Stránka 1 z 1
Napsal: pát 02.05.2008 00:16
od Jendix
Mám dilema. Na mé e36 318i m43 mám špatnou lambda sondu. Známý který mi to diagnostikoval říkal že pokud auto neřere, řidící jednotka si vezme nějaké přednastavené střední hodnoty a dávkuje palivo podle toho. Auto nežere, jezdím za 7-7,5 l/100. Tento týden jsem se ale bavil s kámošem a ten mi tvrdil že by lamdu vyměnil, že to není dobře.
Máte s tím nějaké zkušenosti, jak auto jede s lambdou, bez lamdy? Případně porovnání spotřeby. A samo taky váš názor jak by jste se sami rozhodli? Předem díky

Napsal: pát 02.05.2008 08:24
od Tomassino
ja osobne jsem nevahal a lambdu okamzite vymenil za novou, protoze me iritovala ta kontrolka na palubce. Lambda davala spatne udaje, proto se pokazdy rozsvitila... RJ si to sice nejak spocita, ale neni to idealni pokud vim.
Napsal: pát 02.05.2008 11:00
od Jendix
No mě teda na palubce myslim žádná kontrolka nesvítí. Ale podle diagnostiky ukazuje lambda o 150% vyšší hodnoty, takže jí ŘJ odpojí.
Napsal: pát 02.05.2008 13:00
od xSAFA
Znám lidi co lambdu odpojili a jezdí spokojeně. Osobně bych neváhal a koupil novou na tvoje auto to žadná palba nebude a pokud je špatná lambda ŘJ se přepne do nouzového režimu - auto nejede 100%, výkon může jít dolů a spotřeba nahoru.
Napsal: pát 02.05.2008 19:20
od pazda
pokud je spatna tak ji urcite vymen, RJ si to sice dokaze dopocitat z jinych udaju, ale vykon muze jit dolu a spotreba nahoru jak uz tady bylo napsany. lambada je zrovna docela dulezitej prvek takze bych nevahal
Napsal: sob 03.05.2008 13:15
od Janda
Zdar chlapi, mám dotaz, už jsem tady zakládal, kvůli tomu téma,ale nikdo mi neporadil...mám problém s tím,že auto v určitých otáčkách netáhne a strašně chlastá...je strašně bohatá směs, vejfuk je očouzenej jak blázen a svíčky jsou takyy černý, jak bota...typoval jsem váhu vzduchu, ale měl jsem tam 2 jiný a bylo to hodně podobný...našel jsem, jak jí zkontrolovat a taky v pohodě, i když mi to na tu druhou asi nejspíš žralo míň...těžko se to poznává...
Kamarád mi řikal, že by to mohla dělat i lambda, ale diagnostika je čistá...jak jí můžu proměřit, ať vím, jestli je opravdu v pohodě...
Další mě napadlo čidlo teploty vody...mohlo by kecat, že je motor studenej a dávkovat bohatou směs...připadam si jak totální blb, ale já jsem ho nenašel...a to by tam měli bejt 2,ne? Jedno pro jednotku a jedno na přístrojovku...je to 316, M40, r.v.93...
Dík moc za rady
Napsal: ned 04.05.2008 15:09
od Tomassino
diagnostika lambdu z 99% pripadu odhali...
Napsal: ned 04.05.2008 18:28
od Jendix
Ještě by mě zajímaly postřehy lidí, co lambdu vyměnili? na co vše to má vliv? Případně i změna spotřeby apod. Jestli to vyjde, budu mít jinou už tento týden.
A taky by mě zajímal váš názor na to zda koupit lambdu origo, nebo třeba z kely(nemyslim univerzál, ale přímo pro BMW)? Co jsem se bavil s kámošem automechanikem, říkal že by to mělo být snad jedno.
Napsal: pon 05.05.2008 09:37
od michal09
Janda - Ano, pokud máš špatné teplotní čidlo, můžeš mít trochu vyšší spotřebu atd, ale na na tah motoru to nemá žádný vliv. Nevim jak na M40, na mé M43 mám dvě teplotní čidla na boku motoru pod sáním... Jedno který řídí ručičku na přístrojovce a druhé, které jde do ŘJ, která dávkuje palivo do motoru podle teploty, které jí hlásí čidlo... Koupil jsem obě nové (cca 400kč) a v pohodě, spotřeba šla trošku dolu, motor se ohřívá po 5ti - 10ti minutách a teplota drží jak přibitá...
Jendix - Taky se chystám na diagnostiku, z ničeho nic mi začly kolísat otáčky na volnoběh a zvedla se mi spotřeba na cca 10l/100km (dříve jsem jezdil za

, mám to samí co ty - 1,8 M43... Takže uvidíme, kdyžtak poreferuj o lambdě, jakou jsi koupil, jak probíhla výměna, jak se auto chová atd. docela by mi tyhle informace bodly...
Díkes
