Stránka 1 z 2
Napsal: ned 27.07.2008 19:31
od Dave
Zdravím,
zničehonic se mi rozsvítily kontrolky v kombinaci ikona motoru, EML a protiprokluzu (mám DSC I). Motor nejde točit přes 2500 ot a cuká jakoby pořád zasahovala stabilizace.
Neorigo diagnostika řekla něco jako: "Chyba finální fáze deaktivace škrtící klapky".
Na US fórech jsem našel příspěvky, že tuhle kombinaci může způsobovat některý z potenciometrů od plynu po klapku. Dnes jsem všechno rozdělal a pročistil ale nic jsem nenašel.
Každopádně pojedu na pořádnou diagnostiku, ale nevíte někdo čím by to mohlo být? Díky za podněty
Napsal: pon 28.07.2008 07:14
od stormer
Přesně to se mi stalo taky dvakrát....teď už nic......vykašlal jsem se na to....

))
Napsal: pon 28.07.2008 20:40
od Dave
Tak dnes mi to mechanik poskládal a vše je OK (asi nemá tak levý ruce jak já

)
Ale so jsem si všiml, tak byl jakoby kouslej takovej jednolitej váleček cca 5x15 cm kousek nad škrtící klapkou a vevnitř se točila malá hřídel. Součástka č. 7. Ten jsme pořádně prostříkali čistícím sprejem až se začal volně protáčet. Je pravda, že byl vevnitř dost zasranej. Každopádně hlavně že je auto v pořádku.

Napsal: úte 04.05.2010 09:18
od noreking
mel jsem uplne stejny problem ... demontoval jsem dil č.6 kvuli pristupu k hadickam a po namontovani zpet mi auto jelo jakoby na 5valcu a svitily kontrolky check + dsc + Eml ...
po precteni tohoto tematu jsem taky vytahl dil č.7 a vycistil a prostrikal a problem vyresen, nechapu proc kdyz jsem se ho ani nedotkl ...
tedka uz jen na diagnostiku vymazat check
Napsal: úte 04.05.2010 22:29
od Dave
Skoro 2 roky starý příspěvek a jak může pomoci.
Tak hlavně ať dál jezdí bez problémů
Napsal: úte 04.05.2010 22:42
od Dan td
Jj, konečně někdo poctivě hledá, než se zeptá
Jinak díl č. 7 se jmenuje volnoběžný ventil, většinou při nájezdech nad 200k km+ už není v kondici jako zamlada. Může být zdrojem víc problémů, houpání volnoběhu, chcípání motoru, nepravidelný volnoběh, apod...
Jako první pomoc pro něj doporučuju ponořit do petroleje, nechat odmočit všechna svinstva a po vyčištění promazat Konkorem - ten se na rozdíl od WD tak rychle neodpaří.
Většinou je změna znatelná hned po nastartování.
Napsal: stř 05.05.2010 10:23
od Paras_1
Mám podobný problém, před týdnem mi začala e46 330ci dělat to, že cca po 2km jízdy se mi na přístrojovce rozsvítí EML žlutá kontrolka pro ASC T/DCS a kontrolka systém CBC, auto nejde do otáček a škube, když zastavím vypnu motor a zapnu, tak je zase veše OK. Dělá mi to vždy, když není motor ještě zahřátý. Když jsem jel na diagnostiku, tak mi nic nezjistili. Mohlo by pomoc to co se tady popisuje?
Napsal: stř 05.05.2010 13:50
od Dave
JJ pročisti ten volnoběžný ventil a mělo by to pomoct
Napsal: stř 05.05.2010 17:56
od Paras_1
Jdu na to, tak uvidíme...
Napsal: stř 05.05.2010 17:59
od martas11
Paras_1 píše:Jdu na to, tak uvidíme...
Dej vědět jak jsi dopadl

Napsal: stř 05.05.2010 21:05
od Paras_1
Tak jsem po rozděláni zjistil, že ta poslední hadice ve spod jak jde do motoru a z ní vystupuje taková menší na kterou se pak napojuje volnoběžný ventil je děravá jak cedník, tím pádem je ventil pěkně zasranej a ještě to za jízdy nasávalo vzduch kterej nemělo. Vyměním díl a uvidím co to s tím udělá.
Napsal: čtv 06.05.2010 19:46
od Paras_1
Tak to bylo tím volnoběžným ventilem, vyčistil jsem ho, vyměnil hadici a zatím mi to žádnou chybu nevyhodilo, tak snad to bude dobrý. Děkuji za radu.
Napsal: sob 26.03.2011 15:50
od Ali
Tak dnes to začala dělat i moje Z3 2.8. Při zahřátém motoru a po (normálním) rozjezdu na semaforech se rosvítilo ASC+ po chvíli EML. Otáčky jsem nedostal nad 2t a motor celkově nechtěl táhnout. Po vypnutí zapnutí motoru (cca 30sek.) to zhaslo ale po pár sekundách se to opakovalo. S volnoběžným ventilem jsem měl problémy už předtím (houpal volnoběh studenýho motoru) tak ho zkusím a dám vědět jak to dopadlo.

Napsal: úte 05.06.2012 21:29
od loyd-krismas
Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky

Napsal: stř 06.06.2012 08:48
od Ali
V mém případě to nakonec nebyl volnoběžný ventil (ten byl sice taky zahnojeny ), ale přidřená škrtící klapka. Je elektro-mechanická a motorek vypověděl funkci. Po výměně bez problémů nalítáno dalších x tisíc km..
Napsal: stř 06.06.2012 10:40
od Beaver
loyd-krismas píše:Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky

Mezi pinem 1 a 3 ma byt 35 az 45 ohmu, mezi pinem 2 a 1 nebo 2 a 3 ma byt 15-25 ohmu. U ctyrvalcu to ma jen dva piny a mezi nima 6-10 ohmu.
Napsal: čtv 07.06.2012 16:41
od fabledwarrior
Omluvám se, jsem lama

, ale poradil by mi někdo, kde najdu volnoběžný ventil na ISu? M42B18.. houpe mi volnoběh za studena i trochu za tepla, tak než koupím novou váhu vzduchu, tak bych zkusil nejdřív ten ventil. Díky
Napsal: čtv 07.06.2012 20:26
od loyd-krismas
Beaver píše:loyd-krismas píše:Nevíte někdo jaké hodnoty má mít volnoběžák, když je ok?
díky

Mezi pinem 1 a 3 ma byt 35 az 45 ohmu, mezi pinem 2 a 1 nebo 2 a 3 ma byt 15-25 ohmu. U ctyrvalcu to ma jen dva piny a mezi nima 6-10 ohmu.
Díky, jdu to prověřit...

Napsal: pát 08.06.2012 12:06
od fabledwarrior
Nikdo neví, kde najdu ten ventil u ISa?

Napsal: pát 08.06.2012 12:28
od Beaver