Stránka 1 z 1

Napsal: pon 06.10.2008 11:43
od maguli
Zdar.
Jen mně zajima co se změni, mimo zvukoveho projevu, když se vykucha ucpany katalizator na 320i. Mam dojem že to ma dvě lambdy ale obě jsou před katem

Napsal: pon 06.10.2008 17:23
od Killca
nemam to primo podlozeny, ale kdyz vykuchas kat, tak ti to pri nizskych otackach bude tahnout min a ve vysokych vic nez ted, proto se mysim davaj rezonatory, protoze v tech nizskych je potreba trochu odporu z vyfukoveho vedeni, aby to tahlo, a pak ve vejskach uz to ven lita jedna dve, to samy je kdyz mas 2takta motorku, tak jsou tam mechanicke a ted uz i digitalni privery, ktery ti podle tlaku spalin zmensujou a zvetsujou otvor vyfuku aby to vubec jelo kdyz se chces rozjet, ale jak rikam, tohle nevim jiste

jinak podle etk ma 320 jen jednu lambdu, pokud ale mas dve pred katem, tak jim je to jedno a pokud mas jednu pred a jednu za, tak ti budou budiky indikovat CHECK ENGINE a na diagnostice te to bude informovat o odpalenym katu, protoze uz spaliny nebuou taky cisty jako byly s dobrym katem, jinak se nic nedeje

Napsal: pon 06.10.2008 20:34
od Huska
když se mi vysypal na mém autě tak jsem ho vybouchal abych mohl dočasně jezdit ...výsledek je plechový zvuk ... výkon v podstatě stejný, ale spotřeba výrazně vyšší ..cca o 2litry :-(

Napsal: úte 07.10.2008 08:28
od maguli
Killca:
E36 320i ma stoprocentně dvě lambdy a obě jsou před katem, pro 3 valce jedna. Mam to rozdělany a čumim na to.
Huska:
S tou spotřebou si mně nepotěšil :( Než se to podělalo tak jsem dokazal jezdit za 8,5l. Pan Pařizek z Moravan řikal žeby se nic nemělo změnit a že takovych aut s vykuchanym katem jezdi mraky. Ale pravda je že se vyšši spotřebou nikdo nebude chlubit.
Davat novy kat bude asi pěkně drahy špas. Mně nabizeli nějaky universal za 2.5tis. jenže to asi bude nějaky šmejd tak jsem to odmitl

Napsal: úte 07.10.2008 10:08
od 4l4
mám taky e36 320i coupe a podle ETK je tam opravdu jen jedna lambda
viz:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

taky totiž hodlám řešit katalyzátor a přemýšlel jsem o tomto http://www.streetpro.cz/aktuality/detai ... _zprava=99

otázka je jak bude složitá zástavba, zda stačí vyndat ten původní a navařit tento nebo se bude muset něco upravovat.

Napsal: úte 07.10.2008 10:17
od xSAFA
Mě by zajímalo jak nejlépe poznat že je kat přicpanej nebo KO?

Napsal: úte 07.10.2008 11:36
od Huska
Motor M50 má jednu motor M52 má dvě lambdy... rozhodně doporučuji sehnat nový (nebo dobrý jetý) z 320-323i jsou stejné a nanějaké rezonátory apod se vysrat :-)

Napsal: úte 07.10.2008 13:13
od 4l4
Huska: no mě se nechce dávat skoro 20k za novej katalyzátor a jetej pro mě postrádá smysl když se může zase kdykoliv vys... Proto jsem myslel, že bych použil ten ze streetpro.cz

Napsal: úte 07.10.2008 13:31
od Killca
jo onoto je na tri valce jedna lambda, ja mysel ze dvojity svody maj az 2,5 a vejs

Napsal: úte 07.10.2008 22:29
od Huska
4l4 píše:Huska: no mě se nechce dávat skoro 20k za novej katalyzátor a jetej pro mě postrádá smysl když se může zase kdykoliv vys... Proto jsem myslel, že bych použil ten ze streetpro.cz
já nepsal nový originál (ikdyž by byl nejlepší) .. myslím že funkci splní i správně zvolený neoriginální díl.. jde aby měl správnou průchodnost. Jinak sehnat dobrý kat se dá (na vrakáčích mívají z havárek v dobrém stavu)

Napsal: stř 08.10.2008 07:01
od 4l4
Huska: no origo stojí něco přes dvacet a neorigo třeba bosal cca 17 a to je prašť jako uhoď. jesli jsi měl na mysli ale ty univerzální s cca stejnou průchodností (cca 2000,-) tak potom si mylím, že klidně můžu použít ten ze speedpro.cz nebo i jiný "sportovní" katalyzátor né ?

Napsal: stř 08.10.2008 09:52
od maguli
No, včera jsem volal do prodejny nahr. dilu tady v Blansku a tam mi řekly že středni dil vyfuku včetně katu a rezonatora na E36 320i přijde na cca 7tis., a po slevach co u nich mam 5,5tis., takžě to je veselejši. Samozřejmě že to neni original dil ale nejaka replika. Tak to asi vemu ale až budu měnit spojku pač ten vykuchany vyfuk už je na autě a až budu měnit spojku (jakmile na ni našetřim 8) ) tak se stejně bude muset zase sundavat vyfuk a kardan. Zatim budu jezdit tak a zrovna si ověrim jak to je s tou spotřebou bez katalizotora

Napsal: stř 08.10.2008 10:49
od 4l4
maguli: tak to jo já jsem koukal jen na netu (autokelly, elite, mjauto) a tam na 320i byla cena cca 16-17k. proto jsem o něm neuvažoval. Nevíš co to bude za značku druhovýroby ten za cca 7k ?

Napsal: čtv 09.10.2008 12:14
od maguli
4l4:
Nevim ale na tom asi nezaleži, to muže byt nějaky "blyngblangblong" a stejně ti to nic neřekne. Zavolam tam a zeptam se, ted maji přestavku, pak to sem hodim.
Ale jinak novy poznatek k uvodnimu tematu:
Po vykuchani katu auto zas jede jak vitr ale bohužel zustal ten prvotni problem - když na to šlapnu, např. při předjižděni nebo tak, tak to někdy cukne, ale dost citelně, jako by na setinu vteřiny uplně zhasl motor. Pak to saz jede ale jako by to strati pětinu vykonu. Diagnostika žadnou chybu nehlasi.
TAK CO TO K..VA MUŽE BYT???!!!

Napsal: čtv 09.10.2008 13:21
od 4l4
maguli: mno minimálně by mi to řeklo co za katalizátor mám shánět.

Napsal: čtv 09.10.2008 17:09
od maguli
414:
Udajně je to Bosal

Napsal: pát 10.10.2008 08:09
od 4l4
Maguli: děkuji za odpověď, budu teda muset zaslat dostaz ;o) páč k mému autu (taky e36 coupe 320i, ale 3/93) tam bosal měli ale za 17000,- :(