Stránka 1 z 1
Napsal: úte 17.06.2008 12:50
od kourk
Zdar chlapi. jenom tak pro zajímavost. je tu někdo kdo by mi to dokázal vysvětlit jak to je. Vždycky u mejch předchozích aut, když sem otočil zapalovanim (né startoval), tak sem slyšel cvaknout relé a tim pádem se spustila i palivová pumpa, a po chvíli zase vypla. Ted u 318is m42 otočim klíčkem, relé cvakne, ale pumpa nic. nejsem elektrikář, ale jestliže se sepne relé jaktože nejde i palivová pumpa. Nebo ta se zapíná až třeba při startování?? A co to relé pak vypíná, to ta pumpa běží furt při nastartovanym motoru? věřim že tu sou fachmani kteří mi to dokáží jako laikovi celej ten system polopatě vysvětlit. Díkec.

Napsal: úte 17.06.2008 14:47
od libovka
Pumpa se rozeběhne až při startu a běží dokud nechcípneš motor.To,že se pumpa rozeběhne a pak vypne při zapnutí klíčku dělá třeba E30 s motorem M10.Pa už to nedělali.
Napsal: úte 17.06.2008 22:56
od Killca
u E36 se pumpa rozbehne na polohu klicku na vsechny kontrolky, a v motoru je nejaky cidlo co vypne privod bez nastartovani pri natlakovani, jakmile nastartujes tak uz to zase bezi furt, teda mysim ze to takle funguje, protoze me to cidlo nefacha a tlaci mi to benzin furt, ackoli by to po natlakovani melo vypnout
Napsal: stř 18.06.2008 20:25
od libovka
Killca píše:u E36 se pumpa rozbehne na polohu klicku na vsechny kontrolky, a v motoru je nejaky cidlo co vypne privod bez nastartovani pri natlakovani, jakmile nastartujes tak uz to zase bezi furt, teda mysim ze to takle funguje, protoze me to cidlo nefacha a tlaci mi to benzin furt, ackoli by to po natlakovani melo vypnout
To cos napsal je nesmysl.Žádný tlakový čidlo tam není a ta pumpa má běžet až při startování. U e30 s M10sítkou se to natlakovalo a vyplo,ale bylo to přes časové relé které seplo asi na 2 vteřiny.U e36 nic takového není.
Napsal: stř 18.06.2008 21:04
od Killca
jak vis ze tam nic takovyho neni? cerpadlo mi toci na klicku furt a kdyz jdu bliz motoru, tak tam asi po 3 sekundach dycky neco cvakne, servisman rikal ze prej jeto prave ten vypinac ale ze je to cerpadlo asi na tvrdejch 12 tak to nevypina
jinak si z prahy, tak na to muzem nekdy mrknout, treba na srazu v nedeli ve 3 na strahove
Napsal: čtv 19.06.2008 07:15
od libovka
Tam může cvakat věcí (regulátor volnoběho,relé,ventilek aktivního uhlí)
Věř mi,dělám do BMW 13 let a žádnej ventil co vypíná pumpu tam není.Buud to máš nějak divně zapojené a nebo to co slyšíš není pumpa.
Jsem z Prahy,ale na srazy nejezdím.Pokud chceš hodím ti do SZ číslo a zavolej a můžeš přijet.
Napsal: čtv 19.06.2008 07:52
od xdentist
jak pise libovka,pumpa se sepne primo z ridici jednotky motoru ve chvili startu,driv ne
Napsal: čtv 19.06.2008 20:47
od Killca
nu dobra, budu vam verit, i kdyz prijde mi to divny, mel bych se na ten system poradne podivat
ciliz tedy kdyz je klicek na kontrolkach tak to nema nic delat a jakmile zacnu zapalovat tak to teprve zacne tlacit? takze tam muze byt dost prodleva nez dofrci benzin ke vstrikum
Napsal: pát 20.06.2008 10:23
od libovka
Ta pumpa tlačí tak rychle že prodlevaje minimální.A hlavně pokud máš palivovou soustavu v pořádku tak tlak ve hadících by se měl udržet dost dlouho.
Napsal: pát 20.06.2008 11:18
od Hanz
u vsech e36 co jsem mel to delalo jak pise Killca

pri zapnuti klicku natlaci cerpadlo (nevim jestli je nastaveny cas jak dlouho ma bezet, ale pokud klicek vypnu a znova zapnu, bezi znatelne mensi dobu nebo skoro vubec, ale vzdy bezi)... je to kvuli tomu, ze benzin diky netesnostem pada zpatky do nadrze (navic pokudje horky motor, ma palivo tendenci ve vstrikovaci liste tvorit parove polstare a pod) a ve vedeni se objevi vzuchova bublina, byl by problem nastartovat ihned, proto to cerpadlo prozene az do nadrze (si myslim)... cim je to rizeny nevim, ale je to fakt, merisl jsem to kdyz jsem laboroval proc mi nejede za prudkeho deste auto

)
Napsal: pát 20.06.2008 11:41
od libovka
Kvuli netěsnostem to asi ne vid.Pokud máš netěsnost v palivovém systému tak je to docela problém.Pokud ti benzin spadne,tak spadne jen do urovně hladiny v nádrži,což je asi 30cm hadice,kterou pumpa při startu bezproblémů dotlačí během vteřiny.V systému se tlak udrží i několik dní,protože když odpojíš přívod do lišty třeba po dvou dnech tak dostaneš solidní benzinovou sprchu.
A to spuštění pumpy při klíčku jsem neměl ani u E30 plast,E34,E36,E39,E53.
Napsal: pát 20.06.2008 12:11
od Hanz
a myslis si to nebo jsi to fakt overoval? aby nepadal benzin zpet do nadrze je docileno 1cestnym ventilem, ktery je soucast cerpadla... kdyz je ko nebo obecne netesny, tlak v systemu (cerpadlo-trubky-regulator tlaku paliva na konci listy) pada a benzin se vraci privodni trubkou zpet do nadrze... stejne tak v pripade netesneho regulatoru tlaku paliva, pak tece z5 vraceckou... pak jsou pripady netesnosti jinde (spoje, kapajici vstriky a pod), kde ti utika benzin uplne mimo system... mel jsem to u sveho auta rozebrane nekolikrat a tlak tam byl i po tech 2 dnech jak uvadis, presto po otoceni klicku cerpadlo jelo cca 0,5s... tlak v systemu to nehlida, protoze po odpojeni hadice se cerpadlo nerozebehlo, dokud jsem nezacal startovat...
Napsal: pát 20.06.2008 12:45
od JIP
Musím souhlasit s Hanzem, mám taky E36 a po zapnutí klíčku zřetelně slyším cca 2s vrčet palivové čerpadlo (pokud nemám v nádrži nějaký bzučák
).
Ale nějak bych z toho zbytečně nedělal kovbojku na 3 stránky...
Napsal: pát 20.06.2008 13:27
od Hanz
proste resime tech problem, kovbojky jsou jestli je cerna dost cerna

Napsal: pát 20.06.2008 14:38
od kourk
tak ted jsem z Vás fakt chytrej. Díki že jste mi to ujasnil kluci!

Napsal: ned 22.06.2008 23:24
od Killca