Stránka 1 z 2
Napsal: stř 11.06.2008 13:38
od burzoa
Mám krátce BMW 318i E91 prodejce mi řekl, že bohatě stačí 95 a dávat tam 98 je zbytečné...
Jaké máte zkušenosti Vy?
Napsal: stř 11.06.2008 14:05
od Fipo
já neustále tankuju 95, uplně obyč za 31,20, tankoval jsem včera.
Ale týden zpět jsem zkusil do své e36 2,0i pro dobrý pocit natankovat OMV 100 a musím přiznat, že reakce na plyn byla lepší, o to jsem na to víc šlapal a přitom se mi zdá, že se spotřeba o moc nezvýšila, cca 8,7/100, ale je to hrozně drahé a tím, že tě to nutí na to šlapat, tak je to ještě dražší

myslím, že tankováním více oktanového benzínu nic nepokazíš, ale ve finále je to asi zbytečný, pokud nejsi zvádoník, což podle motoru, stejně jako já, asi nejsi

Napsal: stř 11.06.2008 14:42
od Leveler
Tenkrát sem to řešil a bylo mě řečeno, že by mohlo dojít k podpálení ventilů když bych tam lil 100 oktanů.Takže tam leju zase jenom 95 a ono to stačí..
Napsal: stř 11.06.2008 14:45
od M3maniac
do tohoto motoru stačí opravdu jen 95ka

v powerem nic nezkazíš
Napsal: stř 11.06.2008 14:50
od buchtik
jen tak z hecu jsem vzal Shell V power racing a nevím jestli to je fakt jen pocit ale auto jede lépe na mou 1.8

jinak cena 36.20 Kč je fakt jen na občásné tankování jinak leju 95 a na ježdění mi to satčí zavodní auto z toho stejně neudělám

Napsal: stř 11.06.2008 15:05
od Tomassino
buchtik píše:jen tak z hecu jsem vzal Shell V power racing a nevím jestli to je fakt jen pocit ale auto jede lépe na mou 1.8

jinak cena 36.20 Kč je fakt jen na občásné tankování jinak leju 95 a na ježdění mi to satčí zavodní auto z toho stejně neudělám

za ty prachy uz bych si tu vetsi "zivost" auta ja osobne namlouval

Napsal: stř 11.06.2008 15:09
od buchtik
Tomassino píše:buchtik píše:jen tak z hecu jsem vzal Shell V power racing a nevím jestli to je fakt jen pocit ale auto jede lépe na mou 1.8

jinak cena 36.20 Kč je fakt jen na občásné tankování jinak leju 95 a na ježdění mi to satčí zavodní auto z toho stejně neudělám

za ty prachy uz bych si tu vetsi "zivost" auta ja osobne namlouval

co ta Váha už ti přišla jsem zvědav jak to dopadne jestli to bude tím

Napsal: stř 11.06.2008 15:51
od shade120l
buchtik píše:jen tak z hecu jsem vzal Shell V power racing a nevím jestli to je fakt jen pocit ale auto jede lépe na mou 1.8

jinak cena 36.20 Kč je fakt jen na občásné tankování jinak leju 95 a na ježdění mi to satčí zavodní auto z toho stejně neudělám

Tady je racing za 36,80kč jednou jsem nalil do mý 1,6 a měl jsem pocit že jedu aspon v 1,8is :-DD ne ale je to hodně znát... Ale přeci jen 95za 31,10 mi bohatě stačí už jen kvůli ceně
Napsal: stř 11.06.2008 15:55
od dsvatos
Motor je stavěnej na 95 oktanů, tak to tam lej a nevymýšlej chujoviny

Napsal: stř 11.06.2008 16:39
od kosh
do eMka taky někdy liju 95
a pohoda jazz
dokonce na víčku nádrže to je napsané
Napsal: stř 11.06.2008 18:43
od Lion
Do 318 bych lil 95 okt. benal. Je napsanej i v techničáku a jak říká Kosh, je to napsané i na víčku nádrže či na palubovce u budíků. Já leju 98 okt. a poslední dobou tu Vervu 100 od Benziny, páč v okolí nikde konkrétně 98 okt. už neprodávaj. I když jsem už slyšel, že ta Verva 100 od Benziny neni plnohodnotná 100 okt. ale je to převlečená 98-99 okt., kdo ví

Ale jsem s ním spokojenej. Tak snad nic na motoru neníčím.

Napsal: stř 11.06.2008 19:51
od droban
tak on ani ten v - power racing neni plnohodnotnej 100 oktan ale ma 98 oktanu
Napsal: stř 11.06.2008 20:15
od voitano
Já jsem dostal doporučení z od servisáka z Bosch servisu nebrat normál benzín, který je pančovaný těmi bio přísadami( biolíh) Dostali z cenrály přípis, že zvednutí spotřeby o 10-15% nemají řešit. A prý to podle něj dělá paseku na lambdy a pístní kroužky.... Jediné co se nepančuje je shell v power a powerdisel. Jezdil jsem na N95 co je napsané v techničáku ale v manuálu je napsaná 98ka? Teď jsem přešel na Vpower95.... e46/1999. ty 2kč rozdílu na litru mě nerozhodí ( na to co najezdím)
Napsal: stř 11.06.2008 22:21
od tupaccz
ty slavné 100 oktanové benzíny mají jen jednu výhodu a to že časem by měl odstanit usazený karbon v motoru (což se u starých aut ani nedoporučuje) ale výkon fakt nezvyšuje alespoň u aut ktere mají předepsany natural 95 prostě jsou motory na to stavěné a benzín se spaluje jak má ale pokud ma bezín věčí oktanové číslo tím má věčí hořlavost a takže hoří více tedy dříve tak si dejte sami dohromady jestli to je lepší:-D jinak všechen benzín v čR ať je od shell omw benzina prostě všichni berou benzín jen od jednoho dodavatele a to je Čepro liší se pouze v přidaných aditivech a to mám z hodně ale hodně dobrého zdroje
Napsal: stř 11.06.2008 23:14
od Fipo
tupaccz píše:ty slavné 100 oktanové benzíny mají jen jednu výhodu a to že časem by měl odstanit usazený karbon v motoru (což se u starých aut ani nedoporučuje) ale výkon fakt nezvyšuje alespoň u aut ktere mají předepsany natural 95 prostě jsou motory na to stavěné a benzín se spaluje jak má ale pokud ma bezín věčí oktanové číslo tím má věčí hořlavost a takže hoří více tedy dříve tak si dejte sami dohromady jestli to je lepší:-D jinak všechen benzín v čR ať je od shell omw benzina prostě všichni berou benzín jen od jednoho dodavatele a to je Čepro liší se pouze v přidaných aditivech a to mám z hodně ale hodně dobrého zdroje
částenčě máš pravdu, částečně ne

100 oktanů tu moc benzínů nemám, jak to tu padlo, jsou to převlečené 98 a motoru si myslím to neuškodí, to co ty píšeš platí až u více oktanových benzínů, třeba 109 oktanů atd., to jsou závodní benzíny a lijou se třeba do motorek, které na to mají speciální úpravu, kdyby jsi to nalil do normálního auto nebo motory, nepoznáš to, snad jen pocit
a co se týče čepra, mám stejnou informaci, proto jsem přestal brát benzín od Shellu, ale taky vím, že jediný ještě origo benzín dováží OMV, jinak vše ostatní je stejná sračka....ti co jezdí německo nebo rakousko si určitě všimli, že když natankujou tam, uplně obyč benzín či naftu, jede auto lépe a s menší spotřebou než na český benzín (naftu)
taky bych chtěl říct, že se nekvaltiní/kvalitní nafta pozná na chodu auta daleko snáz než když je to benzín...prostě benzín je benzín a je vesměs jedno jaký tam lijete

ale nafta musí být kvalitní, jinak to stojí za hovno....
Napsal: pon 08.12.2008 19:08
od Fantucci
je tu někdo kdo má 2,5i s motorem M54? Co tam lejete? N95 bo N98?
Napsal: pon 08.12.2008 19:52
od Mike83
Fantucci píše:je tu někdo kdo má 2,5i s motorem M54? Co tam lejete? N95 bo N98?
No dobrej point

mam cerstve 330ci a tankoval jsem plnou N95 v power, ale ze by to jelo nejak hur nebo tak neco jsem nepozoroval..Sice doporucenej je min. 98, ale kdyz je nouze a neni nic jineho, tak tu 95 ten motor taky zvladne..Kdyztak dalsi nadrz budu tankovat stopro min.98, tak jsem supnu, jestli poznam rozdil..
Napsal: pon 08.12.2008 20:23
od Fantucci
taky mám N98 v techničáku. Jde mi o to, jestli se při dlouhodobým užívání N95/N95 v power nějak ten motor neničí. Jestli třeba nezleniví bo tak něco. Nějak extra výkon honit nemusím takže ten N98 mi přijde z tohohole hlediska trošičku zbytečný. Pokud je v tom i něco jiného tak šup sem s tím.
Napsal: pon 08.12.2008 21:37
od dsvatos
Tahle nový auta mají čidla klepání, takže si při horším benzínu samy sníží předstih a nic se tedy neděje. Pokud jezdíš na pohodu a nepotřebuješ max výkon, tak je to jedno. Jenom bych si možná ověřil, jestli nestoupla na N95 trochu spotřeba. Pak si jenom spočítat co se víc vyplatí.
Napsal: pon 08.12.2008 22:29
od P-J
Mike83 píše:Fantucci píše:je tu někdo kdo má 2,5i s motorem M54? Co tam lejete? N95 bo N98?
No dobrej point

mam cerstve 330ci a tankoval jsem plnou N95 v power, ale ze by to jelo nejak hur nebo tak neco jsem nepozoroval..Sice doporucenej je min. 98, ale kdyz je nouze a neni nic jineho, tak tu 95 ten motor taky zvladne..Kdyztak dalsi nadrz budu tankovat stopro min.98, tak jsem supnu, jestli poznam rozdil..
Min. doporučený benzín je N91.....