické potvrzení, náklonové čidlo a ultrazvukové hlídání jak přední, tak i zadní části interiéru. Ha!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Použité zkratky:

VFL - vor facelift - před facelift
FL - facelift
LSZ - Lichtschaltzentrum - Light switching centre - světelný modul E46 VFL s CI:26 až 29
LSZ2 - Lichtschaltzentrum 2 - Light switching centre 2 - světelný modul E46 FL s CI:31 až 37 (info aktuální ke konci r.2009)
LCM - Light Check Control Module - světelný modul E38, E39, E53 s CI:16 až 24
CI - Coding Index - Kódovací index - pořadové číslo tabulky, která definuje význam jednotlivých kódovacích dat
US DRL - United States Daytime Running Lights - denní svícení dálkovými světly
US - United States - označení jednoho regionu Severní Ameriky (USA)
ECE - Economic-Commission for Europe - označení celého Evropského regionu
GT1 - Group Tester One - BMW diagnostický systém (HW+SW)
ZCS - Zentralcodierschluessel - trojice hexadecimálních čísel definující typ, motorizaci a výbavu vozů BMW
FA - Fahrzeugauftrag - posloupnost kódů definující modelový rok, typ, motorizaci a základní i rozšiřující výbavu vozů BMW, následovník nahrazující ZCS, poprvé použité v E46 FL od 09/2001 a pak v ostatních modelech uvedených na trh po tomto datu
VO - Vehicle Order - anglický ekvivalent FA, tedy VO = FA, proto někdy uvidíte v anglickém textu, "...to change VO(FA)..."
ETK - Elektronische Teilen Katalog - Elektronický katalog součástek
GM5 (ZKE5) - General Module 5 (Zentral Karroserie Elektronik 5) - elektronická jednotka centrálního zamykání, elektrického ovládání oken, stěračů, ostřikovačů, vnitřního osvětlení a alarmu
DWA - Diebstahlwarnanlage - BMW Alarm

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veškeré příspěvky jsou majetkem jejich autorů, vyjadřují názory a přesvědčení každého autora.
Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2001 E46 330d Touring 5S-Steptronic Orientblau metalic Obrázek
2004 Repsol Honda CBR1000RR (5 až 10 l/100km podle způsobu jízdy) :-)

Click here >>>US DRL<<< Nastavuji pro všechna BMW se světelným modulem a žárovkou v dálkových světlech :-)
Kompletní čeština do Mk4 a už i Mk3 :-)

Napsal: čtv 20.11.2008 20:20
od P-J
Tohle by se mi taky líbilo, bohužel tatno možnost v evropských není CKM dostupná (opravdu jenom v autech pro USA a Kanadu). Asi před rokem jsme objednávali nový modul light pro jednu evropskou E46 a po montáži tam ta funkce byla aktivovaná. Ale když jsme CKM načetli, tak tam její volba bohužel nebyla. Light modul je pro obě verze stejný, takže tam tam funkce je integrovaná, ale u těch evropských aut prostě není k dispozici. :cry:

Čistě teoreticky si myslím, že by ji bylo možné aktivovat tak, že light modul ze svého auta dáme do amerického auta a v něm ji povolíme. Ovšem největší problém asi bude u nás najít to americké auto..... :wink:

Pokud by se Ti to nějak povedlo zrealizovat, tak dej vědět, určitě mám zájem.

Napsal: čtv 20.11.2008 20:36
od libovka
Kamarád si to nechával aktivovat u E39 kterou jsem mu dovezl z německa.Ten týpek co mu to dělal tak pouze přehrál soft a bylo to.Nic se neměnilo.

Napsal: čtv 20.11.2008 20:57
od P-J
KamilFKH píše:3) zjistit, zda na čirých plastových krytech světlometů určených pro US jsou na rozdíl od těch pro region ECE homologační značky jak pro dálkové světlo (písmeno R) tak i pro denní svícení (písmena RL)


Podle ETK jsou kryty pro USA a Evropu stejné (není rozdíl ani mezi xenonem a žárovkou)

Napsal: pát 21.11.2008 10:30
od Francis
KamilFKH píše:... mám PN výměnného relé dálkových světel s DRL pro starší vozy, které dělá tuhle funkci (např. pro E36)...

Tak tohle by moc zajímalo mě. Můžeš, prosím, poskytnout PN onoho relé? A případné další know-how na zprovoznění?

Napsal: pát 21.11.2008 10:42
od xSAFA
Todle by mě taky moc zajímalo, kdybys měl víc info jak to tedy spáchat u té e36 ? 8)

Napsal: pát 21.11.2008 11:52
od libovka
groom píše:
libovka píše:Kamarád si to nechával aktivovat u E39 kterou jsem mu dovezl z německa.Ten týpek co mu to dělal tak pouze přehrál soft a bylo to.Nic se neměnilo.


a cena??


on mu toho dělal víc.Zprovoznoval mu webasto na DO přes alarm s dálkovým startem (magic car) + ovládáni přes BC,nahrával češtinu a dělal mu to denní svícení.To vše platil asi 30000kč i s materiálem.

Napsal: pát 21.11.2008 14:41
od KamilFKH
P-J píše:
KamilFKH píše:3) zjistit, zda na čirých plastových krytech světlometů určených pro US jsou na rozdíl od těch pro region ECE homologační značky jak pro dálkové světlo (písmeno R) tak i pro denní svícení (písmena RL)


Podle ETK jsou kryty pro USA a Evropu stejné (není rozdíl ani mezi xenonem a žárovkou)


Hmm, ajo. Taky jsem to teď hledal a našel. Stejnej PN. Šajze, takže dálková světla bez homologační značky "denních světel RL".

Napsal: pát 21.11.2008 14:50
od P-J
Tohle by mne ale vůbec netrápilo.... Prostě je to od výroby a hotovo.

Napsal: pát 21.11.2008 15:02
od MadMaxII
KamilFKH píše:Hmm, ajo. Taky jsem to teď hledal a našel. Stejnej PN. Šajze, takže dálková světla bez homologační značky "denních světel RL".


Budto sehnat krytky s "RL" nebo vyrobit razitko a na plastovych krytkach z vrakace otestovat teplotu na kterou razitko nahrivat... 8O :lol: :twisted:

Kdyz pomyslim kolik telat tam maji 100W zarovky ci jinym zpusobem zneprijemnuji ostatnim ridicum zivot, tak tohle vlastne neni trestny cin ale vylepseni....

Napsal: pát 21.11.2008 15:04
od KamilFKH
P-J píše:... Asi před rokem jsme objednávali nový modul light pro jednu evropskou E46 a po montáži tam ta funkce byla aktivovaná.


1) Máš ješte stále přístup k tomu autu?
2) Pokud ano: Jseš schopný mi poslat výpis pamětí (EEPROM nebo flash)toho LSZ modulu? PA soft, po I-bus (IBUSAnalyser) Potřebuju data blok 00.

Pak jsem schopnej najít ativační data a zveřejnit je. Zdarma.

Napsal: pát 21.11.2008 15:11
od KamilFKH
P-J píše:Čistě teoreticky si myslím, že by ji bylo možné aktivovat tak, že light modul ze svého auta dáme do amerického auta a v něm ji povolíme. Ovšem největší problém asi bude u nás najít to americké auto..... :wink:

Pokud by se Ti to nějak povedlo zrealizovat, tak dej vědět, určitě mám zájem.


Ano, když by to nějaký šikovný BMW mechanik nebo majitel GT1/DIS (a editoru EEPROM v BMW modulech) uměl, tak stačí:

1) změnit kódování vozu (IKE, LSZ, ?) na verzi US
2) v Key/Car memory nastavit DRL (v DISu jde jen pro modely určené pro US trh, takže benzíny)
3) změnit kódování vozu zpátky na ECE, ale MIMO světelného modulu LZS, protože jinak DIS přepíše flashku na evropské nastavení, kde to není
EDIT:9.6.2009:
4) editorem EEPROM ve světelném modulu vypnout přední obrysovky blinkrama a zapnout je zpátky obrysovýma žárovičkama


Hotovo.

Kdybych mohl porovnat obsah flashky s aktivovaným a vypnutým DRL, tak lehce zjistím, který bit v databloku 00 to aktivuje a měli bychom vyhráno. A nemusíme kvůli tomu měnit region kódování auta. A šlo by to potom pro všechny E46, nejenom pro benzíny (a to já potřebuju, mám "dýzl" :) )

EDIT:9.6.2009 - U E46 je třeba mít LSZ v US módu a musí se změnit jeho kódování, jinak se nebere v úvahu nastavení US_DRL

Jinak výše uvedený postup 1, 2, 3 je v principu správný, důležitý je bod 4. Vopruz je hledání toho, jak nakódovat auto do US verze :(

Napsal: pát 21.11.2008 15:18
od KamilFKH
libovka píše:Kamarád si to nechával aktivovat u E39 kterou jsem mu dovezl z německa.Ten týpek co mu to dělal tak pouze přehrál soft a bylo to.Nic se neměnilo.


Ano, stáhne se z LCM modulu datablok 00, změní se bit GEDIMMTES_FL_IST_TAGFAHRLICHT_EIN, nastaví se hodnota FERNLICHT_DIMMUNG_TAG a datablok se uloží zpátky do LCM. Hotovo. Cca minutová záležitost. Netřeba kódovat pomocí DIS/GT1.

Napsal: pát 21.11.2008 15:19
od P-J
KamilFKH píše:3) změnit kódování vozu zpátky na ECE, ale MIMO světelného modulu LZS, protože jinak DIS přepíše flashku na evropské nastavení, kde to není.


Tohle asi nebude úplně pravda, protože, jak už jsem psal, ten nový díl se dával do evropského auta. Tím pádem taky proběhlo nakódování modulu, ale ty denní světla zůstaly zachovány. Ale ve volbách CKM byla pouze možnost aktivace/deaktivace evropských denních světel......

Napsal: pát 21.11.2008 15:19
od KamilFKH
Francis píše:
KamilFKH píše:... mám PN výměnného relé dálkových světel s DRL pro starší vozy, které dělá tuhle funkci (např. pro E36)...

Tak tohle by moc zajímalo mě. Můžeš, prosím, poskytnout PN onoho relé? A případné další know-how na zprovoznění?


Koukni na EDIT 1. příspěvku.

Napsal: pát 21.11.2008 15:21
od P-J
KamilFKH píše:
P-J píše:... Asi před rokem jsme objednávali nový modul light pro jednu evropskou E46 a po montáži tam ta funkce byla aktivovaná.


1) Máš ješte stále přístup k tomu autu?
2) Pokud ano: Jseš schopný mi poslat výpis pamětí (EEPROM nebo flash)toho LSZ modulu? PA soft, po I-bus (IBUSAnalyser) Potřebuju data blok 00.

Pak jsem schopnej najít ativační data a zveřejnit je. Zdarma.


Letos se to auto u nás objevilo jenom dvakrát, ale majitel jej již nedávno prodal, takže těžko říct, jestli ještě přijede. A i kdyby přijelo, tak nemám potřebný soft.....

Napsal: pát 21.11.2008 15:24
od KamilFKH
MadMaxII píše:
KamilFKH píše:Hmm, ajo. Taky jsem to teď hledal a našel. Stejnej PN. Šajze, takže dálková světla bez homologační značky "denních světel RL".


Budto sehnat krytky s "RL" nebo vyrobit razitko a na plastovych krytkach z vrakace otestovat teplotu na kterou razitko nahrivat... 8O :lol: :twisted:

Kdyz pomyslim kolik telat tam maji 100W zarovky ci jinym zpusobem zneprijemnuji ostatnim ridicum zivot, tak tohle vlastne neni trestny cin ale vylepseni....


To je právě to zjistění stejných PN pro ECE a US. US a ani nikde jinde nemají krytky se značkou RL - denní světla. :( :( :(

Napsal: pát 21.11.2008 15:32
od P-J
Teď jsem se na ty kryty byl mrknou přímo na auto a jediné co je na nich z venku vidět je jen značka výrobce AL - žádné homologační značky, nic....

Napsal: pát 21.11.2008 15:32
od KamilFKH
P-J píše:
KamilFKH píše:3) změnit kódování vozu zpátky na ECE, ale MIMO světelného modulu LZS, protože jinak DIS přepíše flashku na evropské nastavení, kde to není.


Tohle asi nebude úplně pravda, protože, jak už jsem psal, ten nový díl se dával do evropského auta. Tím pádem taky proběhlo nakódování modulu, ale ty denní světla zůstaly zachovány. Ale ve volbách CKM byla pouze možnost aktivace/deaktivace evropských denních světel......


A ECE DRL jsou pomocí tlumených světel, že jo? Teda pro mě s xenonama úplně naprd.

Napsal: pát 21.11.2008 15:33
od xSAFA
Nechcu byt za debila :D Ale většině věcí co tu píšete stejně moc nerozumím jen mě zajímá to co si editoval v prvním příspěvku... U e36 je potřeba nahradit původní relé relátkem z US verze které se dá asi objednat a dál je potřeba co? Zajímá mě konkrétní případ u e36, vy tu řešíte hlavně e46 a jak sem asi pochopil tam je to nějak složitější...

Jen mě zajímá ještě když teda 55W žarovka bude krmena menším napětím a bude mít jen 15W nebude to vlákno svítit nějak do červena?? 8O