Stránka 1 z 1
Napsal: sob 03.05.2008 00:48
od jarda
Tak jsem dneska zkusil zrealizovat co jsem si během týdne teoreticky nastudoval v ETM a povedlo se mi něco pokazit...
z malého BC vede fialově-bílý drátek což je přívod proudu. Ten má být napojen na konektor tuším X1066 který se nachází na velkém spojovacím panelu vlevo pod volantem. Na tomto panelu je asi 10 plastových "krabiček", jedna z nich je právě konektor X1066 je v ní navzájem spojeno asi 5 stejných fialově bílých drátů. Když jsem ale přidal svůj fialově bílý drát z BC, staly se dvě věci. Jednak BC stále nemá proud a jednak začalo něco cvakat. Mam tedy dvě prosby o pomoc:
- Jak se pracuje s multimetrem?

Mam ho, ale neumim ho vubec používat, potřeboval bych změřit jestli jde do BC nějaký proud
- Co to cvaká? Cvakání se ozývá jenom při klíčku ve druhé poloze (svítí světla), "cvakne" to cca jednou za 10 vteřin, někde u levého předního blatníku. Prostě zjevně se tam něco každých 10 vteřin sepne.. Nezbavil jsem se toho ani tim že jsem vše zapojil tak jak to bylo původně (BC na proud od rádia)
EDIT: cvakání neni u blatn9ku, je to v motoru přibližně v místech kde je volnoběžný ventil
díky všem kdo to dočetli až sem, kdyby vás cokoliv napadlo tak mi pls poraďte..
Napsal: sob 03.05.2008 14:51
od jarda
tak cvakání se neozývá (nečekaně) z blatníku, ale z motoru přibližně v místech kde je volnoběžný ventil.... nikdo nevíte co by tam mohlo cvakat?
Napsal: sob 03.05.2008 17:04
od voitano
No Jardo, klobouk dolů, zapojovat BC a neumět používat multimetr - to je odvaha.
Ale k věci. na multimetru podle typu máš 3 nebo 4 vstupní zdířky označené GND, V, 10(20)A nebo mA. Pokud chceš měřit odběr, nastav přepínač multimetru na rozsah 20A DC tj. stejnosměrný proud. Takový rozsah proto, že neznáš dopředu odběr. Použiješ svorky GND a 20A . Multimetr musíš vřadit do obvodu tak že odpojíš 1 přívodní drát k BC , ten spojíš s přívodem k multimetru a na původní místo zapojíš druhou šnůru multimetru. Na polaritě až tak nezáleží ,pokud je multimetr digitální. Pouze se ti objeví znaménko mínus. Pokud se na displeji nic nezmění po zapnutí, máš nastaven velký rozsah na multimetru. Vypni napájení nebo raději odpoj jeden přívod k multimetru a změn rozsah třeba na 2A DC a celé znova. Použij správnou vstupní zdířku multimetru vzhledem k použitému rozsahu. Nepřepínej rozsahy multimetru, pokud je zapojen a pod napětím, mohl by jsi ho poškodit
Napsal: sob 03.05.2008 19:15
od jarda
děkuju, zkusim to
proč to je odvaha? v ETM je přesně napsáno kam kterej drátek patří, myslel jsem že je tam prostě zapojim a hotovo..
Napsal: ned 04.05.2008 09:46
od libovka
To ti cvaka ventil od topení.Jen sis toho před tím nevšim.Dej kolečko na teplotu topení do polohy vypnuto a ono to přestane.
Napsal: ned 04.05.2008 12:54
od jarda
díky, chlape, you rock
Když jsem si to přečetl tak jsem to hned běžel vyzkoušet a jak jinak teď už to necvaká vůbec, přitom ještě včera jsem to kontroloval a jezdil a cvakalo to pořád. Teď už to cvakne jen jednou zároveň se zhasnutim kontrolky ABS, což tušim dělalo vždycky.
Napsal: ned 04.05.2008 19:13
od libovka
Sháníš ještě ten origo výškáč? Možná ho někde mám.
Napsal: ned 04.05.2008 23:32
od voitano
jarda píše:děkuju, zkusim to

proč to je odvaha? v ETM je přesně napsáno kam kterej drátek patří, myslel jsem že je tam prostě zapojim a hotovo..
Netušil jsem že je to jen zapojení konektorů - ok
Já předpokládal že něco bastlíš....
Napsal: pát 09.05.2008 15:19
od jarda
ještě jsem neměl čas to dál řešit, ale všiml jsem si, že jednak nemam proud v zapalovači (což jsem předtím měl - je to stejný zdroj jako ten na který jsem chtěl zapojit BC, asi jsem tam něco podělal) a jednak mě teď auto skoro pokaždé "kopne" statickou elektřinou když z něj vystoupim a dotknu se karosierie... myslíte že to muže souviset?
Napsal: pát 09.05.2008 16:53
od Spajky
jarda píše:ještě jsem neměl čas to dál řešit, ale všiml jsem si, že jednak nemam proud v zapalovači (což jsem předtím měl - je to stejný zdroj jako ten na který jsem chtěl zapojit BC, asi jsem tam něco podělal) a jednak mě teď auto skoro pokaždé "kopne" statickou elektřinou když z něj vystoupim a dotknu se karosierie... myslíte že to muže souviset?
ty voe, mně taky dávalo jeden čas rány jak prase, nevim čim to, nevěnoval sem tomu pozornost, ale byla to docela šlupka na statiku

teď to přestalo
Napsal: ned 11.05.2008 00:00
od Killca
me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny
Napsal: ned 11.05.2008 06:52
od Spajky
Killca píše:me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny
CA NA DA
Napsal: ned 11.05.2008 12:21
od voitano
Killca píše:me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny
Já to řeším tak, že se při vystupování nejprve přidržím rukou za vrchní hranu otvřených dveří a dám nohu ven.
Napsal: ned 11.05.2008 12:37
od Killca
no jo, ale zajimalo by me cim to je, ze by nejakej kondik v altiku? z se preze me vybije? jako me ty kopance nevadi

aspon sem zivejsi

Napsal: stř 14.10.2009 07:15
od jery
Omlouvám se že otevírám strou věc, ale nejde mi založit nové a můj dotaz se týká tohohle tématu.
Cvaká mi taky ventil topení. Chci se teda zeptat jestli někdo neví jak přesně má tento ventil fungovat a co by v něm mohlo způsobovat to cvakání? Když dám ovladač na studeno tak to v pravidelném rytmu cvaká, když to vytočím do teplého tak přestane. Občas se mi stává že auto netopí i když je zahřáté a když někde zastavím a vypnu motor tak po opětovném nastarování už topí. Je to běžné že tento má takhle cvakat nebo je zralý na výměnu? Je to auto bez klimy M43.
Napsal: sob 27.02.2010 14:17
od CermisE36
Ahoj, mam mensi problem od vcerejska mi zacalo neco cvakat v motoru, je to slyset pouze pri vyplim motoru mozna to dela i pri provozu to uz ale neslysim. Pravidelny cvakani se oziva nekde kolem vahy vzduchu. Na provozu auta nic znat neni. Poradte nekdo prosim co to je. diky
Napsal: pát 14.11.2014 18:46
od vmax
Jelikož to zde nebylo zodpovězeno, přidávám se k dotazu. Elektroventil cvaká, koupil jsem jinej, údajně funkční, po zapojení na konektor cvaká stále. Vzal jsem multimetr a proměřil napětí v konektoru a opravdu je to tak, že sepne na 12V a po cca 3-5sec. napětí klesne na 4V, pak opět na 12V. Je to tak správně či ne?Podle mě ne, protože se neustále otevírá a zavírá. Jo a řeším to protože auto neustále topí.Co ovládá ten elektoventil? E36 325i,topení bez klimi. Díky za odpovědi....