Stránka 1 z 2

Napsal: pon 21.07.2008 10:46
od Fanny
Tak sem se v servisnim manualu docetl, ze chladici soustava se odvzdusnuje bez startovani pouze se zapnutym zapalovanim a topenim na max. Zkousel ste nekdo tento postup?

Napsal: pon 21.07.2008 14:15
od dsvatos
A jak bys to chtěl odvdušnit bez točícího se motoru??? 8O

Napsal: pon 21.07.2008 16:51
od Fanny
No proto se prave ptam, je to v dilenskym manualu na str. 170-6 cooling system, bleeding. Kazdopadne zitra budu menit chladic tak zkusim esi to funguje.

Napsal: pon 21.07.2008 21:10
od libovka
Já teda nevím,ale odvzdušnění se provádí při vypnutém motoru.Povolíš odvzdušnovák na chladiči a leješ to tam dokut z něj nestříká voda.Pak teprve to natočíš zapneš topení a necháš to ohřát aby otevřel termostat.Pak bud doleješ nebo upustíš vodu a je to. :wink:

Napsal: pon 21.07.2008 22:04
od honzibmw
libovka píše:Já teda nevím,ale odvzdušnění se provádí při vypnutém motoru.Povolíš odvzdušnovák na chladiči a leješ to tam dokut z něj nestříká voda.Pak teprve to natočíš zapneš topení a necháš to ohřát aby otevřel termostat.Pak bud doleješ nebo upustíš vodu a je to. :wink:


presne tak koukam ze konecne nekdo kdo dela obcas rukama a ne jen hubou a vi o cem mluvi teda pise

Napsal: pon 21.07.2008 22:27
od dsvatos
:lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:

Napsal: úte 22.07.2008 09:31
od wacc
Ja jen muzu potvrdit, ze v servisnim manualu je skutecne psano, ze se odvzdusnuje pri vypnutem motoru.

Napsal: úte 22.07.2008 11:16
od dsvatos
Tak je to blbej překlad, nebo blbě napsaný. Je to totiž totální konina :-)

Napsal: úte 22.07.2008 13:58
od wacc
dsvatos píše:Tak je to blbej překlad, nebo blbě napsaný. Je to totiž totální konina :-)


Tak jim to napis. Treba dostanes za odmenu lizatko.

http://www.bentleypublishers.com/

EDIT: tak samozrejme pisou i o tom, ze jednou z fazi procesu je nastartovani motoru, jeho ohrati na provozni teplotu a pote vypnuti a vychladnuti.

Napsal: úte 22.07.2008 20:30
od libovka
dsvatos píše::lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:


Jenže pokud to tam naleješ tak jak jsem napsal víše tak se ten vzduch vytlačí sam.A zbytek vzduchu pak vybublá do expanzky když se motor nastartuje a ohřeje.Pak na ten odvzdušnovák nemusíš ani sáhnout pouze doleješ nebo upustíš vodu.Ale odvzdušnovat to nastartovaný je kravina. 8O

Napsal: úte 22.07.2008 21:07
od dsvatos
libovka píše:
dsvatos píše::lol: :lol: Vy jste teda srandisti. Tomu co vy nazýváte "odvzdušnění" se říká nalití kapaliny. A to se opravdu dá udělat zastudena. Vzduch se z okruhu ale dostane až zahřátím motoru na provozní teplotu a otevřením termostatu. :wink:


Jenže pokud to tam naleješ tak jak jsem napsal víše tak se ten vzduch vytlačí sam.A zbytek vzduchu pak vybublá do expanzky když se motor nastartuje a ohřeje.Pak na ten odvzdušnovák nemusíš ani sáhnout pouze doleješ nebo upustíš vodu.Ale odvzdušnovat to nastartovaný je kravina. 8O


Boha, tak to je snad jasný, že nebudu startovat auto s prázdným chladičem, že tam nejdřív naliju vodu a pak teprv nastartuju. A já taky nikde nenapsal že je potřeba šahat na odvdušňovací šroub. Ten je tam navíc, většina aut ho nemá. A sám teď píšeš, že zbytek vzduchu se z okruhu dostane až po zahřátí. A co já tady tvrdím celou dobu, co? :lol:

Napsal: úte 22.07.2008 21:39
od Mirda328
muj funkcni postup:

1.povolim odvzdusnovak na chladici, leju chladici kapalinu, z odvzdusnovaku uchazi vzduch je to i slyset v momente kdy je nadobka chladice plna a z odvzdus. tece voda ho zavru doleju po uzaver a zavru chladic

2. matocim motor jelikoz je studeny lehce zvysim otacky cca pul minuty a vypnu motor,otevru chladic doleju do plna a sednu do auta zapnu topeni na max, a projedu ho :) mam nato tady u nas pekny kopec ,motor se ohreje a pomalu zacina lehce topit topeni, pak mu lehce nalozim do kopce, auto zacne topit a je hotovo jestlize teplota drzi na pulce vse ok (kopec neni podminka)

3.zkontroluju kapalinu jeste v chladici pro jistotu a pripadne doleju dle rysky a je to cajk, doporucuju to chvili projet aby jste meli jistotu :) ono pak v praze v kolone uz je pozde :)

Napsal: úte 22.07.2008 22:39
od JanK
nekdy kdyz mas stesti tak to klapne ...nekdy je potreba to odvzdusnit po zahrati...myslim ze neni dal co rešit :D

Napsal: stř 23.07.2008 11:01
od Fanny
Tak sem to vcera zkousel...bez nastartovani to neslo vubec, se stale bezicim motorem asi pul hodiny valila para z odvzdusnovaku a v expanze vody byla. Takze sem zkusil zpusob jak tady kdysi popsal Geoge_D...zahrat-vypnout-odvzdusnit asi 5x a bylo to.

Napsal: stř 23.07.2008 11:48
od Mirda328
Fanny píše:Tak sem to vcera zkousel...bez nastartovani to neslo vubec, se stale bezicim motorem asi pul hodiny valila para z odvzdusnovaku a v expanze vody byla. Takze sem zkusil zpusob jak tady kdysi popsal Geoge_D...zahrat-vypnout-odvzdusnit asi 5x a bylo to.


zajimave

Napsal: stř 23.07.2008 12:28
od chrompacket
nechapu co tady resite??? je preci jasne, jak se odvzdusnuje, jsou tady o tom napsany mraky temat a probiralo se to tady x-krat.
Delal jsem to mnohokrat a vzdy postupem jak je tu zmineno ze se otevre topeni (to je logicke - aby se taky naplnilo) povoli odvzdusnovaci sroub a zacne se lit kapalina, az zacne vytekat pres odvzdusnovak tak zavru vicko expanzky a natocim motor at voda cyrkuluje, necham ohrat na provozni teplotu at vim jestli to dobre topi a zaroven jsou tak otevreny oba okruhy, pres ozvzdusnovak sici vzduch a popr jestli se strati voda v nadrzce tak jej klidne za chodu doleju. az vyprcha vsechen vzduch a tece pres odvzdusnovak po trosce (zachyti se hadrikem) jen voda je to ok. zavru odvzdusnovak necham schladit a pote zkontroluju spravnou hladinu kapaliny. tot vse..nevim jestli je to nejak zbytecne slozite nebo ne, ale delam to tak na vsech autech uz hodne let a nikdy jsem nemel problem :wink:
mozna, ze by to teoreticky mohlo jit i pri vyplem motoru, protoze kdyz se otevre topeni voda do nej natece to je jasne a druhy okruh se taky naplni, protoze se naplni chladic a zaroven i hadice az k termostatu opacnym smerem, zaroven se plni hlava az k termostatu z teto strany. tzn ze cely okruh by mel byt teoreticky naplnen a tim padem az potece z odvzdusnovaku pouze jen voda bez bublinek vzuchu nemel by se ten vzduch uz v okruhu nikde nachazet...mozna je to tak mysleno v tom manualu a nezni to nelogicky...popravde receno jsem tento zpusob odvzdusneni nikdy nezkousel, ale myslim, ze by to tak melo jit...(kdyz se nad tim clovek zamysli)..zkuste nekdo a uvidi se... :wink:

Napsal: stř 23.07.2008 12:38
od dsvatos
Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?

Napsal: čtv 24.07.2008 06:43
od chrompacket
dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?


psal jsem, ze by to mohl nekdo odzkouset!!! muj zpusob odvzdusnovani podle stare skoly vzdycky fungoval, tak at si nekdo vyzkousi ten novy styl :lol: ...JU!

Napsal: čtv 24.07.2008 09:56
od Killca
dsvatos píše:Voda ti nikdy sama nezaplní topení a za termostatem vždycky nějakej vzduch zůstane..Pro dokonalý odvzdušnění okruhu je vždycky potřeba motor prohřát na provozní teplotu, aby se otevřel termostat.. Tak se lidi proberte, ju?
ty jsi hrozne agresivni jedinec hele, uz prvni zprava a vopruz, o dalsich nemluve :D

Napsal: čtv 24.07.2008 10:29
od George_D
Ty voe co tu řešite, jak maly haranti 8O Navod už je několikrat popsan a každej hleda slovičko aby se mohl chytit :evil: Proberte se :wink: