Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 16.10.2008 23:44
od Poldav6
Ahoj lidi, zkousel jsem tady hledat, jestli jste uz neco podobneho neresili, ale nic jsem nenasel. Mam 330xi, r.v.2001, najeto 100t km a v posledni dobe dochazi po zahrati motoru k divnemu poklesu vykonu. V podstate motor jakoby funguje ve trech fazich:

1. Vse je bezva - tohle je vzdy od studeneho nastartovani po ohrati a jeste chvili potom; nasledne tento "normalni" stav nastava dost zridka :(

2. Do 3tis. ot. se motor chova jakoby pridusene, nad 3,5tis. uz jede jak ma. Auto ma vyssi spotrebu, ale jinak to jde, jen musim vic podrazovat

3. Nejhorsi stav, kdy nekdy po vyrazeni neutralu motor chcipne, chova se obecne dost pridusene (Na V. to pri 80 temer nezrychluje). Ve vyssich otackach to trochu jede, ale rozhodne to nema ani 150 koni. V tehle fazi taky casto musim pro nastartovani nechat dlouho tocit starter.

Muze zde byt souvislost s nejakym teplotnim cidlem? Minulou zimu se auto nechtelo ohrivat, ted to je OK, ale pro zmenu musim zapinat klimu, aby v kabine nebylo vedro. Nastavim treba 22 a za chvili musim skoro stahovat okynka...

Nejhorsi je, ze v chovani auta neni zadna pravidelnost krome te, ze za studena je vse OK. Jakmile je zahrato, je to vzdy pred nastartovanim chvilka napeti, jak se zrovna autu bude chtit jet.

Svicky jsou nove, vaha to asi nebude? Znamy rikal ze jeste zkusi vycistit skrtici klapku, palivovy filtr... ale ja si myslim ze tam spis bude nejaka prkotina. Na diagnostice to bylo minuly rok v autorizovanem servisu, kdy udajne bylo vse OK. Ale tem uz neverim ani vrtuli ve znaku. Od te doby diagnostika nebyla, mam slibeno, ze se na auto mrkne nekdo kdo ma zkusenosti s bmw motory.. Ale nevim kdy.

Stve me i to, ze jak to blbe jede, musim byt dyl na plynu, takze vcera jsem jezdil po Praze za 17,5l (Vinohrady - Zizkov - Vrsovice), potom jsem najel 180km mimo Prahu a "kleslo" to na 13,8, coz je samozrejme absurdni. Normalnich je 11 pri svizne jizde.

Diky moc za nejake postrehy...
Michal

Napsal: pát 17.10.2008 00:06
od Beefeater-64
Mozna by to mohlo byt cidlo vacky nebo kliky - nejcastejsi zavada.

Napsal: pát 17.10.2008 00:10
od Poldav6
befeater: Jo to mi vlastne tehdy rikali v autorizovanem servisu, ze to muze byt i tohle.. Na diagnostice se to nepozna? Nebo jen metoda pokus-omyl..?
Diky.

Napsal: pát 17.10.2008 00:16
od Killca
diagnostika by to mela poznat, ale dneska s diagnostikou zadna jistota,

muze to byt lambda sonda:mensi vykon, houpani volnobehu, nekdy i chcipani a vetsi spotreba

vaha vzduchu:to samy jako lambda, nekdo mi rikal ze u tehle novejsich sunek se vaha nesmi odpojit, protoze se pak zase musi kodovat k jednotce, ale u nasich starejch popelnic, kdyz se vaha odpojila a motor nezmenil chod, tak byla spatna vaha

cidlo polohy klikove hridele, motor spatne poznava v jake poloze je klikova hridel a podle toho spatne pali atd

ale to ze ti o hreje, to bude spis teplomerem v aute, spatne meri

EDIT: jo jeste sem si vzpomnel, jsou v motoru dve cidla teploty, jedno pro budiky a druhy pro michani smesi, to cidlo prej umi hodne zbastlit chod motoru, tak zkusit vymenit

Napsal: pát 17.10.2008 07:45
od stormer
spíš bych to vzal k pupíkům...

Napsal: pát 17.10.2008 09:09
od kosh
cívka?

Napsal: pát 17.10.2008 09:39
od maguli
Ja jsem tady taky řešil cukani a nahodnou ztratu vykonu, už jsem byl zoufaly, byl jsem ve třech servisech v Brne co se specialuzuji na BMW včetně Renocaru a nikde mi nic neukazalo. Až jednoho krasneho dne jsem se na.ral, zašel jsem u nas v Blansku na stanici STK kde maji Bosch diagnostuku. Tam mi borec tri krat vyčetl pamět zavad, vždycky mi to vymazal, ja jsem dva dny jezdil pak mi to zase přečetl a vymazal a pokaždy mi to ukazalo špatne čidlo polohy kliky. Chtěl za to dvě stovky a v Renocaru berou 800 až 1200 a nic nezjistily.

Napsal: pát 17.10.2008 10:20
od gas
Nevím jestli je to stejné,ale v podstatě to samé mě to taky dělalo-do 3500 ot to nejelo a chlastalo to a před křižovatkou mě to kolikrát chcíplo/mam taky 330xi/ a bylo to čidlo vačky.Jo a diagnostika to normálně zaznamená jako chybu.

Napsal: pát 17.10.2008 13:53
od Diablo330Ci
Resil jsem neco podobneho.Bylo to benzinem.Ber jen 98okt a vice.Pak jsem vycistil vahu vzduchu spreyem na skrtici klapky a karburatory a vymenil vzduchac(to bylo taky dost znat) a od Te doby v pohode ale podle me nejvic to bylo benzinem.Mel jsem tam Brisky svicky a dal jsem NGK a prislo mi to taky pak lepsi.Takze postupuj takhle!Nebo zkus ject z vypojenou vahou jestli to pojede jak ma je to vaha:)

Napsal: pát 17.10.2008 17:42
od Poldav6
Diky moc za vsechny tipy, sam dokazu do auta tak akorat lit benzin a olej, ale nastesti mam sikovneho znameho, kteremu tohle vsechno pekne vytisknu.. :-)
Jediny problem je s tou diagnostikou, kterou ma zase jeho znamy, ne primo on sam.

Benzin beru v posledni dobe jen 98, predtim vetsinou 95, ale vzdycky znackovy.. Jestli to je relevantni.

Jeste by me zajimalo.. co jsou to ti pupici? (stormer) :-)

Jinak to co pise gas je skutecne velice podobne.. do 3500 to zere a nejede a pri dojezdech na krizovatku obcas chcipne..

Budu informovat jak to dopadne :)

EDIT: uz vim co jsou to ti Pupici :-)) A domluvil jsem s nimi diagnostiku, pak uvidime.