Stránka 1 z 2

Napsal: úte 15.07.2008 11:05
od calif
zdravim, jde to vubec nastavit? nedavno mi delali geošku i na zadku, mam tam par mesicu stare pneu a slušně mi to mete predky.....daji se u E36 rv.94 štelovat odklony kol? popripade cim by to mohlo byt?

Napsal: úte 15.07.2008 11:08
od Yngwie
calif píše:zdravim, jde to vubec nastavit? nedavno mi delali geošku i na zadku, mam tam par mesicu stare pneu a slušně mi to mete predky.....daji se u E36 rv.94 štelovat odklony kol? popripade cim by to mohlo byt?
Melo by to jit pomoci takovych sroubu a ideal se prej blizi nekde odklonu negativnimu kolem 2 stupnu.

Napsal: úte 15.07.2008 11:15
od calif
díkes

Napsal: úte 15.07.2008 11:26
od castro
ty šrouby bývaj dost zatuhlý a už mi několikrát na geošce řekli že to raději dělat nebudou ( zvětšovat odklony ), aby jim to neruplo.

Tak doporučuju si ty šrouby koupit rezervní aby se do toho klidně mohli plně opřít ;-)

záležitost u E36 cca 300,- myslim..

Napsal: úte 15.07.2008 11:31
od calif
castro píše:ty šrouby bývaj dost zatuhlý a už mi několikrát na geošce řekli že to raději dělat nebudou ( zvětšovat odklony ), aby jim to neruplo.

Tak doporučuju si ty šrouby koupit rezervní aby se do toho klidně mohli plně opřít ;-)

záležitost u E36 cca 300,- myslim..
no tak nevim jestli to teda udelali pri ty geosce, asi to ani nevedeli ze to lze,protoze kdyby to udelali tak by se mi to prece nemohlo takhel sjizdet, vsiml sem si toho nahodou, novy gumares a vnitrky skoro hotovy :(

Napsal: úte 15.07.2008 11:40
od Yngwie
calif píše:
castro píše:ty šrouby bývaj dost zatuhlý a už mi několikrát na geošce řekli že to raději dělat nebudou ( zvětšovat odklony ), aby jim to neruplo.

Tak doporučuju si ty šrouby koupit rezervní aby se do toho klidně mohli plně opřít ;-)

záležitost u E36 cca 300,- myslim..
no tak nevim jestli to teda udelali pri ty geosce, asi to ani nevedeli ze to lze,protoze kdyby to udelali tak by se mi to prece nemohlo takhel sjizdet, vsiml sem si toho nahodou, novy gumares a vnitrky skoro hotovy :(
Obecne pry plati, ze nastaveni negativniho odklonu prospiva jizdnim vlastnostem, ale skodi pneu...na bmw se ti sjizdeji pneu vnitrky vzdycky vice, ale pokud je to moc, tak si rekni at nastavi jen mirne negativni do 1 stupne a mas vyreseno.

Napsal: úte 15.07.2008 19:31
od dali_b
Pokud jsou vnitřky vyloženě mrtvý, tak bych to tipoval spíš na rozbíhavost. Já mám na zadku 2° negativ, což je kolem horní hranice předepsaný výrobcem pro sportovní podvozek a vnitřky se sice sjíždějí malinko víc, ale žádný drama. A o moc víc než ty 2° to nastavit nejde.

Napsal: stř 16.07.2008 06:31
od calif
dali_b píše:Pokud jsou vnitřky vyloženě mrtvý, tak bych to tipoval spíš na rozbíhavost. Já mám na zadku 2° negativ, což je kolem horní hranice předepsaný výrobcem pro sportovní podvozek a vnitřky se sice sjíždějí malinko víc, ale žádný drama. A o moc víc než ty 2° to nastavit nejde.
rozbihavost myslis sbihavost? tu mi delali prave kdyz sem tam dal ty novy gumy, vylozene mrtvy nejsou,ale sjety ano...

Napsal: stř 16.07.2008 09:30
od Brody
no taky se mi na jedny strane sjizdi vnitrek vic nez na druhy.Ale jen na 17kach.Zimni 15ky byly v pohode.

Napsal: stř 16.07.2008 11:08
od Pete
K tem negativum patří take sbíhavost asi 3 na 2 stupne negativu.Pokud da sbihavost nulovou tak se hodne sjizdeji vnitrky.
Pokud nemas siroke gumy muzes si nechat nastavit i nulovej odklon a beznou sbihavost, pak ti gumy vydrží to co maji vydržet :wink:
Jinak v kazdem dobrem servise by se te meli zeptat jestli chceš beznou nebo sportovní geometrii a mely by ti rict jestli je auto snizene a o kolik.
Hlavne pokud mas snizenej predek mas jej taky v negativu a s tim nikdo nic neudela a podle toho by mel mechanik doladit i zadek do negativu aby se auto chovalo vyváženě.

Napsal: stř 16.07.2008 23:35
od dali_b
calif píše:
dali_b píše:Pokud jsou vnitřky vyloženě mrtvý, tak bych to tipoval spíš na rozbíhavost. Já mám na zadku 2° negativ, což je kolem horní hranice předepsaný výrobcem pro sportovní podvozek a vnitřky se sice sjíždějí malinko víc, ale žádný drama. A o moc víc než ty 2° to nastavit nejde.
rozbihavost myslis sbihavost? tu mi delali prave kdyz sem tam dal ty novy gumy, vylozene mrtvy nejsou,ale sjety ano...
Pokud jsou kola příliš sbíhavý, sjíždí se vnějšky. Příliš rozbíhavý vnitřky. Mě zabilo zimák 0,3° rozeběh.

Napsal: čtv 17.07.2008 22:49
od aigo
a nemuzou ti to delat jine pruziny nebo tlumice treba nejake sportovni???

Napsal: pát 18.07.2008 10:12
od Yngwie
aigo píše:a nemuzou ti to delat jine pruziny nebo tlumice treba nejake sportovni???
Urcite muzou... kdyz jsou zkracene, tak casto nejde stelovat tak jako standardni, taky jsem to resils novyma bilsteinama ale nakonec jsem dostal na 1°+.

Napsal: pát 18.07.2008 19:53
od bmwmaniac
sbihavost celková....0°24´ +-6´(normalni podvozek).......0°24´ +-6´ (sport)
*odklon....................-1°30´ +-15´(norm.podvozek).........-2°00´ +-5´(sport)
geom.jízdní osa........0´ +-3 (norm.podvozek).................0´ +-3´ (sport)
*odklon(tolerance L a P strana je max 30´ [/img]

Napsal: sob 19.07.2008 12:17
od calif
gumy siroky nemam, jsou tam 205/50/15 predek je hodne nizko, tam to asi snizene bude, zadek se mi jevi normalní, tlumice tam asi zadne sport nebudou.....v tom servisu asi vedi houbeles ze se to dela i podle snizeni auta atd atd :( zatim nevim co s tim, jeste mi to nezmerili ani nevyhledali jestli to pri geometrii vubec merily ty odklony.....ale sere me to teda, takhle bych mohl kupovat pneu kazdeho pul roku!!

Napsal: sob 19.07.2008 16:55
od bmwmaniac
nemas vybitej nekterej silenblok v zadni naprave??

Napsal: úte 22.07.2008 00:59
od calif
jo tak to nevim, ale to bych musel mit v haji oba, ty kola jsou sjety obe.....

Napsal: čtv 11.08.2011 16:28
od denis_E36
mam dotaz, nevite jak moc se daji nastavit negativy u e36 vzadu ? Dekuji

Napsal: pát 12.08.2011 08:08
od michal09
Jestli si dobře pamatuju, tak u e36 se na geometrii šteluje vpředu pouze sbíhavost a vzadu sbíhavost i odklon. Hlavně se má dělat geometrie u e36 na plně zatíženým autě!!! Respektive ty počítačové hodnoty jsou pro plně zatížené auto. Někde tady se to už řešilo, stačí hledat...

A jak psal Castro, šrouby na štelování zadních kol bývají na pokraji smrti, proto je lepší před geoškou vyměnit za nové, je to otázka pár stovek...

Napsal: pát 12.08.2011 08:19
od Hanz
vpredu jde odklon vymenou sroubu drzicich McPerson k naboji za ty s mensim prumerem, idealne excentricke... pripadne vymenou horniho ulozeni tlumicu za stavitelne, napr. od D2 (cca 3-4tis par)