Stránka 1 z 2
Napsal: pon 08.09.2008 20:09
od Gerchan
Me i memu mechanikovi dochazeji napady, tak se obracim na nazor moudreho publika
Pri jizde v mem 325 TDS touring vychazeji ze stredu auta vibrace a to takove, ze pri rychlosti kolem 30km/h se uplne rozvibrujou sedacky... pak se to uklidni, ale porad ty vibrace jsou znatelne. Auto jsem v tomto stavu koupil a dovezl z Rise. Nejdrive jsem typoval ulozeni kardanu, ale to je v poradku... stejne jako vse ostatni vypada v poradku... Jedine, co mechanik nasel je drobna vule v krizi u diferaku, ale zda se nam divne, ze by tohle mohlo rozvibrovat auto timto zpusobem...
Mate nekdo typ, co by to mohlo byt? Nebo nejakou zkusenost s takovym problemem?
Napsal: pon 08.09.2008 20:12
od JIP
Tak kříž kardanu to rozhodně být může, ale možná bych přemýšlel i o dvojhmotovém setrvačníku...nejsem si ovšem jistý, zda je jím TDS vybaveno (já ho mám, ale mám benzín)...chce to opsat VIN a mrknout do ETK...
Napsal: pon 08.09.2008 21:11
od Gerchan
Mrknul jsem do ETK a TDS ma dvojhmotny setrvak... Jak hodne jsi presvedceny, ze by to mohl byt zdroj tech vibraci? Koukal jsem na manual od Bentleys a tam o setrvaku jako zdroji vibraci vubec nepisou...
Lze nejak poznat, ze jde o ten setrvak?
Napsal: pon 08.09.2008 21:21
od fafejta
xx
Napsal: pon 08.09.2008 21:31
od Killca
ale ten setrvak by vibroval i na miste pri otaceni motorem, to vibruje kdyz pridas? ale samozrejme to muze byt setrvak, muze to byt i spatny pritlacak na spojce, ale je mozny ze mas jen nevyvazeny pneu, ja sem byl dvakrat na vyvazeni a az ve tretim pneuservisu mi to vyvazili spravne a prestalo auto vibrovat, ale je pravda ze to vibrovalo az nejak kolem 130 (po druhem pneuservisu uz od 60

)
Napsal: pon 08.09.2008 21:38
od Gerchan
Ne ne chlapy, me to vibruje za jizdy a nejvic prave kolem tech 30km/h...
Napsal: pon 08.09.2008 22:15
od fafejta
xx
Napsal: pon 08.09.2008 22:22
od Gerchan
Otacky motoru a zarazena rychlost nehraji roli... a vibruje to porad i z kopce na neutral... Pri stojicim aute na volnobeh vse v poradku.
Napsal: úte 09.09.2008 09:33
od fafejta
xx
Napsal: úte 09.09.2008 09:44
od Killca
kurnik, takto musi bejt neco co se hejbe pri rychlosti ale i pri vyplem motoru (teoreticky)
jestli ti to nehaze volantem, tak jak pise fafejta to sceknout v rychlosti na heveru, protoze se tim vyrusi sialce a cepy na podvozku, je i hodne mozny ze mas extremne v haji kardan, lidem co ho maj vadny auto zacina vibrovat od 70 do 120 a vejs,takze asi tak
ses si jistej ze je stredovy ulozeni kardanu v poradku? nemohlo se vytrhnout z kastle? je to prisroubovany az nadoraz? jinak bych kardan shodil a dal nekam na repas
Napsal: úte 09.09.2008 18:35
od Gerchan
Volant se ani nehne, jsou to vibrace vychazejici ze stredu auta nebo zezadu = melo by to mit tedy neco spolecneho s tim kardanem. Na heveru to bylo, mechanici na to koukaly, zkousely to roztacet i pres rucni brzdu, aby se to sponovalo, ale nic nenormalniho nespatrili... No mechanici jsou u konce s napady, tak jsem zvedav, jak to dopadne...
Napsal: úte 07.10.2008 14:13
od Gerchan
Tak jsem tu zpet s mym problemem. S autem porad jezdim a snazim se vypozorovat dalsi indicie, ktere by me (nebo spis nekoho z vas) privedly na reseni problemu...
Vypozoroval jsem, ze auto vibruje v rychlosti mezi 30-40km/h a je jedno jestli jedu na 2 nebo na 3. Ale... vibruje to jen kdyz zrychluju pod plynem - kdyz zpomaluju a jsem v teto rychlosti nebo i kdyz zrychluju treba z kopce na neutral, tak to nevibruje vubec...

To by podle me melo vyradit jako pricinu ten kardan...
Jeste jsem vypozoroval, ze zezadu vychazi velmi silne huceni, ktere se sklada ze dvou silnych huceni

Jedno jsou pneumatiky - huceni od nich jde porad za vsech situaci. Pneumatiky maji jeste super vzorek, ale maji ho tzv. pilkovity - proste neni hladky a kdyz si prejedu rukou po vzorku, tak me proste ruka zadrhava... Toto je ale lehce odstranitelny problem.
Co ale nevim dal, je to druhe huceni, ktere vychazi zezadu, taky jen pod plynem, ale porad, ne jen v te rychlosti mezi 30-40km/h. Jakmile uberu, tak jsou slyset zase uz jen ty pneu.
Dalsi problem je (celkem dost casty, jak jsem se tady na foru docetl) radici paka - prevodovka. Paka se nevraci do polohy neutral, ale zustava naklonena doprava.
Jeste jedna indicie... kdyz se rozjizdim, tak citim vibrace ve spojce...
To je vse, co jsem vypozoroval...a jsem v koncich... za kazdou radu odbornika budu vdecny.
Napsal: úte 07.10.2008 19:42
od Beefeater-64
Hardyspojku mas OK???
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10 Dil c.1.
Kardan se ti normalne pohybuje? Neni zarezlej?
Napsal: úte 07.10.2008 20:02
od Gerchan
To je prave to... vsechno vypada absolutne OK. Jak vypada hardyspojka, kdyz je KO?? Ta moje nevypada nijak poskozena, je utazena, zadna vule...
Napsal: čtv 09.10.2008 14:31
od MadmaxII
Gerchan píše:Tak jsem tu zpet s mym problemem. S autem porad jezdim a snazim se vypozorovat dalsi indicie, ktere by me (nebo spis nekoho z vas) privedly na reseni problemu...
Vypozoroval jsem, ze auto vibruje v rychlosti mezi 30-40km/h a je jedno jestli jedu na 2 nebo na 3. Ale... vibruje to jen kdyz zrychluju pod plynem - kdyz zpomaluju a jsem v teto rychlosti nebo i kdyz zrychluju treba z kopce na neutral, tak to nevibruje vubec...

To by podle me melo vyradit jako pricinu ten kardan...
Jeste jsem vypozoroval, ze zezadu vychazi velmi silne huceni, ktere se sklada ze dvou silnych huceni

Jedno jsou pneumatiky - huceni od nich jde porad za vsech situaci. Pneumatiky maji jeste super vzorek, ale maji ho tzv. pilkovity - proste neni hladky a kdyz si prejedu rukou po vzorku, tak me proste ruka zadrhava... Toto je ale lehce odstranitelny problem.
Co ale nevim dal, je to druhe huceni, ktere vychazi zezadu, taky jen pod plynem, ale porad, ne jen v te rychlosti mezi 30-40km/h. Jakmile uberu, tak jsou slyset zase uz jen ty pneu.
Dalsi problem je (celkem dost casty, jak jsem se tady na foru docetl) radici paka - prevodovka. Paka se nevraci do polohy neutral, ale zustava naklonena doprava.
Jeste jedna indicie... kdyz se rozjizdim, tak citim vibrace ve spojce...
To je vse, co jsem vypozoroval...a jsem v koncich... za kazdou radu odbornika budu vdecny.
Zatim nejsem odbornik a ted jsem si poridil bmw316i 11/94(mimochodem me ceka levy cep

) ale preci jen logicke a technicke uvazovani mam, takze:
1. urco to nejsou nevyvazene pneu(a tedy zustavaji ve hre spojka, prevodovka, kardan, silentbloky), ty by to delali i pri snizovani rychlosti ale hlavne i pri zvysovani rychlosti na volnobeh z kopce.
2. nacnuty kardan ci prevodovka pokud nejsou v zatezi(dobrzdovani/zrychlovani na volnobeh) tak se nemusi jevit jako problemovy...
3. prevodovku bych vyloucil protoze je jedno jestli zrychlujes na 2ku ci 3ku, a nedokazu si predstavit co vy v prevodovce bylo spatne tak aby se to projevilo jen v nejake rychlosti a hlavne za jakehokoli zarazeneho stupne.
Takze podle meho pokud to jsou silne otresy tak muzeme s klidem vynechat i silentbloky resp. je zaradit na konec seznamu:
1. jako nejpravdepodobnejsi se jevi spojka ci kardan(hlavne to huceni ukazuje na kardan. Jako ten kardan je hodne zarazejici, ale na druhou stranu prevodovka a spojka jsou ve predu takze by jsi jejich huceni sotva slysel)
2. pokud to nepomuze tak rozebrat/vymenit prevodovku.
3. popremyslet podle stari vozu(podle najetych km se neorijentuj, zpravidla jsou BMW v CR pretocene) jestli neni na case vymena silentbloku, nicmene nemyslim si ze vyse popisovana klepani by mela byt normalnim provoznim stavem a meli by to resit silentbloky, takze temer 100%tne bude problem vaznejsi a jinde.
PS: Idealni by bylo kdyby v servisu auto zvedli nahoru i s clovekem, a ten by zkusil rozjet auto na 40km/h "ve vzduchu"(hever u garaze by mohl pri vybracich spadnout a chudak auto potom

)...
Napsal: ned 12.10.2008 10:44
od lingam2
ted se to delalo u e46 v servisu bmw, byl to automat a taky se pri 30-40 rozvybroval, nakonec to byla prevodovka, pana to stalo 220tis:)))
Byla to 330d
Napsal: úte 07.04.2009 21:38
od Cawba
Prosim vas, zkuste mi nekdo poradit. Dneska z niceho nic, zacalo auto vydavat divny zvuky v inerieru smerujici ze stredovyho tunelu v okoli rucni brzdy +-. Nejdriv divny susteni, ktery s rychlosti zvysovalo intenzitu a naopak, po chvilce to ustalo a objevilo se chrasteni, prirovnal bych to ke zvuku, kdy jsem v jinem aute chtel posunout elektricky stavitelnou sedacku a ozubena kolecka byla ohlodana, takze jen takovy hrceni, chrasteni...., vychazelo to taky z tech mist. Co jsem jeste postrehl, byly tupe rany, hodne silne, mel jsem pocit, ze to hybe celym autem. Bylo to v male rychlosti, cca 70kmh a ruzne se to stridalo, objevilo, zmizelo... delsi dobu nic, potom zase jen susteni. Pri rozjezdech normalni chovani, zadne zvuky, ani na nerovnostech, zkousel jsem vsechny kvalty, ruzny otacky-nic, proste na rovne silnici z niceho nic. Napada nekoho neco? Zkuste nekdo poradit, potrebuju mit auto v cajku na velikonoce

Napsal: čtv 09.04.2009 00:43
od Killca
Napsal: pát 05.06.2009 22:04
od Gerchan
Tak jsem zpět s info jak se vystříbřil můj problém s hučením a vibracemi:
Část hučení se vyřešilo výměnou pneumatik. Hučení a vibrace vycházející ale ze středu auta zůstaly. Při prohlídce auta zespodu se kardan jevil v pořádku - hardyspojka nepoškozená, středové uložení nepotrhané, nic nepovolené.
Mechanik nevěděl jak pomoct, říkal, že snad jedině je malinká vůle v křížovém kloubu na konci kardanu - u diferáku, ale že se mu zdá hrozně malá na to, aby to dělalo to co to dělalo. V téhle situaci jsem nechtěl utrácet peníze za pokusy a rozhodl se nedělat nic. Neboli nechat závadu ať se vyjeví

A ona se sviňka vyjevila... vibrace a hučení opravdu způsobovala vůle v kříži, jak tušil mechanik. Vůle se pak zvětšila, že byla naprosto patrná, až se při každém rozjezdu (záběru) ozvalo kovové cinknutí toho kloubu, pak už to bylo jasný. Po výměně kardanu je ticho a vibrace jsou pryč. Párádička
Zůstala mi jen ta "lehlá" řadička (ale na to jsem si už zvyknul) a vibrace motoru na volnoběh...
S tím bych potřeboval poradit...mám ve zvyku, že když přijíždím ke křižovatce nebo prostě zastavuju, tak tam hodim neutrál a dojíždím a brzdím na neutrál a v tuhle chvíli se mi motor jakoby rozvibruje. Otáčkoměr se ale nechvěje. Vibruje to do poslední chvíle až když úplně zastavim auto, tak vibrace přestanou a motor jde zase naprosto plynule...ale motor beží celou tu dobu zastavování na neutrál...když ale třeba nastartuju, tak motor běží plynule, vždycky to začne vibrovat až když je auto v pohybu...tušíte někdo příčinu?
Jen přípomínám jedná se o e36 325TDS.
Napsal: pát 05.06.2009 22:45
od Vanour
Nevim zda by to mohlo bejt ale co vaha vzduchu? a hned za ni hadice co vede do motoru ja v ni mam Dirku a dela to same, kyz ho prislapnu tak se motor rozechveje a jakoby ¨JAKOBY¨ se dusi... zkus omrknout toto. a nebo to pichni na Diagnostiku pokud je to neco maleho tak ti to napise priblyzne kde by to mohlo bejt