Stránka 1 z 2

Napsal: ned 20.07.2008 14:31
od norom
Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
mam E46 rv 2001 325Xi tourig a car soft mi pise že např. BC jednotka neodpovídá

BC/MID Status Module does not respond!

a ted malinko na vážkách jak si tuto hlášku vysvětlit

1. jednotka nalezena ale neodpovídá
2. jednotka není v autě instalována


dle EN maualu u carsoftu který mám by se jednotky měly hlásit "ve 4 stavech"
1. jednotka OK
2. jednotka s chybymi
3. jednotka neodpovídá -- na to navazuje otázka:proč když ostadní je tomu tak ? vadi ji komunikacni rychlost portu v PC nebo je v aute neco spatne
4. jednotka nenalezena

no a nazavěr jak je to teda s palubním počítačem:
jako indikator toho že v autě palubní počítač mám beru display o spotřebě , pruměrné rychlosti, teploty, dojezdu ... atd a disply který signalizuje otevřené dveře aj.


proto nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...

máte někdo nějakou zkušenost? vysvetlení nebo radu??

Napsal: ned 20.07.2008 15:51
od starML
norom píše:Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
... nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...
Promiň, že Ti místo odpovědi dám několik otázek:
- už Ti to předtím fungovalo nebo to zkoušíš dnes poprvé?
- interface máš zapojen ve skutečném portu COM nebo v nějaké redukci USB-COM?
- nezapoměl jsi zapnout zapalování?

Napsal: ned 20.07.2008 19:32
od norom
no otazky jsou na místě:

ad 1 před tim nebylo kdy .... přitah jsem si ojete auto ...
a tak postupne zjistuju stav auta ...
----
ad 2 interface mam ve skutečném portu RS232 (žadna redukce nemo
PCMCI adapter ).. skutečný port na ntb udělán"rozsirujicim slotem
misto CD rom od IBM"
ad 3 zapalovani zapnuto

ostatni jednotky DDE/DME, inst. Cluster dia, 'Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC normálně komunikují

Napsal: ned 20.07.2008 22:55
od starML
Zkusil bych :
- prověřit, jaký COM to rozšíření vytváří==> Start-Nastavení-Ovládací panely-Systém-Porty COM,LPT-Nastavení portu
- snížit komunikační rychlost na 9600 Bit/sec, (a vyzkoušet hardwarové řízení toku)
- snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit

Jinak mne už nic nenapadá.

Napsal: pon 21.07.2008 11:00
od jano
Mám Carsoft 6.5 a podobný problém akurát, že mne dokáže vyčítať len DDE/DME žiadne iné jednotky. Na mojom predchádzajúcom aute /E46 318i 1998/ mi išlo vyčítať všetko ale tam bol starší gulatý konektor. Teraz mám E46 330xi 2001 a tam je už len OBD II. Iné autá E36,E60... idú bez problémov všetku jednotky.

Napsal: úte 22.07.2008 07:56
od norom
děkuji za tip --- nepomohlo to .

port na 9600 mam hardwarove řizení toku jsem nastavil
ale nějak nechapu proč :
snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
se nepodařilo window s se brani a píší :
chcete-li upravit upřesňující nastavení zařízení, musite mít pro zař. oprávnění zapisovat do registru.

nevím proč nemám jelikož v uživatelských právech to nebude
OS windows XP pro sp 2

Napsal: úte 22.07.2008 10:30
od jano
Tiež som sa s tým včera trocha hral a výsledok rovnaký. Zistil som, že kábel na Carsoft 6.5 mi funguje len na 6.5 a nefunguje na 6.1.4. Ale zato mi na verziu 6.1.4 funguje kábel na Vag-com. Každopádne vyčítam stále len motor a nič iné. Je možné že by som mal nejaký prechodový model auta kde sa cez OBD II a carsoft nedá všetko načítať ? Alebo to treba nejako upraviť ?

Napsal: úte 22.07.2008 12:48
od norom
no mame velice podobný model auta ja mam E46 325xi tourig rv 9 mesic 2001 udajne model rok 2002. je pravda že mi nekomunikuje nejen BC ale jeste dve dalsi ...(nemam u sebe vypis z CS6.5) takže neupřesňuji

konektor jsem našel jen OBDII (20pin jsem ještě nehledal)ale komunikuje mi to s vetšinou přítomných jednotek.

myslim si že to bude problemek softwaru .... ale nevim

jinak ješte mam EDIABAS/INPA 5.0.2 tam jsou jednotky malinko jinak popsaný konkretne BC tam není je tam---- Control panel MIR co ž jsem si velice volně přeložil jako palubni pocitac (mozna se pletu)
a tam to komunikuje .

... i když použivam jinej kablik.. to nepopiram
jelikož jsem si vyzkousel neprijemnou zkusenost s USB VAGem
kabel na v VAG 604 (asi) připojil k pc a použil v softu VAG 704 ...atd.
.......doslo ke smazani svaba uvnitr kabelu..a kabel se již nehlasil jako kabel který měl ale jen jako usb--com prevodnik .... proste umerl y bylo nutne naflashovat...

Napsal: úte 22.07.2008 13:23
od jano
Skusil by som INPU ale nemam ten program nevies kde sa dal zohnat ?

Napsal: úte 22.07.2008 21:49
od norom
samozřejmě že nejsprávnější varianta je koupit :D

no ale nekde pred mesice jsem bud tady ze stranek nasel odkaz nebo to bylo nekde na http://ecubb.bmwecu.org

když nato narazim upřesnim

Napsal: stř 23.07.2008 11:36
od Cuba

Napsal: stř 23.07.2008 12:23
od jano
Diki skúsim to a dám vedieť

Napsal: stř 23.07.2008 20:11
od Zvire
Bahcha na to !

BMW 1995 a starší mají jedno diagnostické vedení (stejně jako VAG VW), ale toto je vedeno ve dvou vodičích (Tx a Rx, VW má jen jeden obousměrný vodič), tyto vozy samozřejmě nemají OBD-II konektor, standardizovaný v 1995.

BMW 1996-2000 používá rozdělené diagnostické vedení, jako některé 2002+ Audi (Dual K-buss). Přes OBD2 konektor jsou dostupné jen ŘJ motoru a převodovky (pokud je). Ostatní řídící jednotky jsou dostupné jen přes 20 pinový konektor pod kapotou.

BMW 2001+ již nemají onen 20 pinový konektor, ale stále mají dvojitou sběrnici, obě sběrnice jsou dostupné v OBD-II konektoru, stejné řešení, jako některé 2002 Audi A6 a A8.

Napsal: stř 23.07.2008 20:56
od norom
Nejpre ve musim omluvit ze jsem sem zatah VW a VAG . Tento kablik (kterj jsem si blbe na cas umrtvil) nepouživam na BMW s Carsoftem.

BC(a par dalsich) nekomunikuje při použití "KKL kabelu" dle eshopu určený pro CS 6.5. a BMW. jak už bylo zmíněno kabel je na RS232(žadné USB nebo převodník)

Napsal: stř 23.07.2008 21:13
od jano
Sprava sa mi to presne ako pise Zvire komunikuje mi to len s motorom. Ale na starom aute cez 20 pin slapalo vsetko OK je treba snad nejako upravit ten konektor OBD II aby mal obidve sbernice ? Inak ten program INPA mi nabehne ale nekomunikuje .

Napsal: stř 23.07.2008 23:26
od norom
koukam že už to neni aktualni , ale precijen slibil jsem že upřesnim kde jsem nasel INPU .... nekde jsem nasel torrent .... volně hozenej na webu

klidne bych ho sem dal kdyby to slo .. ale ani .jpg se nepodařilo tk aby to pak slo stahnout

Napsal: sob 26.07.2008 00:13
od jano
Takže sa mi nakoniec podarilo razbehat ten Carsoft. Mal som chybu v kábli. Ale našťastie som na to prišiel. Komunikujú mi tieto jednotky : DDE/DME, inst. Cluster, Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC. Presne tak ako noromovi BC - module does not respond a samozrejme BC mám. Ale neviem, či sa táto BC diagnostika nevsťahuje len na BC ako napríklad v E36 /samostatný modul/. Inak tá INPA mi nijako nekomunikuje. Rozchodil som Carsoft 6.5 aj 6.1.4 ale INPU nie.

Napsal: ned 27.07.2008 23:40
od norom
gratuluju k nalezeni chybky v kabelu ....


přimělo mi to kuchnout kabliky co mam .. a jen ty konce co šli bez problemů rozšoubovat ..
1. porovnani kabliku (redukci)20pin(na svem aute nevyužiju)
kablik na CS 7,14,15,17,19,20
kablik na INPA piny 14,15,16,17-propojeno s 20,19

jelikož se mi nikde nepodařilo najit plne popsani pinu ... tak nedokazu posoudit zda je neco spatne...

2)rozebral jesem konekdor OBD2
kablik CS zapojeny piny: 4 propojen a5,7,8,15,16
kablik INPA(co jsem tak vypozoroval na vystupi z plosnaku)
piny: 1, 4 propojen s5,7,8,16

takže par rozdilu v kablikach je ... ale muzou to bejt jen nejake země čico ..., jak rikam dnes jsem se nedoklikal k plnemu popisu konektoru nebo ke schematu kabelů .. ktere mam

Napsal: stř 03.09.2008 23:31
od Baaarb
ahoj. koukam že si z taky z Plzně...
shánim taky nějakou diagnostiku na reset bagů atd... a ten carsoft se mi moc líbí, ale nevim jaký kably sehnat a kde... mam nefacelift e46 rv 2001.

thx

Napsal: čtv 04.09.2008 12:02
od Miguel
Baaarb píše:ahoj. koukam že si z taky z Plzně...
shánim taky nějakou diagnostiku na reset bagů atd... a ten carsoft se mi moc líbí, ale nevim jaký kably sehnat a kde... mam nefacelift e46 rv 2001.

thx


Sadu Carsoft 6.5 mám na prodej 8)