Stránka 1 z 1
Napsal: stř 19.11.2008 14:58
od Pietrooo
Ahoj rodino

,
možná se to tady už řešilo, pokud ano tak se předem omlouvám.
Mám následující problém... Po nastartování a puštění topení to dělá následující věci.
A to:
A) začne foukat vzduch podle nastavení na digi panelu buď + nebo - když dám na plno tak to fučí fučí a po nějaké době přestane úplně a takto to následně neperoidicky pokračuje,občas fučí občas né..
b) pustím topení na max a nic po ujetí cca 15km to začne foukat jako blazen tak jak má na max..
Neřešil někdo něco podobného??
Díky za každou radu.....
Napsal: stř 19.11.2008 17:37
od KamilFKH
Pietrooo píše:Ahoj rodino

,
možná se to tady už řešilo, pokud ano tak se předem omlouvám.
Mám následující problém... Po nastartování a puštění topení to dělá následující věci.
A to:
A) začne foukat vzduch podle nastavení na digi panelu buď + nebo - když dám na plno tak to fučí fučí a po nějaké době přestane úplně a takto to následně neperoidicky pokračuje,občas fučí občas né..
b) pustím topení na max a nic po ujetí cca 15km to začne foukat jako blazen tak jak má na max..
Neřešil někdo něco podobného??
Díky za každou radu.....
Ahoja, dělá mi to něco podobného.

Mám 2001 E46 s automatickou klima. Na panelu svítí plný bar, ale větrák někdy nejde a někdy podivně kolísá. Děje se to nepravidelně. Diagnostika nehlásí žádnou chybu ani problém.
Důvodem se zdá být výkonový člen řídící vlastní ventilátor. Konfigurace ventilace je v mém případě takováhle:
- řídící jednotka automatické klimatizace (ten panel s displejem, co je vidět)
- z ní jde signál ovládání rychlosti ventilátoru do výkonového členu - č.3 na adrese
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
- a ten dává šťávu větráku
Řídící jednotka je v pořádku (displej ukazuje správně plný výkon, diagnostika OK), větrák je v pořádku (když běží, tak nesmrdí, nedře a běží tiše), takže ašíbka musí být jedině v tomto výkonovém členu. V TIS jsem našel, že pro některé roky (nepamatuju od kdy do kdy - myslím to bylo od 1999 až asi 05/2001) to byl problém, u novějších už to zřejmě vychytali. Dostane se k tomu (taky podle TISu) dost složitě odmontováním spousty věcí za kastlíkem spolujezdce. Půjdu do toho, až to vynechávání překročí únosnou mez. Zatím těch pár chvil přežiju.
Napsal: stř 19.11.2008 18:32
od Pietrooo
Díky moc za radu....
Chtěl bych se tě tímto ještě zeptat zda stačí rozdělání věcí za kastlíkem spolujezdce děsí mě totiž představa sundávání celé palubovky..
Nevíš kolik ten člen stojí cca??
Díky za odpověď
Napsal: stř 19.11.2008 18:58
od Killca
je to stejny problem jako standartne u digiklim na e36, jde bud o vadneho odporoveho jezka coz je to cislo 3 nebo jen zoxidovane kontakty na vetraku cislo 1, u me osobne se vypinal panel klimy a to se vyresilo vymenou kondenzatoru uvnitr panelu, ale pak panel jel a foukani si bezelo jak semu chtelo, tak to byly pouze ty zoxidovane kontakty na vetraku
koukni sem, popsal sem to detailne, mozna ti to pomuze, ale nevim kde se u e46 vyskytuje ten jezek a kudy se dostanes k vetraku
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=58637
jinak doporucuju vyhledavat dily v tomhle prehlednejsim ETK
http://bmwfans.info/original
Napsal: stř 19.11.2008 20:27
od Pietrooo
Díky moc za radu...
Případně poradí mi ještě nekdo jak se dostanu cestou nejmenšího odpuru k tomu ježkovi??
Díky za rady
Napsal: stř 19.11.2008 21:34
od Killca
jestli je na stejnym miste jako u e36 (coz nevim) tak sundat normalne plast pod volantem a nad pedalem plynu uvidis cosi zasunute do tunelu vetrani, bude to mit zrejme stejnej konektor 5 pin (nebo 7) jako na e36
Napsal: čtv 20.11.2008 10:50
od KamilFKH
U E46 je to na pravý straně plastového krytu větráku (viz ten link nahoře), takže se k tomu musíš prokousat přes ten spolujezdcovo kastlik. Palubku sundavat nemusíš.
Jinak online ETK si vyber podle vkusu. To na BMWfans (který doporučuje Killca) je víc user friendly, protože má navigaci obrázkama

a navíc se tam k určité součástce snadno dají zjišťovat její předchůdci, které nahradila (old part number).
Napsal: čtv 20.11.2008 13:13
od Killca
a taky, coz je super (ale nevim jestli to nefunguje i na oemu), ze kdyz kliknes na cislo soucastky, vyjede seznam aut, na kterych byla dana stejna soucastka pouzita
Napsal: čtv 20.11.2008 16:55
od KamilFKH
2Killca: Jooo joooo. To je fakt. Tenhle přehled použití v ostatních typech je taky dobrá věc, používám to vlastně celkem často.
2Pietrooo: Na bmwfans.info máš u tý součástky většinou i cenu v Euro. Je to myslím cena bez daně pro dealera. Takže k 58€ přičti DPH a marži servisu (10-20%) a máš cca cenu.
NEBO (doufám, že to smím uvést) já používám tohle:
1) V Realoem nebo bmwfans najdu partnumber
2) a pro orientační cenu v Korunách bez DPH cca rok starou si ověřím tady:
http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11
Pro moje auto je to číslo 64 11 6 920 365 a v červnu 2007 stálo 1676.20 Kč bez DPH. Pro mojí orientaci, kolik mám čekat je to super.
Možná užitečný, co?
Napsal: čtv 20.11.2008 18:14
od KamilFKH
Já husa hloupá!!! Koukám, ale nevidím!
Právě jsem zjistil, že tady v levém menu je On-line ceník ND!!! Cena: 1 538,1 Kč bez DPH
Takže používej tenhle, ikdyž ten předchozí příspěvek tu přesto nechám a nebudu mazat.
Napsal: čtv 20.11.2008 19:04
od Pietrooo
Tak to je super to budu asi také často využívat....
Ještě mě kluci určitě poradíte kde bych sehnal jaké části se budou muset vyndat abych se k tomu dostal je něco takového?
Díky za info
Napsal: čtv 20.11.2008 23:49
od Killca
o e46 moc nevim, ale kamil psal ze staci vyndat kaslik u spolujezdce a dostanes se jezkovi, kde zjistis jak je na tom konektor a pak z motorove casti zrejme logickym uvazovanim rozsroubujes vsechno co ti stoji v ceste aby ses dostal na stredu pod sklo a kouknul na vetrak
Napsal: pát 21.11.2008 11:32
od Pietrooo
Díky moc za rady>.....
Napsal: pát 21.11.2008 11:53
od Pietrooo
Napsal: pát 21.11.2008 16:54
od KamilFKH
Pietrooo píše:http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html
Je to podobně u e46?
Hooodně podobný. Zkusím kouknout do TISu (až bude víc času,

neslibuju, že brzo) a případně postup vytisknu do PDF.
....Dobrá, díval jsem se už teď, tisknout do PDF mi nejde, takže postup podle TIS ale jen v bodech:
(kdo má možnost, tak je to tohle: BMW SI 64 01 99 (414) pro E39, E46 a E53 s klima SA530 nebo SA534 od počátku produkce do 6/2001, Symptom: Větrák občas vynechává nebo běží jen jednou rychlostí bez ohledu na nastavení ovládání)
1) sundat kastlik (šroubky, tlumič)
2) vyndat plastík za kastlikem (šroubky, zácvaky)
3) pokud máš ovládání topení nahoře (pod rádiem), vyndej ovládání z palubky
3) pokud máš ovládání topení dole (pod monitorem), asi tam může zůstat, ale vyndej monitor
4) vyndej vzduchovod pro pravý prostor pro nohy (uvolni skrz díru po monitoru zácvak plastu vzduchovodu)
5) odšroubuj a odpoj servomotůrek klapky topení
6) odpoj konektor, odšroubuj 2 šroubky, uvolni zácvak a vytáhni "ježka"
Hotovo, instalace v opačném pořadí.
Kamil