Stránka 1 z 1
Napsal: sob 02.08.2008 19:57
od Ramcoo
Zdravim,
prosim o radu, uvaril jsem sveho milacka v zacpe. Praskla hadice od nadobky na dolevani chladici kapaliny do motoru. Nikdy driv jsem v zacpe nebyl, takze jsem az po vymene hadice prisel na to, ze problem je trochu vetsi. Komplet jsem chlazeni vyndal, vycistil znovu namontoval, dolil vodu, pri projizdce jsem mu trochu nalozil, vse se zdalo byt ok, vrtule spinala, ale kdyz jsem to byl zkusit do kolony, problem byl zpet, vrtule nesepnula a teplota zacala lezt nahoru. Nevite v cem by mohl byt prohlem? Kdyz mam zapnutou klimu, tak vrtule spina pravidelne po 18-ti vterinach, ale bez zapnute klimi jako by tam nebyla prestoze po oprave chlazeni fungovala.
Díky za rady,
Ramcoo
Napsal: sob 02.08.2008 20:11
od all
a co visco spojka na motorem unášené vrtuly?
osobně to mám takhle:
mám klimu, čili ele.vrtuly hned za předním nárazníkem, a mechanickou za chladičem...je unášená tou visco spojkou...
auto se v koloně zahřeje a sepne se teplem mechanická vrtule a s ní se sepne i elektrická....
pokud mám zaplou klimu, tak se ele. vrtule pouští podle klimatizace...a pokud se motor zahřeje, tak se rozebehne ryhleji... a k ní se sepne i ta mechanicka vrtule...
Ta ele. vrtule od klimy je dvou rychlostní má jeden mínus a dva plusy...
Napsal: sob 02.08.2008 20:22
od Ramcoo
No já mám pouze ele.vrtuly mezi chladicem a motorem.
Napsal: sob 02.08.2008 20:25
od Pallas
Tak to je Visca ta je spinana mechanicky spojkou
Napsal: sob 02.08.2008 21:14
od all
tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:
tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:
Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru
spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!
pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A
ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21
pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v
Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...
Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
Napsal: sob 02.08.2008 21:49
od Ramcoo
super, neco takovyho jsem potreboval.
Jeste kdyby jsi mi napsal kde najdu ty relatka (K22 a K21) a ten teplotni spinac (S36) nebo mi poslal to schema, tak bych ti byl vdecny a navzdycky zavazany

Napsal: sob 02.08.2008 23:42
od surfis
Jako nejjednoduší řešení, bych to viděl, jako zaseklý termostat. Běží to pořád na "malej" okruh a teplá voda se do chladiče nedostane, nebo se dostane velmi málo. Tím pádem ani nesepne čidlo teploty pro vrtuly chladiče.
PS: el. vrtuly vidím, jako velkou výhodu. Zvlášť u 4 vála...
Napsal: ned 03.08.2008 01:46
od Fx
A já bych, pokud praskla hadice, mrkl jako první na olej, jestli v něm není voda. Protože pokud něco tak moc tlakuje do okruhu, že praskne hadice...
Napsal: ned 03.08.2008 08:07
od libovka
all píše:tak zaprvé, dal bych tam mechanickou visco spojku... naše podnebí, se začíná měnit na tropy.. :lol:
tak a ted začnu s tim horšim... koukal jsem na schéma zapojení a podle toho, co jsem vyčetl, máš 4 valec a ten to má takhle:
Ten přední ele. motor je M9 má dvě rychlosti...
normální na klimu a rychlý na přerhřátí motoru
spínač na přehřátí motoru je S36 zkontrolovat!
pojistky na řízení motoru: F16 - 5A
F41 - 30A
ještě to jde přez relátka : K22-> Tohle řídí rozbeh motoru na přehřátí
K21
pri normálnim teplote sepne jen na povel klimy, po přehřátí je jedno, co klima udává a teplotní spínač (s36) sepne relé (K22) a do motoru jde po tom druhym vodiči plus 12v
Ještě zpet k motoru.... do ele. motoru jde stále kostra(-)
a klima pouští do motoru plus 12v po jednom drátě
a po přehřátí motoru jde do motoru větráku plus 12v po druhym drátě...
Snad to pochopíš... nebo se neboj zeptat, ale pokud si nevěříš, asi to nech na někom kdo má měřák a ví co dělá....
Jenže on píše žemá jen elektrickou vrtuli mezi motorem a chladičem takže výměna viscospojky asi nepřipadá v úvahu když tam žádnou nemá.

Napsal: ned 03.08.2008 08:27
od all
myšleno tak, dej tam tu mechanickou vrtuli...
i když bere výkon motoru...
mě tenkrát praskla hadice, díky tomu, že jsem měl hladinu vody v chladiči moc vysoko! je tam taková čárka jako max.... a já tam měl téměř plnou....
proto vyletěla hadice....
Napsal: ned 03.08.2008 12:11
od libovka
A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
Napsal: ned 03.08.2008 13:22
od all
libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...
pokud se mu auto přehřeje a jde si šáhnout na chladič který nebude teplý, budiž, bude to termostat. ale pokud to bude mít víc jak 110°C tak to bude to čidlo či jak jsem psal...
Napsal: ned 03.08.2008 13:44
od surfis
all píše:libovka píše:A jak bude chladit klimu?To aby to předelal komplet ale to bude finančně náročné.Když se to auto uchladilo do ted tak to musí chodit i dál.Já bych dal termostat jako nejlevnější variantu.
dát normálně mechanickou a ele. nechat... čili jako normální série...nebo pokud to tak nebylo u každého...nevim...
To nejde... protože pokud máš elektrickou za chladičem, nemáš jí před!!! Jedna slouží pro klimu i chlazení! Mimo jiné musíš vyměnit saharu... je toho víc a u 4vála je blbost měnit el. za visku...
Napsal: ned 03.08.2008 13:50
od xSAFA
all píše:mě tenkrát praskla hadice, díky tomu, že jsem měl hladinu vody v chladiči moc vysoko! je tam taková čárka jako max.... a já tam měl téměř plnou....
proto vyletěla hadice....
špatné víčko nepouští přetlak
Napsal: pon 04.08.2008 18:12
od Ramcoo
Tak jsem to zmeril a napeti do konektoru k termospinaci ventilatoru jde, jestli jsem dobre pochopil schema zapojeni, tak by tim padem mela byt elektrika ok. Vymnenim termospinac a dam vedet.
BTW, ten termospinac reaguje na teplotu vody ze jo?
Napsal: pon 04.08.2008 20:16
od 4am
ja mam taky 4val, bez klimatizace - jednu vrtuli - ale mam pocit, že se točí pořád, že nevypíná ??? je to špatně?? ptam se protože sem to tu asi nepochopil . (problém s teplotou nemám)
dík
Napsal: pát 08.08.2008 16:30
od Ramcoo
Napsal: pát 08.08.2008 18:06
od surfis
A termostat si měřil jak? Taky jsem ho měl vadnej, ale v hrnci s vodou na sporáku se otevíral a zavíral na správný teplotě. Pro jistotu jsem ho vyměnil a bylo po problému. Ten můj problém byl opačný. Auto se nechtělo ohřát...
Nebo to máš zavzdušněný... Jak už tu radili, ohřej auto a sahni na chladič, jakou má teplotu...
Napsal: pon 11.08.2008 00:57
od Ramcoo
Takze, jsem to jeste jednou cely rozebral, vycistil ( i na podruhe z chladice vyplavali dost záhadný vecicky

) a uz to slape, takze bud jsem to poprve spatne naplnil nebo to bylo nekde v chladici pricpane.
Kazdopadne, diky vsem za rady a ochotu.
Ramcoo