Stránka 1 z 2
Napsal: sob 02.08.2008 11:22
od Lib_cz
Zabýval se tím už někdo? Zajímalo by mě, jak moc je složité tam dodělat externí budík - hlavně to zapojení. E46 udajně čidlo má, tak jestli se na něj jde jen jednoduše napíchnout. Dík za tipy a názory
Napsal: ned 03.08.2008 20:07
od dsvatos
Já si ho dodělával dřív do dvou aut a dvakrát do vzduchem a olejem chlazených motorek. Obyčejnej budík ze šáde 120. Čidlo jsem umístníl do vypoštěcího šroubu oleje. Soustružník mi do něho vyřízl závit toho čidla. Fíbrovej kroužek a je to. Práce na chviličku a cena je za děkuju. Teplota oleje v mazacích kanálcích bude trošičku větší než ve vaně, ale to měření je dost vypovídající.
Napsal: ned 03.08.2008 23:00
od matal
Taky se dělá nástavec do olejové nádobky s filtrem, reklama na to byla v minulém nebo tomto TuningMagazínu..byli tam i budíky..
Napsal: pon 04.08.2008 06:54
od Lib_cz
Ono jde o to, že čidlo už tam udájně je (M3 má místo ekeonoměru teploměr oleje, tak to tam asi zapojují už z výroby - známej s 328i tvrdil, že tam je), tak pokud by šlo jen nějak jednoduše spojit káblíky

Ale tak pokud ne, tak určitě díky za tipy

Napsal: úte 05.08.2008 11:43
od MRi
Ahojte.Resim neco podobneho.A nasel jsem to kam by se to dalo eventuelne zapojit.
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/32 ... l-11_2201/
Je to polozka 12 a 13.
Tak bud to zapojit nak na tyhle cidla.Ale k mnozstvi elektroniky v aute mam strach abych neco neodpalil.
A nebo jsem na nakych tuning strankach s doplnky nasel takovou odbocku mezi to cidlo a motor,kam by se to dalo taky zapojit.
Ale uz to nemuzu najit.
Chtelo by aby nam poradil nakej technik z BMW

Napsal: úte 05.08.2008 12:27
od Lib_cz
Dobrá informace ...
Nějakou BMW elektroku by to chtělo, to jo

Napsal: úte 05.08.2008 14:20
od MRi
Tak uz tam do toho rejpam a studuju to v motoru...
Tak az neco zjistim,dam vedit....
Badame badame...

Napsal: úte 05.08.2008 14:35
od Lib_cz
Super

Nezapomeň informovat o postupu ...
Jinak co jsem tak dnes prolízal stránky o tom, jak to někdo montoval ... tak to vypadá, že měření teploty oleje je na běžném principu změny odporu v závislosti na teplotě

Teoreticky "čtení odporu" by nemělo nic ovlivnit, ikdyby ta teplota šla dál do ECU, což podle jiné stránky ale nejde (neověřeno), je to tam jen pro budík u M3, který tam je místo ekonoměru.
Problém by ale moh být s kalibrací, tj čidlo má odpor třeba (plácnu) 1kohm při 100 stupních, ale externí budík bude brát 1kohm jako 120. To pak chce budík s kalibrací, že by se jako u studenýho motoru změřila teplota bloku a takovou by měl mít i olej a nastavilo se to.
Upozorňuji, že teoretizuju, takže můžu plácat hovadiny, korekce od zkušenějších více než vítána
Napsal: úte 05.08.2008 14:59
od 318tds
Ja koupil budik,u ktereho je i cidlo.....Ktere se nakonec usadilo v odtokove trubicce od turba...
Napsal: úte 05.08.2008 15:11
od MRi
No ja porad pocitam s tim ze dam original cidlo od budiku,zatim mam budik VDO i s cidlem.A rovnou bych chtel mit budik na tlak oleje.Tak to vymejslim najednou.
Do sroubu ve vane by to taky slo,ale to bych musel zvednout auto a vypustit olej.A na to jsem linej.Kdyz jsem olej mnenil nedavno.
Krouzek pod filtr do BMW nejde,pac ma filtr jako kartus.Takhle to mam udelany u felicie a vim ze to funguje,ale....
A taky vymejslim jak zapojit olejovej chladic.Pac ho mam tak proc ho tam nenadelit.
Ale to uz bude slozitejsi.
Ja neco vymyslim a poreferuju....

Napsal: úte 05.08.2008 20:16
od dsvatos
Budík a čidlo musí být ze stejnýho auta. Musí k sobě prostě patřit. A jak tady někdo psal, budík s kalibrací taky nemusí stačit. Příklad: Čidlo bude mít při 100 st. odpor 1kOhm, a při 60 stupních třeba odpor 800 Ohmů. Ty si na budíku nastavíš že 1kOhm je 100 stupňů, ale budík pak bude brát 800 Ohmů třeba jako 80 stupňů a ne 60 jak ukazuje čidlo.
Buďto to vymontovat z jednoho auta, nebo koupit sadu budíku a čidla.
Napsal: čtv 07.08.2008 06:59
od Lib_cz
MRi píše:A nebo jsem na nakych tuning strankach s doplnky nasel takovou odbocku mezi to cidlo a motor,kam by se to dalo taky zapojit.
Ale uz to nemuzu najit.
Našel jsem něco podobného, adaptér k olejovýmu filtru pro připojení čidel.
http://www.deftracing.com/prosport_gaug ... _plate.htm
Ale pořád mi připadá nějak zbytečný tam rvát něco, co už tam je. Vyvedl jsem dráty z konektoru (nedestruktivní metodou tenkým drátem) a lze tam při zapnutém zapalování naměřit nějaké napětí. Půjčím si laserový teploměr a zkusim zalaborovat, jestli (a jak) se napětí mění s měnící se teplotou bloku s olejovým filtem a případně odhadnout křivku. Pak by stačil jako měřič defacto jen patřičně upravený voltmetr

Napsal: čtv 07.08.2008 08:18
od MRi
Ty woe,tak to je na mne uz moc vyssi divci

.Tomuhle ja nehovim...
Ja myslel neco takovyhleho :
http://tuning.autodoplnky.cz/adaptery-y/?smid=99
Ze by se vyndalo cidlo a dal se tam takovejhle mezikus a cidlo nazpatek a i to origos cidlo od budiku.
Ten mezikrouzek mam na felicii a funguje.Ale do BMW to nejde pac BMW ma vlozku filtru....

Napsal: čtv 07.08.2008 08:24
od MRi
Prohlizim si ty stranky co sem dal Lib a maj tam budiky co schanim a nemuzu je tady nikde sehnat...nevite nekdo o nich?Kdo by je u nas prodaval???
http://www.deftracing.com/prosport_gaug ... p_52mm.htm
Napsal: čtv 07.08.2008 08:31
od Lib_cz
MRi píše:Ty woe,tak to je na mne uz moc vyssi divci

.Tomuhle ja nehovim...
Ja myslel neco takovyhleho :
http://tuning.autodoplnky.cz/adaptery-y/?smid=99
Ze by se vyndalo cidlo a dal se tam takovejhle mezikus a cidlo nazpatek a i to origos cidlo od budiku.
Ten mezikrouzek mam na felicii a funguje.Ale do BMW to nejde pac BMW ma vlozku filtru....

No to právě já zas moc nehovim šahání do něčeho, co funguje, aneb vymontování čidla, pak to zas nebude těsnit, nebo to při montáži odejde ... jak říkám, co funguje, do toho se nevrtá

Napsal: čtv 07.08.2008 08:38
od MRi
No to jo...Ale zase vis cos rozbil
U elektriky nikdy nevis co odejde a nebo odeslo...

Napsal: čtv 07.08.2008 08:39
od MRi
Vindat cidlo nic neni.A das tam novy hlinikovy tesneni a je to...
Napsal: čtv 07.08.2008 08:40
od Lib_cz
Napsal: čtv 07.08.2008 08:41
od MRi
No to je ono...
Ale samo ze na olej...
Libi se mi ze je to digitalni a nesviti to kdyz vypnes motor...
Napsal: čtv 07.08.2008 08:44
od MRi
Jinak s firmou K-tuning uz nechci nic mit...
Objednaval jsem tam prodlouzeni strechy,cekal mesic dva a nic volal jsem tam a ze uz jim konecne prislo a ze ho posilaj a dalsi mesic nic,tak jsem tam volal a obsazeno a pak to nebrali a takhle porad dokola....nechapu ze v dnesni dobe firma s takovym pristupem muze este fungovat
