Stránka 1 z 1
Napsal: pon 02.06.2008 23:41
od whicar
Může mi nekdo poradit? Koupil jsem si novou lambdu a nevím jak ji zapojit. Původní má barvy kabelů: červený, černý, žlutý a bílý. Nová: černý, šedý a dva bílé.
Napsal: úte 03.06.2008 09:54
od michal09
jakej máš motor? Ty barevný s tou červenou a žlutou jsou s novějším konektorem, ty dva bílý jsou se starším konektorem... Nejspíš jsi koupil starší konektor než máš, ale neměl yb to být problém, stačí z nové lambdy odstřihnout konektor a napájet tam tam tvůj co máš teď na autě... hlavně bacha, nezaměň kabely!

Zrovna teď se chytám na to samé - přepájet konektory...

Napsal: úte 03.06.2008 22:46
od whicar
Mam motor M52. Ptal jsem se který kabely mám spojit. Že musím vyměnit konektor je mi jasný. Stejně jsou tam krátký kabely.
Napsal: stř 04.06.2008 08:23
od michal09
pokud jsi ještě nezačal s letováním, vykašli se na to, nemá to cenu... viz.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 478#516478
Kabely zapojíš stejně, koukni se zepředu na ten konektor, nakresli si, jak jsou ty kabely zapojený a zapoj je stejně na ten druhej konektor... U motoru M43 je to následnovně a u toho tvého to bude myslím stejný...
ČERNÁ s ČERNOU
BÍLÁ s BÍLOU (1)
ŽLUTÁ s BÍLOU (2)
ČERVENÁ s ŠEDIVOU
Napsal: pon 02.11.2009 14:13
od PavelJandak
Ahoj lidi,dneska jsem se chystal vyměnit lambdu na své Z3,1.8,r.v.96 a zjistil jsem, že mám odpadlý drátek z toho konektoru, který jde do motoru.Je to upadlý přímo u konektoru, takže pájet to nepůjde a ani nevím zda by to šlo, podle toho co jsem tady četl.Taky se chci zeptat, jak mám zapojit novou lambdu.Nová má drátky 2x bíly,černý a šedý, ale do motoru mi jde žlutý,černý,hnědý,zelený.Díky za rady
Napsal: pon 02.11.2009 15:51
od michal09
Pavle máš ten samej motor co já - M43B18, takže si jen pročti co jsem zde kdysi psal, teď už si z toho nic moc nepamatuju, ale v tý době když jsem to řešil jsem měl všechno zjištění a vše jsem sem napsal, tak to pročti. Třeba to zapojení těch barev jsem rozepsal hned o 1 přísvěk výš...

Napsal: pon 02.11.2009 18:00
od PavelJandak
však jsem si to pročetl,ale nikde jsme nezjistil co mám dělat, pokud mám odpadlý drátek z toho protikusu jak se zapojuje lambda a taky nikdo zde nepsal, že má barvy žlutá,červená,hnědá,zelená.Řešilo se tady žlutá,červená,bílá,černá, ale o tom co mám já, jsem nikde nic nenašel
Napsal: pon 02.11.2009 22:48
od paveld
Tu červeno/černo/žluto/bílou bych rozhodně s černo/šedo/bílo/bílou nezaměňoval, je to uplně jiná lambda a uplně jinak funguje. Ta první se dávala na M52ky, na jinym motoru jsem ji zatim neviděl...
Napsal: úte 03.11.2009 08:27
od PavelJandak
Tak to teda vážně nevim.Koukal jsem do TP a kolonce typ motoru mam 184E2,žádný M53B18 jsem nenašel, tak jsem teď docela na vážkách,jestli tam je vůbec motor, který tam má být.Jak by se to dalo ověřit?
Napsal: úte 03.11.2009 08:55
od Fx
To máš napsané v pořádku

Pokud si nejsi jistý, co je to za motor, tak sem hoď jeho fotku, podle té se to poznat dá

Napsal: úte 03.11.2009 11:17
od PavelJandak
Ahoj lidi,tak jsem koukal na svoji starou lambdu a ta má drátky 2x bílý,černý a šedý stejně jako ta nová.Akorát v tom druhym konektoru jsou žlutý,červený,černý a bílý.Taky jsem zjistil,že ty konektory mají zámky,takže jinak se ta lambda prostě zapojit nedá.Akorát mě teda trápí ten upadlý drátek z toho druhýho konektoru.Dá se ten konektor nějak rozebrat nebo co se s tim dá dělat?Ještě jsem sem hodil foto motoru,jestli teda někdo pozná,zda je to M43B18
Napsal: úte 03.11.2009 11:51
od Fx
Ano, tohle je M43 (zdvihový objem z fotky nepoznáš, ale typ motoru ano)...
Napsal: úte 03.11.2009 12:20
od michal09
Fx píše:Ano, tohle je M43 (zdvihový objem z fotky nepoznáš, ale typ motoru ano)...
Píše že má Z3 1.8, tak to bude na 100% M43B18. 1.6ka se do Z3 nedávala ne?

Napsal: úte 03.11.2009 12:54
od PavelJandak
V tom případě teda nechápu, proč tam jsou jinačí drátky.A poradí mi teda někdo,co se dá dělat s tim konektorem, ze kterého je upadlý drátek?Je nějak rozebiratelný.Drátek odpadl přímo u konektoru,takže spájet ho je nemožný,leda to nějak rozebrat, ale to nevím jestli jde.Díky
Napsal: ned 08.11.2009 14:42
od PavelJandak
Tak jsem se ještě podíval na ten konektor a zjistil jsem jednu věc.AKbíky do motoru mají barvu,černý,žlutý,hnědý,zelený.V konektoru jsou zapojeny 1-černý,2-žlutý,3-hnědý,4-zelený a lambda sonda je v konektoru zapojena takto 1-šedý,2-černý,3 a 4-bílý.Zjistil jsem ale,že když připojim multimetr na konektor k motoru na pin č.3-hnědý kablík a na kostru,tak píská.Tudíš jsou propojené.Na lambdě tomu odpovídá bílý kablík,takže jsou propjené bílá s hnědou a celé to jde na kostru.Bílá je ale vyhřívání.To ale přeci nemůže být připojené na kostru.Nebo ano?Už jsem z toho vážně hotovej.Díky za rady
Napsal: ned 08.11.2009 14:56
od PavelJandak
ještě jsem zjistil,že černý kablík na lambdě je signál,bílé výhřev a šedý uzemnění.Pokud bych otočil klíčkem,dalo by se multimetrem zjistit který kablík je signál?
Napsal: ned 08.11.2009 16:21
od paveld
No tak podle mě musí jít jeden bílej na kostru a druhej na plus aby to vyhřejvalo.
Napsal: ned 08.11.2009 20:33
od starML
Zapojení lambda sond se změnilo a náhradní díly se vyrábí jen v novém zapojení, takže se to musí přepojit. Podle typu auta a roku výroby je možno nalézt na
http://wds.qclt.com/ .
PavelJandak - pošli mi fotku toho konektoru, posílám Ti SZ.
Napsal: pon 09.11.2009 18:01
od PavelJandak
Ahoj,psal jsem Ti SZ, tak se mi pak prosím ozvy.Díky