Stránka 1 z 1

Napsal: stř 05.11.2008 12:38
od cerberro
Pani prosim poradte.. Auto mam cca tyzden a subjektivne nemam pocit ze by islo zle, stracalo vykon, ziadne problemy so startovanim a pod... Preventivne som isiel na diagnostiku, kde mi zistili poruchu snimaca vacky. Na tomto obrazku http://bmwfans.info/original/E46/Cou/325Ci-M54/ECE/L/N/2000/12/mg-11/ill-11_2170/ som vsak objavil dva snimace - a sice c.5 a c.18. Presne oznacenie tej chyby teraz z hlavy neviem, ale bol tam urcite vyraz "auslass", takze mi to vychadza skor na ten diel c.5. Rad by som si nechal poradit, nech zbytocne nekupim nejaku blbost... vopred vdaka ;-)

E46, 325Ci, 12/2000

Napsal: stř 05.11.2008 17:26
od JanK
klasika j epodle me 18ka,uz podle ceny

Napsal: stř 05.11.2008 18:01
od cerberro
JanK píše:klasika j epodle me 18ka,uz podle ceny


praveze 5 aj 18 maju uvedenu rovnaku cenu...

Napsal: stř 05.11.2008 19:05
od cerberro
presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)

mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?

Napsal: stř 19.11.2008 19:20
od KamilFKH
cerberro píše:presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)

mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?


Ano. Je to senzor vačky výfukovývh ventilů. Zjisti, kde máš na motoru stranu výfuku a ten senzor by moh být v čudu. Nebo jeho kostra, nebo zlomený kablík, nebo.... Nemusí to být jen senzor samotnej.

Napsal: stř 19.11.2008 19:24
od KamilFKH
Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!

Napsal: stř 19.11.2008 20:10
od cerberro
KamilFKH píše:Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!


ok diky moc... v pondelok to pojdem dat vymenit, tak uvidime :) inak mam to auto sice len par tyzdnov, ale nepostrehol som ze by sa zavada tohto snimaca nejako prejavovala na jeho chode.. neviete nahodou niekto ako sa auto sprava, ked je pokazeny snimac vyfukovej vacky? alebo sa to nemusi vobec nijako prejavovat?

Napsal: čtv 20.11.2008 11:19
od KamilFKH
Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.

Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.

Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)

Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje. 8)

Napsal: čtv 20.11.2008 14:28
od meme
výměna snímače vačky mě stála v servisu asi 2500. diagnostika v tom asi nebyla, přinesla jsem papír z jiný, která to dokázala jen obecně specifikovat ale přímo to nekonkretizovala.

Napsal: čtv 20.11.2008 23:54
od Killca
KamilFKH píše:Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.

Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.

Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)

Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje. 8)

podle me je tam to cidlo jako pojistka cidla druheho, je to asi neco na ten zpusob kdyz mas u e36 zadni lampy a ta jedna lampa ma 2 zarovky na normal sviceni, ze kdyz jedna odejde, druha sviceni udrzi