Stránka 1 z 1

Napsal: úte 13.05.2008 10:02
od castro
Má tady někdo zkušenost s výměnou ložisek na ojnicích/klice u motoru M52?

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_2077/

Chtěl bych je nechat vyměnit ale nevim jak moc je to náročnej zákrok na práci. Tak se chci optat jestli už to někdo dělal, jestli to jde třeba měnit "jen" za sundání vany, nebojakékoliv jiné informace.

Od výměny očekávám zklidnění motoru - hlavně toho klepání...

popřípadě zda by to klepání mohl způsobovat setrvák, nebo načlej setrvák jestli právě neoddělává tady ty ložiska na ojnicích...?

díky za informace.

Napsal: úte 13.05.2008 10:49
od JIP
Tys přidřel motor na klice? 8O Tos tomu s tím LSD musel dávat pěkně pokouřit... :? Nojo, nemažete...klepeto... :lol:
Je nutné důkladně zkontrolovat kliku, jestli nebude poškozená povrchová vrstva v místě uložení v šálcích a v ojničních ložiscích(většinou to jen odnesou šálky, ale pokud se chytne klika, můžeš šály měnit do alelujá). Myslím si, že lepší bude vytáhnout a zkotrolovat i písty (hlava dolů). omrknout vůli pístního čepu, kroužky...
Pozor na zachování umístění pístů, měly by se dát na původní místo a nesmíš je pootočit... jinak se dá předpokládat, že to bude žrát olej...
Práce to je celkem časově i odborně náročná, asi bych se do toho jen tak sám nepouštěl, páč s tím u BMW nemám moc zkušeností. Každopádně věřím tomu, že levnější a rozumější varianta bude druhý starší motor.
V první řadě je ale třeba posoudit, jestli to klepání opravdu způsobuje vůle na klice a ojničních ložiskách, pravděpodobnější se mi jeví rozvody nebo dvojhmotový setrvačník...
Ápropos...už se ti podařilo vyřešit rébus s nerovnoměrným chodem motoru a slabším výkonem?

Napsal: úte 13.05.2008 12:49
od castro
nee. to přidřený určitě neni.. jen mě to napadlo jestli náhodou to nezpůsobuje to slabounký klepání... ale dělá to jen někdy takže to asi nebude vyloženě tím...

spíš to vidím na ten setrvák..

výkon mi přijde v normálu, jede to perfetkně a ty otáčky už se taky klidní že to udělá opravdu jednou za čas, nicméně si myslím že ta příčina neni odstraněna. Tak nevim čim to... možná že to dělá opravdu jen ten setrvák..

Napsal: úte 13.05.2008 13:11
od JIP
Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
Teď ten problém s výkonem a volnoběhem po zahřátí řešil někdo o pár Topiců níže a vyřešil to výměnou zapalovací cívky, tak asi bráchovi "zneprovozním" dvoulitra a budu měnit cívky pokus/omyl a snad se to taky spraví...ještě žes mi ušetřil dvojku za čidlo vačky, páč už jsem ho měl taky objednané... :?

Napsal: úte 13.05.2008 14:52
od Killca
JIP píše:Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
to klepani muze byt setrvakem, tm nic jinyho neni a kdyz to vytocis tak to klepani cejtis v sedackach, presne jako mirda a jeho 328, podle me cim pozdeji se vymeni ten setrvak, tim driv se vytvori vule v loziskach na klice jak pise castro

Napsal: úte 13.05.2008 19:38
od castro
setrváček je za hubičku... jen 19.000 s daní :) a v BMW ho mají nejlevnější... tak neváhám, zítra pro něj jdu :lol:

vadnej setrvák bude asi ničit i lamelu na spojce..

mě nepřijde že by se mi někam přenášely vibrace ale že v tom motoru tak nějak klepe jak by uplně nemuselo.. třeba jsou to jen hydroštely ikdyž ty mi přijdou že se projevují jinak..

asi zkusím ten setrvák.. myslim že by to mohla být i ta příčina občasného padání otáček na volnoběh. Výkon je v pořádku.

Napsal: úte 13.05.2008 22:31
od Huska
Ondro nevymýšlej blbosti :-) podle mě jdeš špatnou cestou. Měnit ložiska je naprostý nesmysl.
Setrvák dej jednohmotnostní na drifty je lepší. klepání bude dělat hydroštel nebo pístní čep.... případně vadný vstřik nebo cívka.

Napsal: stř 14.05.2008 07:05
od DC
kdyby se ti ozývali ložiska na ojnicích za chodu motoru, tak věř že bys daleko nedojel...
ty se zvukově projevujou pokud sou načatý tím, že když auto stojí třeba týden nebo dýl bez natočení motoru, tak můžou malinko zamlátit odspodku motoru, protože je tam větší vůle než má být - tu vůli vymezí olej, kterej se tam následně dostane, ale už je to znak toho že je něco špatně

nemyslím si, že by to ale byl tvůj problém

Napsal: stř 14.05.2008 07:53
od castro
asi ano... to já jen už myslím na nejhorší :-)

ten zvuk se mi moc nelíbí ale má ho téměř každá 2,8mička... každopádně setrvák vyměnim rovnou se spojkou.. jistotka je jistotka, a budu mít v tomhle alespoň klid..

Motor bych řekl že je v pořádku, olej to nežere ani při driftech.

uvidíme.. :) každopádně díky.. ;-)

Napsal: stř 14.05.2008 09:40
od Yngwie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA- ... otohosting

Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.

Napsal: stř 14.05.2008 09:49
od castro
Light Weight - More HP! to je sice krásný ale nerad bych měl třeba volnoběžný otáčky na 1200... :(

Napsal: stř 14.05.2008 09:55
od Yngwie
A proc bys mel volnobeh na 1200rpm? Nerozumim jaka je souvstaznost mezi hmotnosti dvojhmotaku a volnobehem.

Napsal: stř 14.05.2008 10:00
od miramax
na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...

Napsal: stř 14.05.2008 10:27
od Yngwie
Zajimave...nicmene googlim jestli nenajdu nejake zkusenosti lidi co maji ten twinmass...narust vykonu ma byt jen neco malo kolem 10 az 20 ps.

vyrobce pise toto

- Engine life is also increased by using a Fidanza Flywheel. Since the Fidanza flywheel is so much lighter there is much less stress on the main bearings.

je tu nekdo, kdo by to potvrdil...ma lehci setrvak vliv na zivotnost lozisek?

Napsal: stř 14.05.2008 16:37
od Pete
z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné :P Svoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.

Napsal: stř 14.05.2008 19:03
od castro
Pete píše:z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné :P Svoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.
jo tak 10W60 tam leju, no.. teda poslední výměna byla za něj :-)

ale mam pryč od včerejška první čtvereček. A neřekl bych že je to tím olejem, ikdyž si rád nechám poradit...

Napsal: stř 14.05.2008 19:26
od men
Yngwie píše:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA-ALUMINUM-FLYWHEEL-BMW-328-330-530-Z3-X5-E46-E39_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33732QQihZ002QQitemZ120261424839QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
Nechci tě něják odrazovat, ale na Fidanzu neni slyšet moc chvály.
Urřitě si pročti topic o setrvákách na TF pár lidí se tam k tehle problematice vyjadřuje celkem fundovaně.

Jinak lehčí setrvák na běžní ježdění je udajně hruza.
Jinak správně řečeno při nižší váze setrváku se zvyšuje volnoběh.

Tot ve skratce co jsem pochytil, když jsem chtěl flywheel aplikovat já :wink:

Napsal: stř 14.05.2008 20:46
od Yngwie
Oka prectu si TK ... mate pravdu asi to je blbost:). Alespon treba najdu nejakou alternativu.

Napsal: čtv 15.05.2008 22:30
od Huska
miramax píše:na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...
trochu přeháníš, ale máš pravdu že Exclusiv má odlehčený setravák + spoustu dalších úprav. M5 si nedal ale jel téměř vyrovnaně. Mě ujel cca o auto na 300m.

too men: na běžný provoz to rozhodně není. S kamošem jsme kdysi upravovali Rapida a odlechčením cca o 30% se dal seřídit volnoběh na cca 1500ot/min ale při jakémkoli přidání plynu se to rozeštelovalo a hádalo se. DO otáček jde auto velmi rychle a u Škodovky byl problém uřadit takto rychlý nástup... takže ve výsledku se dal jiný odebraný o 15% a to už bylo relativně OK