Stránka 1 z 4
Napsal: pon 02.06.2008 12:22
od Mef
Zdravím,
mám problém (zatím není echt tíživý).
Mám občas problém s řazením. Kvalty nejdou nahazovat úplně lehce. Nedělá to pořád, podle toho jak se tomu chce. Občas se mi ale stane, že před rozjetím zařadím jedničku až napodruhý. Nejdou cítit žádné "zuby" při řazení, jenom prostě v jednom místě musím "přetlačit" odpor.
Jinak, co se týče spojky. Neprokluzuje při jízdě, ale na rozjezd se mi zdá taková tupá.
Bude špatná spojka, nebo v horším případku něco v převodovce?
Díky za info
Napsal: pon 02.06.2008 13:24
od dsvatos
Máš tam vůbec olej?????
Napsal: pon 02.06.2008 13:32
od Spajky
Mně de při prvním startu občas šíleně tvrdě řadit zpátečka, musim opravdu zabrat, abych jí tam narval, olej sem měnil nedávno..

Napsal: pon 02.06.2008 13:34
od Mef
Máš. Komplet sem měnil oleje v autě na podzim. Loužičky žádný. Převodovka suchá.
Napsal: pon 02.06.2008 20:22
od cetronix
já bych to tipoval na spojku

Napsal: stř 04.06.2008 15:30
od Blahycz
cetronix píše:já bych to tipoval na spojku

asi tak nic jinyho
Napsal: stř 04.06.2008 16:30
od jarda
mně to teď začala dělat jednička v momentě když mi Petr vyměnil spojku za novou Sachs, tak nevim, může to být tím? a jak?
Napsal: pon 15.02.2010 12:44
od elgroso
Zdravím, na svém voze pozoruji podobný problém co Mef.
Při řazení prvního rychlostního stupně musím překonat jisté místo, kde páka "narazí" na odpor. Po překonání odporu, lze zařadit jedničku a rozjet se. Odporem není myšleno, že by řazení šlo přes zuby. Je to jedno místo na dráze pohybu páky, kde lze jen ztěžka pákou pohnout kupředu.
Bohužel to není zrovna příjemné - "hledat" na křižovatce jedničku.
Řešením je zařadit trojku a pak hnedka jedničku a jde to krásně. To ovšem neřeší příčinu.
Setkal se někdo s podobným problémem a byl by ochotný poradit, co je potřeba prohlédnout nebo vyměnit?
Dočetl jsem se zde na klubu, že by to mohl dělat synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Otázka je, jestli bude někdo ochotný se hrabat v převodovce jen kvůli výměně jednoho kroužku nebo jestli mi budou nutit novou (zánovní, případně z jiného auta).
Prosím za informace a názory. Děkuji.
Napsal: pon 15.02.2010 14:00
od JanHavlicek
A dělá ti to i po několika kilometrech po zahřátí motoru? Mně se to stává teďka v zimě naprosto běžně, když ještě není zahřátý olej v převodovce. To samé u posilovače.
Napsal: pon 15.02.2010 14:34
od ironpipi
Napsal: pon 15.02.2010 16:15
od wartes
Já mám problém úplně stejný. Myslel jsem, že pomůže výměna oleje ve skříni, ale je to furt stejný. Jedničku tam teď v zimě musím dávat přes trojku. Hlavně na semaforech fakt hrůza. A vlastně všechny kvalty tam tlačím přes odpor. Když je venku tak +10 a více tak je to o dost lepší. Ale kdyby někdo věděl co to může dělat, byl bych rád za každý nápad či radu.
Napsal: pon 15.02.2010 16:46
od Brody
Mám to též, ale jen teď při mrazech a prvním zařazení. Jakmile se zařadí tak už bez problému. Jinak jakmile tam jednička ani zpátečka nejde tak pustim spojku, nechám protočit motor a pak skouším po kvaltech. Začínám od pětky. Většinou čtyřka tam klouzne bez problému a to už tam lepnu i jedničky s couvačkou.

Napsal: pon 15.02.2010 20:26
od elgroso
Zdravím, díky za reakce. Bohužel se to stejné děje kdykoliv, i když je motor studený, teplý, po hodině jízdy po dálnici i během popojíždění po městě. Nevím si s tím rady.
S pozicí řadící páky problémy nemám. Stojí uprostřed, po vyřazení se vrací do středu, nikde nevázne a není vychýlená. Všechny ostatní rychlosti jdou řadit pěkně a přesně.
Osobně bych to tipoval na ten synchronizační kroužek na prvním rychlostním stupni. Když trojka jde v pohodě a pak následně i jednička, tak bych řekl, že je problém v postavení "ozubených kol" proti sobě když je potřeba zařadit jedničku. Poškozený kroužek to asi nedokáže srovnat a musí se zařadit trojka, aby se kola proti sobě vymezila. Trojka to srovná a pak už jen dát jinou rychlost.
No bude to ještě sranda, teď jde o to jestli prvně zkusit zpřesnit řízení viz. odkaz výše a nebo někoho přemluvit ať mrkne na převodovku a vymění ten kroužek.
Budu rád za info, díky.
Napsal: pon 15.02.2010 22:52
od Slavisimo
Taky mam problem

Vyskakuje mi jednicka, podle me to bude ten synchron, akorat komu se chce rozdelavat skrin.
Napsal: pon 15.02.2010 22:57
od noname
Zkusil bych se zaměřit na ten plastový čudlík, který podpírá vypínací páku spojky, hodně často bývá ojebaný a spojka špatně vypíná, proto jde špatně řadit kvalty zejmena 1 a 2...
Napsal: pon 15.02.2010 23:02
od capri
mam takovej pocit že jednička synchronizovana neni stejně jako zpátečka takže bych viděl že pokud vám vyskakuje rychlost tak bud je někde vůle na páce a nedořazuje se uplně a nebo je už ojetej ozub kterym to zapada do protikusu

Napsal: pon 15.02.2010 23:09
od noname
capri píše:mam takovej pocit že jednička synchronizovana neni stejně jako zpátečka takže bych viděl že pokud vám vyskakuje rychlost tak bud je někde vůle na páce a nedořazuje se uplně a nebo je už ojetej ozub kterym to zapada do protikusu

To by byl rachot, kdyby jednička neměla sinchron

Nemá ho jen zpátečka
Napsal: pon 15.02.2010 23:18
od capri
j je to možný

ale ono když si to tak vemeš tak by to rachot nebyl pač když dávám zpátečku tak to taky neni rachot

krom toho jedniču dáváš jen když se rozjíždíš jinak ne no

Napsal: pon 15.02.2010 23:21
od Slavisimo
noname píše:capri píše:mam takovej pocit že jednička synchronizovana neni stejně jako zpátečka takže bych viděl že pokud vám vyskakuje rychlost tak bud je někde vůle na páce a nedořazuje se uplně a nebo je už ojetej ozub kterym to zapada do protikusu

To by byl rachot, kdyby jednička neměla sinchron

Nemá ho jen zpátečka
I zpatecka ma synchron

Napsal: pon 15.02.2010 23:23
od noname
capri píše:j je to možný

ale ono když si to tak vemeš tak by to rachot nebyl pač když dávám zpátečku tak to taky neni rachot

krom toho jedniču dáváš jen když se rozjíždíš jinak ne no

Já tam párkrat narval jedničku za jízdy kvůli driftu a uplně v pohodě, sice sem měl sprvu strach

, ale bez problému, samo jsem jel pomaličku

Zpátečku za jízdy jsem zkoušel u Shade

brrrrrrrrrrrrrrrr