Stránka 1 z 1

Napsal: pon 03.11.2008 19:26
od patres0007
zdravim, praskla mi hlava na e36 compakt 318ti m42...zistujem ze hlava sa na to dost tazko zhana a motor ma uz dost najazdene, tak rozmyslam nad vymenou motora...a xcem sa opytat ci sa tam da dat neaky iny motor s vacsou kubaturou, ktory by tam presne sadol bez toho aby som musel menit prevodovku, uchyty motora, alebo nieco podobne...rozmyslal som nad neakou 2.3kou, alebo niecim podobnym...dik

Napsal: pon 03.11.2008 20:17
od CZAirwolf
Dej tam M42 a neres to.

Napsal: pon 03.11.2008 20:42
od Killca
patres0007 píše:zdravim, praskla mi hlava na e36 compakt 318ti m42...zistujem ze hlava sa na to dost tazko zhana a motor ma uz dost najazdene, tak rozmyslam nad vymenou motora...a xcem sa opytat ci sa tam da dat neaky iny motor s vacsou kubaturou, ktory by tam presne sadol bez toho aby som musel menit prevodovku, uchyty motora, alebo nieco podobne...rozmyslal som nad neakou 2.3kou, alebo niecim podobnym...dik
iso 1,8 m42 a iso 1,9 m44+jednotka+vaha vzduchu+civky, jiny tam bez vymeny brzd, podvozku, kardanu, prevodovky nedas

Napsal: pon 03.11.2008 21:23
od patres0007
a nepasovala by mi tam hlava s 318is???ta sa zohnat da...

Napsal: pon 03.11.2008 21:31
od Killca
318is m42 a 318ti m42 je to samy, jen v jine kastli, takze by to pasovalo samozrejme, proste shanej hlavu z m42 je to jen jeden a ten samej motor, jinak ta hlava nepude zavarit a srovnat? mela by ne?

Napsal: pon 03.11.2008 23:30
od patres0007
no, myslel som si to, ale nebol som si isty, tak som sa radsej spytal...a do akych modelov sa davala m42ka? myslim ze ci sa do vsetkych 318is davala m42ka, alebo len do niektorych rocnikov? od akeho po aky rok??lebo vela ludi nevie ci ma m42, alebo co tam ma, vie iba ze to je napr 318is, alebo ti, alebo tak :D kua uz to pisem jak idiot :lol: :lol:
a zavarit a zrovnat by to mozno aj slo, ale sak to vyjde skoro rovnako, nie? a nemusi to dlho vydrzat..alebo sa mylim? mam to prasknute medzi vodnym kanalom a spalovacim priestorom

Napsal: úte 04.11.2008 01:46
od Killca
motory m42 1800ccm se davaly od unora 1991 do unora 1996 do e36coupe, do kompaktu od kvetna 1994 do ledna 1996 a prolinalo se to s isem M44 1900ccm ktery byl v coupe od unora 1995 do kvetna 1999, v sedanu od listopadu 1994 do cervence 1998 a v kompaktu od ledna 95 do srpna 2000

a asi by bylo lepsi koupit jinou hlavu, ona by tahle nemusela tu opravu vydrzet dlouho no, nova origo hlava stoji v bmw myslim 30klacku, takze pokud se dnes neda sehnat hlava samostatne, vyplati se koupit celej motor za nejakych tech par tisic

jinak doporucuju prostudovat tyhle stranky, mas tam vsechno, roky, dily, cisla dilu, i info v jakem jinem aute je dany dil pouzit http://bmwfans.info/original/

Napsal: úte 04.11.2008 19:42
od patres0007
no, len rozmyslam ze ci je to naozaj najlepsie...ci fakt radsej nekupim cely motor ktory ma menej najazdene...

Napsal: úte 04.11.2008 19:44
od patres0007
a este sa chcem opytat ci sa medzi vami najde niekto kto by bol ochotny mi to namontovat, naradie aj priestor mam, len neake vedomosti chybaju, na slovensku sa mi neako nedari nikoho najst..len servis v ktorom pytaju dost nekrestanske peniaze...

Napsal: úte 04.11.2008 20:23
od patres0007
a dalsia otazka - dost podstatna pre mna: ako zistim ci je to m42, aelbo m44 ked je motor vonku z auta a neviem rok vyroby? ake su rozdiely? nemozem dat na m42ku hlavu z m44ky?

Napsal: stř 05.11.2008 01:19
od Killca
jo mohl bys je rozeznat tak ze m42 ma kovovy vicko filtru oleje a takovy placaty a m44 ma plastovy takovy vybouleny do vysky

Napsal: stř 05.11.2008 17:24
od patres0007
ok, chcem sa opytat este taku vec, ked som rozoberal rozvody, nezaistil som kluku a povodnu hlavu som uz celu rozobral. Teraz idem kupit novu hlavu, ktora je este nahodena na motore. chcem sa opytat ci existuje niekde neaky navod na to ako by som mohol nahodit tu hlavu co som kupil, s tym ze by som potreboval vediet aj ako mam teraz otocit ten motor aby bola kluka v tej polohe ako ma byt, a ako postupovat krok za krokom aby som spravne nahodil rozvody...???v servise za nahodenie rozvodov xcu vsade minimalne 7tis a to je mrte vela, tak som sa rozhodol ze si to spravim sam (dufam)...vopred fakt dakujem za pomoc :roll:

Napsal: stř 05.11.2008 19:19
od patres0007
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1012597
toto som nasiel, su tam fotky rozvodov, v podstate ked dam vacky, ozubene kolesa vaciek, kluku, a retaz podla tych fotiek tak to mam nastavene, nie???a este otazka: tie ozubene kolesa na vackach maju na tych 4sroboch neaku volu, mam to dat do stredu, alebo to treba neako nastavovat?

Napsal: stř 05.11.2008 21:03
od Killca
v omhle ti uz neporadim, ale mam tu link jak nastavit nacasovani http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318istimingchain.html

Napsal: ned 16.11.2008 00:09
od patres0007
vymienam uz tu hlavu a chcem sa opytat: remenica vodnej pumpy je trosku viac v predu auta ako remenica kluky, je to v poriadku? moc sa mi to totiz nepozdava...ale vodnu pumpu tam mam zasunutu az nadoraz, hlbsie sa uz neda....neviem ci mam neaku divnu vodnu pumpu, alebo ci mam remenicu moc vnutri...alebo to tak ma byt???

Napsal: ned 16.11.2008 01:36
od patres0007
:lol: :lol: :lol: hahahahaa, uz som na to dosiel - namontoval som opacne remenicu vodnej pumpy:-)
ale mam taku otazocku, neviete niekto kde by som mohol najst schemu zapojenia elektriky v motore na M42? Idealne aj s neakymi fotkami - netosim totiz co som mal kde zapojene :lol: